don_pepe / Šmoulík don_pepe / Šmoulík

komentáře | popis | fotky | Don_pepe | 17.01.15 21:19 | 77x v oblíbených
SHÁNÍM:

- pěkný koberce

- 113-702190 kryt brzdového válce

- 113-495800 krytka tlumiče









Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.



Nejdřív pár údajů:

Je to Rapid 136

Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")

Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.

Sem už čtvrtý majitel.



Teď několik řádků úvodem:

Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.

Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...

Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.



Kalendář:



říjen 2008:

Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.

listopad 2008:

Nová maska místo staré a popraskané.

Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....

prosinec 2008:

Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.

březen 2009:

První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.

květen 2009:

"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.

srpen 2009:

Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."

září 2009:

Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...

březen 2010:

I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.

Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.

duben 2010:

Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.

Nový zadní mlhovky.

květen 2010:

Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.

červen 2010:

Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.

Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!

Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...

červenec 2010:

Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.

srpen 2010:

Apolla konečně na autě.

listopad 2010:

Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.

březen 2011:

Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!

duben 2011:

Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.

září 2011:

Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.

Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.

listopad 2011

Výměna spojkové lamely.

prosinec 2011:

Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.

leden 2012:

Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.

březen 2012:

Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...

duben 2012:

Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.

červen 2012:

Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.

červenec 2012:

Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.

září 2012:

PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)

říjen 2012:

Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.

listopad 2012:

Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).

prosinec 2012:

MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...

únor 2014:

Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!

duben 2014:

Válí se v autonemocnici

srpen 2014:

Dovařeno, kopa práce zbývá!

don_pepe / Šmoulík - komentáře:

17:39:15
30.05.2012
Don_pepe
furt je co dělat...
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 30.05.2012 17:39:15
18:23:13
14.05.2012
Don_pepe
22:37:41
05.05.2012
Don_pepe
a dnes zrobena rezerva... do rezervy3
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 05.05.2012 22:37:41
20:52:53
26.04.2012
Don_pepe
-> krtik: E-éééé, knoflíky
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 26.04.2012 20:52:53
19:30:12
26.04.2012
krtik
-> Don_pepe: ha! taky nová kola 3 . Ementále, což? 6
19:26:11
26.04.2012
Don_pepe
A dělá zásobovače...
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 26.04.2012 19:26:11
17:24:30
14.04.2012
Don_pepe
Zas chudák postává před panelákem...
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 14.04.2012 17:24:30
15:39:22
05.04.2012
Don_pepe
příprava na sobotní výměnu
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 05.04.2012 15:39:22
18:49:44
31.03.2012
Don_pepe
-> krtik: Ne, černý, tak jak sem to kuchnul na vrakáči, jen umýt, povyměňit pár žárovek a šup s tím tam. Hlavně to konečně fachá, na těch starých už šel dobře jen teploměr3
18:40:16
31.03.2012
krtik
-> Don_pepe: Ty se koukám nudíš čoveče 1. Dals chrom obroučky?
17:39:03
31.03.2012
Don_pepe
Tak už vím proč to nechladí! Houby čidlo, ventilátor je v pr... No to zas bude rozebrat celej předek10

Ale aspoň sem tam dnes narval kulatý budíky pro změnu1
12:15:04
30.03.2012
Don_pepe
-> stika87: Teď není moc čas, navíc na to chytnu a zas se rozpadne všechno kolem3
12:06:42
30.03.2012
stika87 - Maschinenführer
-> Don_pepe: nerikam uplne dolu na dorazi ale o 1,5 zavitu by tomu sluselo ;-) i vlastik uz rezal :)
23:19:02
28.03.2012
Don_pepe
-> stika87: Kdybys viděl cesty po kterých musím jezdit... spíš zvednu ještě zadek3
23:03:16
28.03.2012
stika87 - Maschinenführer
a pan uz jezdi na letnich :) trochu setrel ten predek ;-)
21:11:01
28.03.2012
Don_pepe
-> Marcius: No však to je jen ptákovina, nic takovýho se ani vážně neplánuje, to je víc práce než užitku, každopádně teď to jezdí jako drak, takže i kdybych měl tyhle myšlenky, teď by mě opustily3
20:13:56
28.03.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
Don_pepe 07.03.12 19:10:59 napsal:

No, dnes sem zas vymýšlel kraviny! Třeba takový MPi z fábie

i s elektrikou narvat do Šmoulíka… How hard can it be?1




hele MPi z fábky bych asi zavrhnul včas... jeden z errorů na kerej nejsou 742 ani 781 bloky připravený je snímač polohy vačkového hřídele, takže ne 3 ale empéí z filcky by se šiklo... aaale nejprv dokaď by to bylo v autě tak radši nechat deaktivovat immo, aby odpadly tyhle problémy, potom by to chtělo MPi setr + snímač polohy kliky na převodovce - nebo to zařešit na řemenici klikovky, dál vyřešit palivový čerpadlo no a jinak by to bylo vcelku cajk... si říkám že já vůůůůl když sem měl tu převodovku venku jsem tam preventivně neudělal lochnu na ten snímač a nehodil tam ten MPi setr... to bych byl asi rozhodnější než doteď 1
19:39:38
28.03.2012
Don_pepe
-> stodvacet: Já chtěl jet na MS bílou, ale to nestíhám kvůli diplomce... No příprava, už se to sotva hnulo z místa, bylo to potřeba3

Pokazil? Ty? No tak to sem zvědav, určitě přeháníš!5
19:11:23
28.03.2012
stodvacet
-> Don_pepe 28.03.12 18:54:45: Koukám,příprava na sezonu a další MS je v plném proudu.Taky jsem něco udělal,no spíš pokazil ale o tom radši až na srazu
Extreme Tyres