don_pepe / Šmoulík don_pepe / Šmoulík

komentáře | popis | fotky | Don_pepe | 17.01.15 21:19 | 77x v oblíbených
SHÁNÍM:

- pěkný koberce

- 113-702190 kryt brzdového válce

- 113-495800 krytka tlumiče









Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.



Nejdřív pár údajů:

Je to Rapid 136

Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")

Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.

Sem už čtvrtý majitel.



Teď několik řádků úvodem:

Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.

Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...

Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.



Kalendář:



říjen 2008:

Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.

listopad 2008:

Nová maska místo staré a popraskané.

Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....

prosinec 2008:

Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.

březen 2009:

První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.

květen 2009:

"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.

srpen 2009:

Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."

září 2009:

Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...

březen 2010:

I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.

Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.

duben 2010:

Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.

Nový zadní mlhovky.

květen 2010:

Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.

červen 2010:

Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.

Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!

Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...

červenec 2010:

Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.

srpen 2010:

Apolla konečně na autě.

listopad 2010:

Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.

březen 2011:

Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!

duben 2011:

Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.

září 2011:

Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.

Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.

listopad 2011

Výměna spojkové lamely.

prosinec 2011:

Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.

leden 2012:

Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.

březen 2012:

Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...

duben 2012:

Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.

červen 2012:

Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.

červenec 2012:

Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.

září 2012:

PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)

říjen 2012:

Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.

listopad 2012:

Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).

prosinec 2012:

MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...

únor 2014:

Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!

duben 2014:

Válí se v autonemocnici

srpen 2014:

Dovařeno, kopa práce zbývá!

don_pepe / Šmoulík - komentáře:

20:38:21
05.12.2012
růža
Přidávám se k těm, co souhlasí s opravou auta. Na vrakoviště je ho škoda. 10
20:27:31
05.12.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Don_pepe: Aj, nic pěkného kamaráde. Co se tak koukám na tu fotku tak to vidím spíš po zrané úvaze na jiné celé auto než na opravu. 8 Velmi mrzuté... 8
19:55:11
05.12.2012
Domajz
Dej to do "Áček" ti to tam vyštymujou a za 14 dní to bude na prodej s popisem "po důchodci, v zimě nejeté, uloženka, jen drobná oděrka na boku od vrat do garáže"....
19:48:07
05.12.2012
MOLSO
-> ŠKODA 120 GLS: aj to dalsie by bolo ... sak ide len o čísielka narazené v kufri neviem čo s tým všetci máte plech ako plech
19:45:34
05.12.2012
ŠKODA 120 GLS
-> MOLSO: ale máš ho spojený s tím starým 4
19:43:44
05.12.2012
castrol
-> Vojtisek: tak tak len ho pekne nechaj niekde zaparovane ale inac zazmatkovat ako pred par rokmi tak je na sracku
19:40:29
05.12.2012
MOLSO
-> Marcius: no ja keby som roztrieskal zelenú (a prežil by som to inak ako žmurkajúca hlava pod zvyškom ŕtveho tela vzhladom na dosahované rýchlosti a jazdný štýl 40 ) tak by som proste vymenil kasňu a bolo by. Beztak mám už teraz na nej 60 % cudzieho plechu 3
19:39:01
05.12.2012
Vojtisek
-> castrol: ty voe o důvod víc, nevyjíždět s fa9 8
19:38:03
05.12.2012
ŠKODA 120 GLS
-> Don_pepe: v pohodě, nechci tě víc deptat než si teď, ale neber si to celý za vinu 4
19:37:24
05.12.2012
castrol
-> Don_pepe: a jeje 8 ale stava sa tiez som mal dnes na male
19:34:41
05.12.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Don_pepe: tohle jsou věci, které se ovlivnit nedají (nevíš kdy to příjde)... to si pamatuju jako dnes, měli jsme jet na Hrocháč, byl sem u krtika se domluvit, že se pro něj ráno v 7 stavím, ať je připravenej, chvilku sme kecali no a já řekl, že už musím jet, ještě pro něco do mototechny a připravit se na "zítřek"... krtik mě tehdy ještě lákal na RC model "RSky", já byl neodbytnej a jel jsem... celá cesta OK... no a pak, pár set metrů před "cílem" jsem zastavil na přechodu a napálila to do mě slečna s felicíí... to jsou věci mezi nebem a zemí...
19:32:58
05.12.2012
haso
-> Don_pepe: uz je to stejne jedno, stalo sa a nezmenis to a netreba riesit tu mudre reci, to je kazdy najrozumnejsie za klavesnicou ...
19:27:10
05.12.2012
ŠKODA 120 GLS
-> Marcius: ano, radši přidat nový plech a opravit, než vyměnit celou, to pak už je jiný auto 8
19:27:10
05.12.2012
Don_pepe
-> ŠKODA 120 GLS: No to jo, když dojíždím z rovinky kde sem jel 4, tak to nechám zabrzdit samo, ne? Nojo, nebo sem taky moh sedět doma na prdeli...
19:23:41
05.12.2012
ŠKODA 120 GLS
-> Don_pepe: tak 40 taky jezdím na trojku občas, ale radši na dvojku 6 určitě jinak by se auto zachovalo v otáčkách
19:22:27
05.12.2012
Lubes - zrušená registrace
-> Marcius: tak keby sa to mne osobne stalo,neviem či by som to už opravoval.....ked by sa mi to či už mojou vinou alebo vinou niekoho iného stalo,tak asi by som s tým skončil8 ...už v tom mám dosť peňazí a keby mi to niekto zničil,asi by som mal hrozné nervy a asi by som sa už nevschopil8 ....pokial má on na to peniaze a chuť,nech to auto spravi,to je jasné ale mňa osobne by to velmi odradilo7
19:20:33
05.12.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> ŠKODA 120 GLS: je to tak, dokud to člověk nemusí řešit, tak mu to nepřijde, už jsem jednou měl nabouranýho rapida a není to zrovna fajn pocit... doufám, že to bylo poprvé a naposledy, i když mě občas pěkně štve, mám ho rád a asi bych pro jeho záchranu udělal cokoliv.
19:18:04
05.12.2012
Don_pepe
-> ŠKODA 120 GLS: 40 tacho, trojka pod otáčky, ale silnice jak sklo ač všude jinde břečka... nejsem z těch co blbnou bokem napřed...
19:17:19
05.12.2012
ŠKODA 120 GLS
-> Marcius: jo kastle je i pro mě srdce auta 4
19:11:14
05.12.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Lubes: ruku na srdce, kdyby se ti to nedejbůh stalo u tvojeho vymazlenýho rapida, odpískal bys to tak jednoduše, nebo byses do toho pustil, ať to stojí co to stojí ? Citová vazba na kastli je něco jako když bys vyměnil člena rodiny typu kočka (která třeba přišla o ocas) za novou krásnou britskou kočku... ale je pravda, že každej to vnímáme jinak... každopádně se tu dohadovat nemusíme, to musí Don pepe projednat s někým, kdo by to případně dělal.
Extreme Tyres