don_pepe / Šmoulík don_pepe / Šmoulík

komentáře | popis | fotky | Don_pepe | 17.01.15 21:19 | 77x v oblíbených
SHÁNÍM:

- pěkný koberce

- 113-702190 kryt brzdového válce

- 113-495800 krytka tlumiče









Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.



Nejdřív pár údajů:

Je to Rapid 136

Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")

Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.

Sem už čtvrtý majitel.



Teď několik řádků úvodem:

Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.

Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...

Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.



Kalendář:



říjen 2008:

Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.

listopad 2008:

Nová maska místo staré a popraskané.

Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....

prosinec 2008:

Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.

březen 2009:

První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.

květen 2009:

"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.

srpen 2009:

Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."

září 2009:

Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...

březen 2010:

I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.

Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.

duben 2010:

Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.

Nový zadní mlhovky.

květen 2010:

Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.

červen 2010:

Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.

Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!

Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...

červenec 2010:

Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.

srpen 2010:

Apolla konečně na autě.

listopad 2010:

Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.

březen 2011:

Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!

duben 2011:

Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.

září 2011:

Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.

Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.

listopad 2011

Výměna spojkové lamely.

prosinec 2011:

Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.

leden 2012:

Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.

březen 2012:

Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...

duben 2012:

Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.

červen 2012:

Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.

červenec 2012:

Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.

září 2012:

PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)

říjen 2012:

Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.

listopad 2012:

Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).

prosinec 2012:

MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...

únor 2014:

Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!

duben 2014:

Válí se v autonemocnici

srpen 2014:

Dovařeno, kopa práce zbývá!

don_pepe / Šmoulík - komentáře:

17:12:33
29.09.2011
Don_pepe
Volnoběh snad opraven (nový odpojovač), zatuhlý bezpečnostní pás u řidiče rozhýbán...a zničen, takže sháním jiný - pusťte k něčemu debila10
20:03:08
26.09.2011
Don_pepe
...a večerní projížďka... a volnoběh opět v pr*** achjo10
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 26.09.2011 20:03:08
20:01:51
26.09.2011
Don_pepe
Další blbá práce vyřízena...
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 26.09.2011 20:01:51
19:04:20
23.09.2011
Don_pepe
GL polička už je tam! Konečně!
16:30:25
14.09.2011
Don_pepe
Stejně sem nevydržel a ty Apolla nahodil (a zmokl u toho)
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 14.09.2011 16:30:25
15:19:03
09.09.2011
Don_pepe
Tak sem tam naházel co sem měl: svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače... a zatím dobrý, uvidíme až se víc projedeme...
13:52:25
07.09.2011
Don_pepe
-> Marcius: Asis uhodil hřebíček na hlavičku, zas ten volnoběh nedrží, takže "půjdeme po drátech"
12:03:17
04.09.2011
rock.for.you
Příspěvek smazal moderátor - dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
21:16:22
01.09.2011
Don_pepe
-> Marcius: To je fakt, ale po zkušební jízdě se zdá že problém odstraněn, ono těch 500 ot. na volnoběh je asi málo3
19:45:04
01.09.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Don_pepe: zaměřil bych se ale i na zapalování... nejen karburátorem je motor živ 2
14:24:54
01.09.2011
Don_pepe
-> krtik: Snažím se aby na volnoběh nezdechal3
14:22:33
01.09.2011
krtik
-> Don_pepe: děláš z něj závoďáka? 6
13:33:19
01.09.2011
Don_pepe
Tak sme kapánek zvedli volnoběh a asi utěsnili přisávání vzduchu, uvidíme co to udělá...
19:51:08
29.08.2011
Don_pepe
Karburátor je jako ženská... jeden nikdy neví co za kravinu si zase vymyslí...
18:45:43
24.08.2011
Don_pepe
Projekt středový panel už nám začíná dostávat nějaký obrysy...1
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 24.08.2011 18:45:43
11:45:37
21.08.2011
Don_pepe
-> krtik: Tak rapidovi by se to bez úprav nelíbilo, MPI si s tím poradí samo...
13:36:17
19.08.2011
krtik
-> Don_pepe: to byl levnej benál?



jo na tatínkovu Feldu... 3 ...taky chcu Ečko zkusit do Felči. No nějak jsem zas nabral benálu, tak až vyjezdim, tak možná...
22:45:12
16.08.2011
Don_pepe
-> krtik: Jo, z Bluďáku, karbec plnej sajrajtu... no E tam je, musím to někdy zkusit na tatíkovu feldu
15:39:13
16.08.2011
krtik
-> Don_pepe: na Bluďáku, jo? nevím teď jestli je tam nějaká další benzinka. Ale prý tam maj Éčko..? to chcu nedy zkusit.
10:18:27
15.08.2011
Don_pepe
"Benzín" z Bludova je fakt břečka...
Extreme Tyres