skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
SHÁNÍM:
- pěkný koberce
- 113-702190 kryt brzdového válce
- 113-495800 krytka tlumiče
Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.
Nejdřív pár údajů:
Je to Rapid 136
Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")
Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.
Sem už čtvrtý majitel.
Teď několik řádků úvodem:
Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.
Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...
Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.
Kalendář:
říjen 2008:
Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.
listopad 2008:
Nová maska místo staré a popraskané.
Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....
prosinec 2008:
Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.
březen 2009:
První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.
květen 2009:
"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.
srpen 2009:
Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."
září 2009:
Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...
březen 2010:
I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.
Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.
duben 2010:
Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.
Nový zadní mlhovky.
květen 2010:
Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.
červen 2010:
Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.
Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!
Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...
červenec 2010:
Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.
srpen 2010:
Apolla konečně na autě.
listopad 2010:
Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.
březen 2011:
Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!
duben 2011:
Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.
září 2011:
Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.
Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.
listopad 2011
Výměna spojkové lamely.
prosinec 2011:
Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.
leden 2012:
Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.
březen 2012:
Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...
duben 2012:
Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.
červen 2012:
Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.
červenec 2012:
Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.
září 2012:
PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)
říjen 2012:
Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.
listopad 2012:
Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).
prosinec 2012:
MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...
únor 2014:
Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!
duben 2014:
Válí se v autonemocnici
srpen 2014:
Dovařeno, kopa práce zbývá!
- pěkný koberce
- 113-702190 kryt brzdového válce
- 113-495800 krytka tlumiče
Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.
Nejdřív pár údajů:
Je to Rapid 136
Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")
Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.
Sem už čtvrtý majitel.
Teď několik řádků úvodem:
Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.
Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...
Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.
Kalendář:
říjen 2008:
Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.
listopad 2008:
Nová maska místo staré a popraskané.
Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....
prosinec 2008:
Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.
březen 2009:
První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.
květen 2009:
"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.
srpen 2009:
Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."
září 2009:
Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...
březen 2010:
I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.
Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.
duben 2010:
Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.
Nový zadní mlhovky.
květen 2010:
Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.
červen 2010:
Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.
Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!
Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...
červenec 2010:
Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.
srpen 2010:
Apolla konečně na autě.
listopad 2010:
Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.
březen 2011:
Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!
duben 2011:
Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.
září 2011:
Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.
Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.
listopad 2011
Výměna spojkové lamely.
prosinec 2011:
Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.
leden 2012:
Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.
březen 2012:
Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...
duben 2012:
Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.
červen 2012:
Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.
červenec 2012:
Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.
září 2012:
PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)
říjen 2012:
Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.
listopad 2012:
Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).
prosinec 2012:
MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...
únor 2014:
Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!
duben 2014:
Válí se v autonemocnici
srpen 2014:
Dovařeno, kopa práce zbývá!
don_pepe / Šmoulík - komentáře:
21:48:41
05.12.2010
05.12.2010
krtik
-> Don_pepe: ajo, tam sou svodila u opačné strany silnice než sem si myslel na té stojaté foto. Tak už sem doma . Ale jo zima je - už chcu Jaro a řidičák
21:45:50
05.12.2010
05.12.2010
Don_pepe
-> krtik: jasně, taky odtama, sem zastavoval jen dvakrát, jednou cestou k tobě a jednou domů, byla mi kosa:)
21:29:38
05.12.2010
05.12.2010
krtik
-> Don_pepe: fákt? já sem si řikal, jestli to neni tam, ale spíš sem myslel, že ne . díky za mapku
edit: ta za světla je u toho tunelu pro potůček a ty zatmy na tom odpočívadle, viď? A ta na stojáka je odkud? taky odtama?
edit: ta za světla je u toho tunelu pro potůček a ty zatmy na tom odpočívadle, viď? A ta na stojáka je odkud? taky odtama?
21:15:25
05.12.2010
05.12.2010
krtik
-> Don_pepe: pěkné! a ta na stojáka je úplně katalogová .
*prohlížím a prohlížím a přemýšlím, dke to je focený. To je focený, až za Studýnkama od odbočky k vám, že?
*prohlížím a prohlížím a přemýšlím, dke to je focený. To je focený, až za Studýnkama od odbočky k vám, že?
19:47:59
29.11.2010
29.11.2010
krtik
-> Don_pepe: to je smuný, to by mě taky vzalo . ...Škůdka taky jezdí furt (na ,,celoročních" - prdel musí byt! ) ale ne tak často.
22:05:16
28.11.2010
28.11.2010
Don_pepe
-> krtik: Jezdila v létě, v zimě, v soli, všude, byla na kaši shnilá, chudinka, vystřídala za rok tři majitele a pak sme ji viděli ležet na vrakáči
17:02:03
28.11.2010
28.11.2010
krtik
-> Don_pepe: škoda jí, proč jste ji dali pryč? ...nojo, někdo kupuje mlhovky na auto, ty koupíš auto k mlhovkám
22:09:31
18.11.2010
18.11.2010
Don_pepe
-> krtik: 120L ´77, barva zelená brčálová... s těma žlutejma mlhovkama to byla kočka (už je 10 let po smrti) zbyly mi ty mlhovky, sou jako nový, časem si k nim pořídím taky takovou:)
22:02:07
18.11.2010
18.11.2010
krtik
-> Don_pepe: jojo, myslel jsem si, že nahoře budeš mít místo úložný. Jinak krásná Ouža vaše bývalá a pěkný fotky. Copak to bylo za barvu?
19:41:45
18.11.2010
18.11.2010
Don_pepe
-> krtik: -> krtik: Má to 3x5m plochu, takže místa na auto a krámy habaděj, ještě jedna strana má na výšku 2m a druhá 3, tak časem vznikne hodně úložnýho prostoru nad hlavou. Ještě musím na jaře udělat lepší podlahu, tohle je provizorka. Na nějaký malý kutění to bude stačit a velký práce nechám kdyžtak do jiný garáže:)
19:25:25
18.11.2010
18.11.2010
krtik
-> Don_pepe: no,t ak garáž je vysoká dost, a šírka je dobrá? ale jelikož asi budeš dělat v dílně, tak tohle potřebuješ jen na parking+skladiště dílů?
22:32:41
17.11.2010
17.11.2010
Don_pepe
-> krtik: Fotit budu zítra, nenabil sem baterky u foťáku ani baterku v mobilu, tak sem to odložil.
No jo, ono je běžný ušpinění a pak humus ala autocross
No jo, ono je běžný ušpinění a pak humus ala autocross
19:47:03
17.11.2010
17.11.2010
krtik
-> Don_pepe: A máš fotečku přístřešku? Jinak za špinovost se nemusíš stydět, já Škůdku nedávno umyl poprvé za uherskej rok a je z ní úplně jiný auto .
18:43:09
16.11.2010
16.11.2010
Don_pepe
Tak dnes poprvé si Šmoulík pospí v novém domečku! Klidně může začít sněžit, my sme připravení!
17:55:49
15.11.2010
15.11.2010
Don_pepe
Dnes sem toho mýho chudáčka pořádně umyl. V sobotu sem nestíhal skautský táborák, tak sem se skoro na místo dovezl polní cestou plnou bahna. Po okna zaflákaný vrstvou bahna, v každým podběhu pěkná vrstva... Stydím se, takhle by se kupé zasvinit vůbec nemělo...
17:11:25
02.11.2010
02.11.2010
Don_pepe
-> petr s: Zajímavý... No tady to bylo i na plyn. Každopádně mě štve že mě servis kde to dělali ignoruje, to od nich neni hezký