skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tohle je od jara 2008 moje Škoda 135 Rapid, alias Geckon :)
Je to původně 130ka z roku 1987, s legálně provedenou zástavbou hliníkového motoru 781.135. Tímto autem jsem si splnil dlouholetý sen, ke kterému jsem přes svá studentská léta těžce propracovával... Auto prochází postupným vývojem, ale chybí volný čas. Mezi lety 2014-2016 stálo tři roky v garáži pod vrstvou prachu. V sezoně 2017 se měnily palivové hadice, chromované mangelsy nahradily hliníkové "jitrnice" a do auta se vrátil sériový výfuk, zalakovaný žáruvzdornou barvou a opatřený izolační páskou ThermoTec se zástřikem. Zde je aktuální popis provedených změn oproti originálu:
1) Karoserie a podvozek:
- kompletní vyvaření karoserie, nástřik dutin a spodku
- nový celolak - zlatá perleť z kolekce Citroën Xsara
- replika dobového předního originálního spoileru (MK Koša) s integrovanými mlhovkami Wesem
- zadní křídlo "hrazda" (MK Koša)
- originální dobová aerodynamická zpětná zrcátka Beskyd Sport
- duralové leštěné víčko nádrže na zakázku (B3 Tuning)
- všechny blinkry s čirým překrytím
- vnější kliky dveří Škoda Favorit
- odstraněn kompletní mechanismus zámku zadní kapoty, nahrazen gumovými rychlosponami
- ocelová rozpěra předních tlumičů Speedpro
- ALU kola Minilite 13x6", pneu Barum Bravuris 2 175/70 R13
- brzdové třmeny a bubny v červeném laku
2) Motor:
- původní motor 742.13 nahrazen celohliníkovým čtyřválcem ze Škody Favorit 135 (781.135) + sání Škoda 135/136 (legální přestavba zapsaná v TP)
- silikonové zapalovací kabely
- jednojiskrové platinové svíčky Bosch FR 5 DP
- originální tlumič výfuku s tepelnou izolací z kevlarové pásky ThermoTec (odstínění)
- sportovní vzduchový filtr K&N
- filtr odvětrání ventilového víka Raceland
- kompletní bezkontaktní elektronické zapalování PAL ze Škody Favorit
- nové rozvody a náplně
3) Interiér:
- kompletní nové čalounění na zakázku v kombinaci ekokůže a látky - strop, dveřní výplně, sedadla, zadní plato
- nový koberec na podlaze
- části přístrojové desky nahrazeny leštěným nerezem
- originální dobový sportovní tříramenný volant z perforované kůže (VDKN Rallye)
- sportovní hliníkové pedály Race2 Series (Lampa Italy)
- koberečky R.Evolution-Bottari
- originální dobová sportovní československá řadicí páka "Rallye"
- prahové lišty Sparco
- hasicí přístroj Speedpro
- chromované "retro" kličky stahování oken JOM
- bezpečnostní pásy tříbodové OMP + nůž na pásy OMP
- loketní opěrka MK Koša v kombinaci černá koženka-chrom
4) Audio:
- autorádio Blaupunkt Milano MP28 (4x40W/MP3/AUX)
- zadní plato: třípásmové reproduktory Blaupunkt GTx 693 Mk2 (9x6", 240W)
- dveře: dvojpásmové reproduktory Blaupunkt GTx 402 Mk2 (5,25", 130W)
- kabeláž originální Blaupunkt
------------------------- -------------------------- -------------------------- ---------------------
Plány do budoucna:
Akutně hlavně převodovka. Má už odslouženo a kvalty občas vyskakují. Přes zimu mne taky čeká výměna bočních ochranných lišt za originály, včetně štítku "Škoda". Kéž by bylo více volného času...
Příští rok asi shození náprav a jejich renovace. Na závěr přijde na řadu motor (písty, hlava, setrvák, ventily, kanály, vačka, přetryskování karburátoru). Pohrávám si i s myšlenkou zástavby origo motoru 742.13 a navrácení do zcela originálního stavu, ale tohle je přecijenom srdcovka a nostalgie :)
Poděkování:
- Autoservisu Bartoš Ludvíkovice za vyvaření a poskládání karoserie
- panu Novákovi z Janova u Hřenska za precizní čalounění interiéru a laskavý a profesionální přístup
- pánům Vláďovi a Andrejovi ze servisu DOS Děčín
- všem kamarádům, kteří můj sen nezavrhli a podporovali mne
- AZNP Kvasiny za to, jaký kultovní a zábavný vůz stvořili a vypustii do světa :)
Je to původně 130ka z roku 1987, s legálně provedenou zástavbou hliníkového motoru 781.135. Tímto autem jsem si splnil dlouholetý sen, ke kterému jsem přes svá studentská léta těžce propracovával... Auto prochází postupným vývojem, ale chybí volný čas. Mezi lety 2014-2016 stálo tři roky v garáži pod vrstvou prachu. V sezoně 2017 se měnily palivové hadice, chromované mangelsy nahradily hliníkové "jitrnice" a do auta se vrátil sériový výfuk, zalakovaný žáruvzdornou barvou a opatřený izolační páskou ThermoTec se zástřikem. Zde je aktuální popis provedených změn oproti originálu:
1) Karoserie a podvozek:
- kompletní vyvaření karoserie, nástřik dutin a spodku
- nový celolak - zlatá perleť z kolekce Citroën Xsara
- replika dobového předního originálního spoileru (MK Koša) s integrovanými mlhovkami Wesem
- zadní křídlo "hrazda" (MK Koša)
- originální dobová aerodynamická zpětná zrcátka Beskyd Sport
- duralové leštěné víčko nádrže na zakázku (B3 Tuning)
- všechny blinkry s čirým překrytím
- vnější kliky dveří Škoda Favorit
- odstraněn kompletní mechanismus zámku zadní kapoty, nahrazen gumovými rychlosponami
- ocelová rozpěra předních tlumičů Speedpro
- ALU kola Minilite 13x6", pneu Barum Bravuris 2 175/70 R13
- brzdové třmeny a bubny v červeném laku
2) Motor:
- původní motor 742.13 nahrazen celohliníkovým čtyřválcem ze Škody Favorit 135 (781.135) + sání Škoda 135/136 (legální přestavba zapsaná v TP)
- silikonové zapalovací kabely
- jednojiskrové platinové svíčky Bosch FR 5 DP
- originální tlumič výfuku s tepelnou izolací z kevlarové pásky ThermoTec (odstínění)
- sportovní vzduchový filtr K&N
- filtr odvětrání ventilového víka Raceland
- kompletní bezkontaktní elektronické zapalování PAL ze Škody Favorit
- nové rozvody a náplně
3) Interiér:
- kompletní nové čalounění na zakázku v kombinaci ekokůže a látky - strop, dveřní výplně, sedadla, zadní plato
- nový koberec na podlaze
- části přístrojové desky nahrazeny leštěným nerezem
- originální dobový sportovní tříramenný volant z perforované kůže (VDKN Rallye)
- sportovní hliníkové pedály Race2 Series (Lampa Italy)
- koberečky R.Evolution-Bottari
- originální dobová sportovní československá řadicí páka "Rallye"
- prahové lišty Sparco
- hasicí přístroj Speedpro
- chromované "retro" kličky stahování oken JOM
- bezpečnostní pásy tříbodové OMP + nůž na pásy OMP
- loketní opěrka MK Koša v kombinaci černá koženka-chrom
4) Audio:
- autorádio Blaupunkt Milano MP28 (4x40W/MP3/AUX)
- zadní plato: třípásmové reproduktory Blaupunkt GTx 693 Mk2 (9x6", 240W)
- dveře: dvojpásmové reproduktory Blaupunkt GTx 402 Mk2 (5,25", 130W)
- kabeláž originální Blaupunkt
------------------------- -------------------------- -------------------------- ---------------------
Plány do budoucna:
Akutně hlavně převodovka. Má už odslouženo a kvalty občas vyskakují. Přes zimu mne taky čeká výměna bočních ochranných lišt za originály, včetně štítku "Škoda". Kéž by bylo více volného času...
Příští rok asi shození náprav a jejich renovace. Na závěr přijde na řadu motor (písty, hlava, setrvák, ventily, kanály, vačka, přetryskování karburátoru). Pohrávám si i s myšlenkou zástavby origo motoru 742.13 a navrácení do zcela originálního stavu, ale tohle je přecijenom srdcovka a nostalgie :)
Poděkování:
- Autoservisu Bartoš Ludvíkovice za vyvaření a poskládání karoserie
- panu Novákovi z Janova u Hřenska za precizní čalounění interiéru a laskavý a profesionální přístup
- pánům Vláďovi a Andrejovi ze servisu DOS Děčín
- všem kamarádům, kteří můj sen nezavrhli a podporovali mne
- AZNP Kvasiny za to, jaký kultovní a zábavný vůz stvořili a vypustii do světa :)
Rudy/Škoda 135 Rapid - komentáře:
14:53:25
09.08.2011
09.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Rudy 09.08.11 14:49:45: To tady papouškuje u každého auta, ale jinak je to pravda. Filtr se časem ucpe a pak se zbytečně tlakuje motor a u horších motorů může vyletět olej měrkou či vystřelí víčko. Nejlepší je vyvést hadci do nádobky s následným oddychem. Mrkni ke mě dá se tam dát lehká nádobka na ostřikovače.
14:51:45
09.08.2011
09.08.2011
Rudy
Tuner#2 09.08.11 14:40:08 napsal:
→ Rudy: Ten interiér nevypadá vůbec špatně ale
exteriér se mě až tak nezamlouvá, ale je to otázka vkusu každého z nás.
Hezká práce.
Jasně, "dle vkusu každého soudruha!" ;) Díky za podporu ;)
→ Rudy: Ten interiér nevypadá vůbec špatně ale
exteriér se mě až tak nezamlouvá, ale je to otázka vkusu každého z nás.
Hezká práce.
Jasně, "dle vkusu každého soudruha!" ;) Díky za podporu ;)
14:49:45
09.08.2011
09.08.2011
Rudy
šrek 09.08.11 14:32:28 napsal:
oddychový filtr pryč
Proč? Nějaká špatná zkušenost? Byla by lepší samostatná nádobka?
oddychový filtr pryč
Proč? Nějaká špatná zkušenost? Byla by lepší samostatná nádobka?
14:41:51
09.08.2011
09.08.2011
waldo
-> Rudy: zaujímavá a pekná kombinácia v interiéri :)
14:40:08
09.08.2011
09.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Rudy: Ten interiér nevypadá vůbec špatně ale exteriér se mě až tak nezamlouvá, ale je to otázka vkusu každého z nás. Hezká práce.
14:32:28
09.08.2011
09.08.2011
šrek
oddychový filtr pryč
13:48:27
09.08.2011
09.08.2011
Rudy
rockboy: No, po roce a půl jsem se konečně dokopal k tomu, abych to aktualizoval Takže jsou tu kompletně nové fotky i přepracované info
00:22:10
05.11.2010
05.11.2010
rockboy
tak co, děje se tady něco?
21:49:16
08.02.2010
08.02.2010
Rapid05
-> Rudy: Zajímavý zbarvení pane, jsem zvědav na finále
14:22:55
08.02.2010
08.02.2010
havlik
no jen bych tam nedával ty plasty na to:)
14:15:50
08.02.2010
08.02.2010
Dejff
ahooj chválim zatím to vypadá nádherně
00:05:45
26.01.2010
26.01.2010
rockboy
tak pak nahoď foto - momentálně zápasim s otázkama ke státnicím, takže taky žůžo
19:45:25
22.01.2010
22.01.2010
Rudy
Jo jo, jde to dobře, díky za optání Auto ještě před Vánocema odjelo k lakýrníkovi, který si opravdu velmi tvrdě zamakal, no a příští týden už by se měl do finálního laku stříkat skelet a vnitřky.
20:12:50
21.01.2010
21.01.2010
rockboy
jak pokračuje vyvařování a ostatní prácičky?
19:57:15
19.12.2009
19.12.2009
Yogi55
pekne, ale ta povodna maska sa tomu hodila viac
14:55:15
19.12.2009
19.12.2009
Rudy
Jo jo, to jsem zrovna na sraze otevíral pivko, a do toho Scaryho telefon... Hodně smolnej konec jednoho dobrýho auta...
14:22:10
19.12.2009
19.12.2009
rockboy
12:54:54
19.12.2009
19.12.2009
Rudy
No, tak jsem po letech slibování konečně nahrál auto i sem, kam PATŘÍ. Ty fotky jsou stejně už hodně neaktuální, ale na jaře snad bude co sem dát...
11:31:49
19.12.2009
19.12.2009
rockboy
už je v oblíbenejch :)
08:38:45
19.12.2009
19.12.2009
hustan123
pěkné