skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto je v rodině od 04.06.1991 nejdřív ho vlastnil můj táta pak ho zdědila moje starší sestra a po ní pak já. V 19ti letech jsem ho zdědil já. Rapida jsem vyvařil, nechal nalakovat a celkové dal do kup ale byl jsem ještě mladej a blbej a s autem jsem jezdil i v zimě. Takže místa, která se zdála OK byla rázem v loji. Rapid opět potřeboval vyvaření a celkem dost oprav. Do toho mi zemřela moje Maminka.*12* *12* To auto mi ji obrovsky připomínalo a vždy když jsem v něm seděl jsem jí viděl. Takže jsem neměl vůbec odvahu ani sílu auto znovu opravit a jezdit. Ale čas je obrovský léčitel. Čas hodně zahojil a já pořád říkal že ho musím celého opravit. Pokukoval sem pořád po nějaké slušné karoserii a najednou ejhle na bazoši celkem slušná, za dobré peníze. Já váhal ale moje přítelkyně mě do toho popošťouchla a jeli jsme pro ní. Tam jsem zjistil, že je vzadu napasovaná molčanovka. Tak mě napadlo postavit něco pořádného s pořádným motorem. No a je z toho tohle. Obrovskou zásluhu na to má moje Přítelkyně Míša 13, která mě v tom strašně moc podpořila a hlavně mi toleruje všechen ten čas, který sem v garáži. Obrovský dík patří všem, kdo mi kdy pomohli... Auto je věnováno tam na horu Pro tu nejúžasnější osobu, kterou jsem kdy mohl mít... Mami doufám, že jsi tam na mě nahoře pyšná. I po těch letech mi stejně dalo obrovsky zabrat tohle napsat jedná se proste *13* *13* *13* *13* záležitost.
Pomalu se budu snažit doplnit nějaké info o autě.
Podvozek
-Tlumiče a pružiny Protlum
Zadní náprava
-Ramena Molačan mnou upravené na stavitelné tlumiče Protlum
Přední náprava
-Horní ramena Trubková WLAD
Převodovka
Dá se říct že série
Pomalu se budu snažit doplnit nějaké info o autě.
Podvozek
-Tlumiče a pružiny Protlum
Zadní náprava
-Ramena Molačan mnou upravené na stavitelné tlumiče Protlum
Přední náprava
-Horní ramena Trubková WLAD
Převodovka
Dá se říct že série
Milanrejpid/R@pidek 1,4 8v Turbo 212 Koní - komentáře:
17:22:09
09.12.2021
09.12.2021
MVM
-> milanrejpid: Úplně bych vynechal tu spodni trubku a poslat to rovnou do vany pořádnou olejovou hadicí. Ten olej z turba bude 100+..
17:14:02
09.12.2021
09.12.2021
milanrejpid
-> Dušan: ta tam je od té doby co jsem to složil chtěl bych tam dát pancerovou. Ale ten úhel je dost nešťastný
16:26:29
09.12.2021
09.12.2021
Dušan
-> milanrejpid: té gumové hadici moc nefandím. První jízda na okruhu a ztvrdne nebo postupně praskne . Bude lepší ?
20:47:00
08.12.2021
08.12.2021
milanrejpid
-> Petr Urban: Vacka od tebe bude určitě perfektní myslím že by to vše k sobě mělo všechno pěkně pasovat diky
15:44:38
08.12.2021
08.12.2021
Petr Urban
Naplnění motoru by se mělo dohánět i vačkou která je udělaná jinak pro turbo motor
09:16:46
08.12.2021
08.12.2021
Bery
-> milanrejpid: to je dotaz spís na Pistuu - občas se tu mihne, třeba odpoví.
18:20:40
07.12.2021
07.12.2021
milanrejpid
-> Bery 07.12.21 17:50:11: diky, nevíš kolik foukal?
17:50:11
07.12.2021
07.12.2021
Bery
Pistovo kilo mělo 205 HP a byl to sériový spodek, z feldy.tady s tou péčí a úpravami to motor dá s prstem v nose.
12:54:06
07.12.2021
07.12.2021
milanrejpid
-> Dušan: nechci jít za tím výkonem úplně přes mrtvoly nechci. Jaký kompresní poměr mas ty?
12:31:42
07.12.2021
07.12.2021
Dušan
-> milanrejpid: počítal bych spíš 1,4+
12:21:39
07.12.2021
07.12.2021
milanrejpid
-> MVM: 1420ccm. no foukat tak kolem 1.1 až 1.2 B
21:01:06
06.12.2021
06.12.2021
MVM
-> milanrejpid: A kolik to bude 1,4? Takže se to bude dohánět velkym plnicim pretlakem?
20:38:00
06.12.2021
06.12.2021
milanrejpid
-> Dušan: no ojnice bych měl mít celkem slusne, písty taky a ojnicni pánve taky. Kompresní poměr 1:9. Turbo celkem slušně uvidíme kdy se pod autem bude válet klikovka
20:17:38
06.12.2021
06.12.2021
Dušan
Těch 200k vydrží i nafoukaná sériovka, ale bude trpět na ojnicích. Musí se ale pořádně foukat. To není o 1b
19:49:42
06.12.2021
06.12.2021
MVM
-> T: Ok. Tak asi jo. Jen je rozdil kolik to vydrží. To Clio dokáže jet naplno furt, v podstatě je limit nádrž a gumy.. Tady tohle si s civilnima kvaltama v podstatě užívá kopanec krouťaku a nepředpokládám ze to jede trvale v režimu mezi 5 a 6 tis .. Ale tak kdo ví..
19:39:54
06.12.2021
06.12.2021
T
-> MVM: myslím, že už jezdí nějaké odbrzděné turba ve škodovce přes 200 k
18:02:07
06.12.2021
06.12.2021
havlik
-> milanrejpid: aha zajímavý
18:00:16
06.12.2021
06.12.2021
MVM
-> milanrejpid: A je to reálný? Ta 1,6 byla přímý vstrik, 16ventil, teď nereknu kolik to mělo plnící tlak, ale jel se tam FIA benzin, a hrozne moc záleželo jak se uchladil mezichladič. Tam byly % výkonu dolů vůči teplotě v tabulce/grafu...