skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zdravím virťáci
dovolte mi představit další moje autí...
začnem trochou historie, aneb jak Apple k Rapidu přičichl
prvního rapida sem si koupil na jaře 2007, bílá 130, po prvním majiteli a krásně zdravej, dostal alu meteor, lpg a spousty dalšího, sloužïl věrně až do podzimu , kdy sem vjel do cesty vw vento, a výsledek dle fotek znamenal jeho konec........
týden před nehodou sem dostal v krkonoších za odvoz 136ku, s vyvařenou kstlí, ale příšerným lakem a motor kaput, vzhledem k tomu že jsem se pro něj dostal až po propuštění z nemocnice, a v rapidu sem se bál, přenechal sem ho kamarádovi a dal do něj motor z erka, loni na podzim mi kamarád volá že ho nevyužije a jestli ho nechcu, touha po kupé byla silná tak sem si ho vzal zpět, dostal favo motor s příslušenstvím ze 136ky a lpg, od é doby věrně slouží, ikdyž už to má spočítaný, vzhledem ke stavu kastle atd....
no a jeho nástupce.....
Škoda Rapid 136
datum výroby: 31.10.1989
datum prodeje: 23.11.1989 Obchodní dům KOTVA Praha
barva : 2040
motor :742/136
stav tacho: 73 600km
interier: černé sedáky s bílým pruhem
servisní knížka vedená do posledního záznamu: 19.6 1992 při 20 058km
koupeno v prosinci 2008 od vnuka první majitelky bez TP, interier netknutý, nepotrhaný, nevyšisovaný a nerozvrtané plato pod oknem, motor originál ,pouze si z něj nějakej šikula během 2let stání na parkovišti ukradl sání, pumpu a termostat...proč asi, co se motoru ,převodovky a náprav týče, vše netknuté, bez vůlí, a nehlučné
kastle, prahy původní a bez kousku rzu, lemy chycené lehce, ale výměna je čeká, pod předníma blatníkama p kapsy a hřbet blatníku na výměnu, jinak cajk
začínám tedy odstrojovat a bude se vyvařovat..
co mě čeká:
vyměnit zadní lemy
vyvařit předek +origo čssr blatníky
nalakovat do původního odstínu
udělat z něj co možná nejpůvodnější auto, tak jak vyjelo z fabriky
těm co dočetli až sem dávám volno na pivko a děkuji za přízeň
8.7.2009 dokopeno zbytek plechařiny o víkendu jde do akce CO a flexa
20.7. 2009 zbýva dovařit levý lem, a pár drobností a připravujem se do laku
21.7.2009 lemy hotovy, zbývají 2 věci, a zítra začínáme kytovat
22.7.2009 zadek komplet vykytován
27.7.2009 nastříkány dveře, zadní blatníky, prahy do plniče, řádné 3 vrstvy
11,8, 2009 auto po laku, odstín samozřejmě ten který dostal ve fabrice 2040
14.8.2009 pokračujem ve strojení, obroušena podlaha zespod, natřena 2x formexem, vytmeleny sváry a blatníky v podběhách a ve finále nastříkáno vše cca
9L bitumelu, parádička
28.8.2009 první výlet máme za sebou, udělány dutiny rezistinem, dostrojen vnitřek(sedačky, zadní opěrky a zadní tapece), ještě drobnosti a je finito, jinak jede jak nový auto, motor nejni slyšet, nic neklepe, nedrnčí apod
6.9. 2009 nalepeny boční lišty, a kvasinské samolepky na sloupky
20.9.2009 absolvován srazík v želivu, a kafíčko dostalo ocenění, pro mě taková třešnička nakonec renovace
8.11.2009 bojujem proti korozi, nandány plastové podběhy na celé autí, a výfuk abarth
15.5.2010 inplantován do motoroveho prostoru motor z fábie, dále new kotouče, destičky, stočené zadní bubny, a cestou domu sem se nestačil divit jak je v autě ticho, jak v kostele, jede to, táhne to ,nechá se to točit, a brzdí to, paráda2
15.8.2010 rapídek semnou absolvoval týdení dovolenou, převážně tahal za sebou vozík, at už do jižních čech, tak do Jablonce n.Nis, škoda že v jablonci bylo hnusně a na petříně , kde stríko bydlí se nedalo fotit, jinak jízda po dálnici s vozíkem byla paráda, cestou z5 až do práglu, ta 1.4 o něm téměř neví...
30.12.2010 dneska sem se byl na rapídka podívat v zimovišti, našel sem náhr klíčky od dveří a nádrže(původní ukradeny při vloupačce do feldy), spínačku sem musel kuchnout, nahodil jinou baterku a chytil na drc, parááááda
15.1.2011 rapídek probuzen ze zimního spánku, převezen na dilnu a příprava stk, pak zase hezky spinkat do jara
7.2.2011 tak sem vyrazil na stk, po 5ti km se odporoučelo těsnění pod hlavou a za štěpánovo formelákem sem zas mazal z5 na dilnu, super, když se daří tak se daří :(
1.5.2011 Rapídek probuzen ze zimního spánku, díky Kaprofovi za ubykaci, doufám že semnou počítáš i na tuto zimu, a přivežen domů, čeká ho nějaká kosmetika a doladění, a hurá na želiv
9.5.2011 dnes rozebrána nová vlečka, vše šlo krásně povolit, přelisovány silentbloky v příčných ramenech, vyčištěny závity, můžem začít skládat. Za pomoc díky Štěpánovi
12.5.2011 proběhla akce kulový blesk, odpoledne schnilá náprava ven, poskládat novou, vyztužit a tradá na auto, už nemám áčka , ba naopak, super, zítra geometrie, díky štěpo
14.5.2011 auto konečně vepředu sníženo, už je to koukatelné kupé, nasazen spoilerek, a Štěpán mi vytočil středící kroužky a alu, díky
Béžový šel do dobrých rukou, za což jsem moc rád, nechť slouží stejně dobře jako mě.
Nástupce:
Rapid 130 Sport, dobová anglická úprava, do dnešních dní se auto dochovalo, tak jak vyjelo z upravcovy dilny, dle originálu byl pouze znovuvyroben výfuk, původní podlehl korozi. Auto po dovozu ve stavu žalostném, 4 roky na dešti mu moc krásy nepřidaly, nicméně pár dní na dilně a je prozatim v koukatelnem a plně provozuschopnem stavu. Celková GO samozřejmě v plánu je, ale až časem, zatim si ho budu užívat, tak ,jak je
video želiv podzim 2011:
dovolte mi představit další moje autí...
začnem trochou historie, aneb jak Apple k Rapidu přičichl
prvního rapida sem si koupil na jaře 2007, bílá 130, po prvním majiteli a krásně zdravej, dostal alu meteor, lpg a spousty dalšího, sloužïl věrně až do podzimu , kdy sem vjel do cesty vw vento, a výsledek dle fotek znamenal jeho konec........
týden před nehodou sem dostal v krkonoších za odvoz 136ku, s vyvařenou kstlí, ale příšerným lakem a motor kaput, vzhledem k tomu že jsem se pro něj dostal až po propuštění z nemocnice, a v rapidu sem se bál, přenechal sem ho kamarádovi a dal do něj motor z erka, loni na podzim mi kamarád volá že ho nevyužije a jestli ho nechcu, touha po kupé byla silná tak sem si ho vzal zpět, dostal favo motor s příslušenstvím ze 136ky a lpg, od é doby věrně slouží, ikdyž už to má spočítaný, vzhledem ke stavu kastle atd....
no a jeho nástupce.....
Škoda Rapid 136
datum výroby: 31.10.1989
datum prodeje: 23.11.1989 Obchodní dům KOTVA Praha
barva : 2040
motor :742/136
stav tacho: 73 600km
interier: černé sedáky s bílým pruhem
servisní knížka vedená do posledního záznamu: 19.6 1992 při 20 058km
koupeno v prosinci 2008 od vnuka první majitelky bez TP, interier netknutý, nepotrhaný, nevyšisovaný a nerozvrtané plato pod oknem, motor originál ,pouze si z něj nějakej šikula během 2let stání na parkovišti ukradl sání, pumpu a termostat...proč asi, co se motoru ,převodovky a náprav týče, vše netknuté, bez vůlí, a nehlučné
kastle, prahy původní a bez kousku rzu, lemy chycené lehce, ale výměna je čeká, pod předníma blatníkama p kapsy a hřbet blatníku na výměnu, jinak cajk
začínám tedy odstrojovat a bude se vyvařovat..
co mě čeká:
vyměnit zadní lemy
vyvařit předek +origo čssr blatníky
nalakovat do původního odstínu
udělat z něj co možná nejpůvodnější auto, tak jak vyjelo z fabriky
těm co dočetli až sem dávám volno na pivko a děkuji za přízeň
8.7.2009 dokopeno zbytek plechařiny o víkendu jde do akce CO a flexa
20.7. 2009 zbýva dovařit levý lem, a pár drobností a připravujem se do laku
21.7.2009 lemy hotovy, zbývají 2 věci, a zítra začínáme kytovat
22.7.2009 zadek komplet vykytován
27.7.2009 nastříkány dveře, zadní blatníky, prahy do plniče, řádné 3 vrstvy
11,8, 2009 auto po laku, odstín samozřejmě ten který dostal ve fabrice 2040
14.8.2009 pokračujem ve strojení, obroušena podlaha zespod, natřena 2x formexem, vytmeleny sváry a blatníky v podběhách a ve finále nastříkáno vše cca
9L bitumelu, parádička
28.8.2009 první výlet máme za sebou, udělány dutiny rezistinem, dostrojen vnitřek(sedačky, zadní opěrky a zadní tapece), ještě drobnosti a je finito, jinak jede jak nový auto, motor nejni slyšet, nic neklepe, nedrnčí apod
6.9. 2009 nalepeny boční lišty, a kvasinské samolepky na sloupky
20.9.2009 absolvován srazík v želivu, a kafíčko dostalo ocenění, pro mě taková třešnička nakonec renovace
8.11.2009 bojujem proti korozi, nandány plastové podběhy na celé autí, a výfuk abarth
15.5.2010 inplantován do motoroveho prostoru motor z fábie, dále new kotouče, destičky, stočené zadní bubny, a cestou domu sem se nestačil divit jak je v autě ticho, jak v kostele, jede to, táhne to ,nechá se to točit, a brzdí to, paráda2
15.8.2010 rapídek semnou absolvoval týdení dovolenou, převážně tahal za sebou vozík, at už do jižních čech, tak do Jablonce n.Nis, škoda že v jablonci bylo hnusně a na petříně , kde stríko bydlí se nedalo fotit, jinak jízda po dálnici s vozíkem byla paráda, cestou z5 až do práglu, ta 1.4 o něm téměř neví...
30.12.2010 dneska sem se byl na rapídka podívat v zimovišti, našel sem náhr klíčky od dveří a nádrže(původní ukradeny při vloupačce do feldy), spínačku sem musel kuchnout, nahodil jinou baterku a chytil na drc, parááááda
15.1.2011 rapídek probuzen ze zimního spánku, převezen na dilnu a příprava stk, pak zase hezky spinkat do jara
7.2.2011 tak sem vyrazil na stk, po 5ti km se odporoučelo těsnění pod hlavou a za štěpánovo formelákem sem zas mazal z5 na dilnu, super, když se daří tak se daří :(
1.5.2011 Rapídek probuzen ze zimního spánku, díky Kaprofovi za ubykaci, doufám že semnou počítáš i na tuto zimu, a přivežen domů, čeká ho nějaká kosmetika a doladění, a hurá na želiv
9.5.2011 dnes rozebrána nová vlečka, vše šlo krásně povolit, přelisovány silentbloky v příčných ramenech, vyčištěny závity, můžem začít skládat. Za pomoc díky Štěpánovi
12.5.2011 proběhla akce kulový blesk, odpoledne schnilá náprava ven, poskládat novou, vyztužit a tradá na auto, už nemám áčka , ba naopak, super, zítra geometrie, díky štěpo
14.5.2011 auto konečně vepředu sníženo, už je to koukatelné kupé, nasazen spoilerek, a Štěpán mi vytočil středící kroužky a alu, díky
Béžový šel do dobrých rukou, za což jsem moc rád, nechť slouží stejně dobře jako mě.
Nástupce:
Rapid 130 Sport, dobová anglická úprava, do dnešních dní se auto dochovalo, tak jak vyjelo z upravcovy dilny, dle originálu byl pouze znovuvyroben výfuk, původní podlehl korozi. Auto po dovozu ve stavu žalostném, 4 roky na dešti mu moc krásy nepřidaly, nicméně pár dní na dilně a je prozatim v koukatelnem a plně provozuschopnem stavu. Celková GO samozřejmě v plánu je, ale až časem, zatim si ho budu užívat, tak ,jak je
video želiv podzim 2011:
Apple Rapid 130 Sport - komentáře:
22:22:15
24.02.2011
24.02.2011
StepaNoFUN
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Woe. :-D Za odpoledne není co dělat. ;-)
19:59:37
24.02.2011
24.02.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
máme po stk, ted to přestrojit zpět
19:28:16
07.02.2011
07.02.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Stepan FUN:
-> Pavel P..: ještě ne, je nejakej divnej, zkusim nahodit z stk 130, tam sedí hezky, tento je nějak pokroucen
-> Pavel P..: ještě ne, je nejakej divnej, zkusim nahodit z stk 130, tam sedí hezky, tento je nějak pokroucen
19:22:47
07.02.2011
07.02.2011
Pavel P..
-> Stepan FUN: -> Apple STS Chvojkovice-Brod: nojo závodníci... to se hned pozná
mimochodem Honzíku už sis přizvednul ten povislý přední nárazník?
mimochodem Honzíku už sis přizvednul ten povislý přední nárazník?
19:20:50
07.02.2011
07.02.2011
StepaNoFUN
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Nejede... :-/ Na tom trvám... :-/ Při tom prvním pokusu šel přes Košickou vzduchem. Ale jenom lehce. Víc jak 130 (reálnejch) jsem tam neměl, takže se to jenom zhouplo a otáčkoměr poskočil cca o 500 nahoru... :-) A od Košický jsi mě slyšet nemohl. Zase takovej kravál to nedělá. ;-) Jestli hodně daleko, tak až nad lesem...
19:17:36
07.02.2011
07.02.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Stepan FUN: a pak prej nejede, sem tě slyšel už od košický křižovatky heeeeeen, heeeeeeeeen, heeeeeeen
19:12:50
07.02.2011
07.02.2011
StepaNoFUN
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: A Ty si myslíš, že 165/70R13 zimní Nokiany jsou nějaká výhra??? :-D V tom lese za Žandovem jsem tu dlouhou pravou utahující 3 šel lehce bokem. :-D
19:09:28
07.02.2011
07.02.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Stepan FUN: noo, já bych ti stejně nestačil, na těch or 34kách je to jak plavba po dunaji
19:07:49
07.02.2011
07.02.2011
StepaNoFUN
Jojo... Byl to pěknej vejlet. :-D Já už v Suchdole, Honza kdesi v polovině cesty (čekal jsem, že mě s 1.4 v pohodě dojede, takže jsem formeláka nešetřil :-D )... Vrátil jsem se, po chvilce dolívání vody jsme znovu vyrazili, po dalších 2km znovu telefon, otočit, zapřáhnout a hurá z5 na dílnu. :-D Takové krásné slunečné pondělní odpoledne, silničky 3tí třídy vedoucí mezi lesy a lukami, cestou z5 jsme se kochali... :-D
21:18:57
22.01.2011
22.01.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
tak vše připraveno, umyto , vyluxováno, můžem v pondělí na stk
22:32:46
18.01.2011
18.01.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
rapídek je na dilně, příprava stk, takže přední brzdy -kontrola(od lonska vše nové) , pak ložiska , svisláky, promazání dotažení, a pak zadní náprava, lanovody, atd, zasek sem se na projetejch bubnech o 1mm pod minimum
22:55:27
16.01.2011
16.01.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> U-Geen: jj, mám sehnány 2, jeden kousek od bydliště, čekám na cenu, druhej od Nwktho
22:52:44
16.01.2011
16.01.2011
U-Geen
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 03.01.11 21:48:43: tenhle? :-) www.mkkosa.cz/mkkosa/skod
a-105m-130m-rapid-predni-p
od-naraznik
20:02:00
16.01.2011
16.01.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
tak rapídek je na dilně, čekají ho malé zásahy v rámci stk, a pak zas spinkat do jara
21:48:43
03.01.2011
03.01.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
koupím, přední podspoiler-vývozka 130G a bílo červené kryty světel- vybledlá bílá neva, pujdou do dalších ůprav
foto spoileru
foto spoileru
21:00:18
17.08.2010
17.08.2010
jango
moc krásná práce hezký jsi dobrej nádherný rapídek
20:29:25
16.08.2010
16.08.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> palinator: hlavně neokoukaná....
přidáno foto, víc dodám až se stáhnou z fotáku
přidáno foto, víc dodám až se stáhnou z fotáku
15:39:08
24.05.2010
24.05.2010
palinator
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:
Tak to jsi můj člověk... Sice ta barva není tak dynamická, jako třeba žlutá nebo červená, ale působí zase elegantně... alespoň pro mě.
Tak to jsi můj člověk... Sice ta barva není tak dynamická, jako třeba žlutá nebo červená, ale působí zase elegantně... alespoň pro mě.
15:14:44
24.05.2010
24.05.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Jožynek : to právě nevim, cesta na chalupu je jaksi proti tonuto stylingu
-> minno: jj, oboustraná lepici paska , kupuju ji v autolakách, drží fest
-> minno: jj, oboustraná lepici paska , kupuju ji v autolakách, drží fest
12:52:57
24.05.2010
24.05.2010
minno
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: pekná foto. tie lišty na dvere si lepil obyčajnou obojstrannou lepiacou páskou?