skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Po delší době přidávám detailnější popis tohoto vozu:
Jedná se o škodu rapid 136, kterou jsem v lednu 2004 koupil za 34tis jako svého v pořadí již třetího rapida.
Auto mě již při koupi zaujalo svým velmi dobrým technickým stavem, ale i překvapivým výkonem. Jediné co mě od koupě odrazovalo byla nesrovnalost v TP, ačkoliv byl rok výroby auta uveden 1989, v kolonce karoserie bylo číslo 1986. Když původní majitel slevil z původních 36tis na 34tis a přidal i řadu obtížně sehnatelných dílů jako např. beskydky, vodní pumpu 136, nerezovej příčnák,podložky pod pružiny, tak mi nezbývalo než koupit.
Teprve po té jsem začal odhalovat klady a zápory nového rapida
Klady: Motor - upravená 742.136, vačka buhví z čeho, odlehčený setrvák
- Chladič oleje + budík teploty oleje
- Odvod olejových par do expanzní nádoby
- Pečlivě vedené záznamy výměny všech náplní 60tis km zpět
Podvozek - V zadu distanční podložky 20mm
- Vyztužená zadní náprava
- V předu pružiny seřízlé o 1/2 závitu
- Nové řízení
- Dlouhé štefty
Karoserie - Evidetně bez jakýchkoliv zásahů vše až na lak origo
- Střešní okno
- Bez TZ
- Zrcátka beskydsport
- Křídlo
- Bezpečnostní zámky na haupně a otvírání motoru
Interier - Naprosto čisté a vyvoněné
- V zadu velmi dobře nalepené folie
- černý kožený strop
- přečalouněné sedáky
- hliníkové koberce
- sportovní pedály
- sportovní volant
Elekrtika - Alarm
- Velmi důmyslné zabezpečovací zařízení
- Radio Blaupunkt skoda ACR 4x repro
- Dvouvláknové žárovky v zadních lampách
- Červená světélka ve dveřích
- Boční blinkry z felicie
- Brzdové světlo pod střechou
Zápory: Motor - výfuk na odpis
Podvozek - vzadu unavené pružiny, kola do A
- kola obyč. plecháče
- nalomený úchyt stabilizátoru
Karoserie - Druhý lak, který vzadu na sloupcích praskal
- Batníky ve žlábcích začaly vykvétat
- výřez v zadním čelu pro lpg + výřez na příčňák
Interier - Vytahané pásy
- Dost nešťastně umístěné přídavné budíky
Eletrika - Téměř všude zkorodované kontakty
- Blbnoucí lukasy
Po zjištění těchto všech nedostatků jsem v květnu 2004, uskutečnil se svými váženými kolegy Jarinem a Pepínem malou g.o. auta.
Stav auta + moje úpravy po malé g.o.:
Motor - Nový výfuk
- Chromová koncovka
- Komplet nová spojka
- Výměna náplní a filtrů
- Seřízeno odborníkem Tesárkem
Podvozek - Úchyt stabilizátoru vyvařen a vystužen
- Přední pružiny zkráceny o 1a1/2 závitu
- výměna prasátek brzd
- Kola otvíráky (od Krta)
- Obutí v předu falken175/65 v zadu firestone 185/60 (také od krta)
Karoserie - Nové blatníky
- Nové zadní čelo
- Lak opraven k nepoznání opraven barva stále stejná červená sportline
- Černé sloupky
- Decentní lízátko od elri pod nárazník v předu i vzadu
- Maska potažená tahokovem vlastní výroby
Interier - Středový panel z felicie
- Přendáné budíky, palivoměr (místo něj progresmetr) + teplota oleje
- Oranžový protisluneční pruh na předním skle
Elektrika - V předu dvojice přídavných dálkových a mlhových světel
- V zadu červeno - bílé lampy vlastní výroby
- Radio Blaupunkt essen s cd 4x 45w
- Signalizace rosvícených světel
- Modré podsvícení interieru
- 2x mlhovka v zadním lízátku
- výměna lukasů
S takto téměř dokonalým autem jsem se vozil až do 7.9.2004, kdy jsem navštívil kufr oktávky.
Nejednalo se o nic hrozného, ale po této nehodě mě tragicky opustili:
- Spoiler od elri (nyní v opravě)
- Přídavné mlhovky (nahrazeny novými)
- Přídavné dálkovky (nahrazeny novými)
- Přední čelo (nahrazeno novým)
- Maska s tahokovem (nyní v opravě, dočasně nahrazena příšernou, viz foto)
Celková škoda 2.500,- jen kvuli tomu, že auto před oktávkou při dobočování na polní cestu nepoužilo blinkr.
Další katastrofa mě potkala 3.11.2004 na STK v Březové, kdy auto neprošlo kvůli chybějícím pásům v zadu a foliím na zadních sklech.
Po této stk mě opustlily:
-Tmavé folie
Naopak přibyly:
- Pásy clipken od Zdanyho
Celá sranda vyšla 1165,- děkuji za tuto zkušenost techniku panu Josefu Kučerovi
Jelikož nechci, aby mi tohle auto schnilo tak je přes zimu ukryto v garáži na utajeném místě.
Kdo to dočet až sem má u mě lahev rumu :-)
Dneska sem nasel na netu fotky z Melnika 99, kdy auto mel jeste pred predchozi majitel, docela zasnu, viz nove foto.
Jedná se o škodu rapid 136, kterou jsem v lednu 2004 koupil za 34tis jako svého v pořadí již třetího rapida.
Auto mě již při koupi zaujalo svým velmi dobrým technickým stavem, ale i překvapivým výkonem. Jediné co mě od koupě odrazovalo byla nesrovnalost v TP, ačkoliv byl rok výroby auta uveden 1989, v kolonce karoserie bylo číslo 1986. Když původní majitel slevil z původních 36tis na 34tis a přidal i řadu obtížně sehnatelných dílů jako např. beskydky, vodní pumpu 136, nerezovej příčnák,podložky pod pružiny, tak mi nezbývalo než koupit.
Teprve po té jsem začal odhalovat klady a zápory nového rapida
Klady: Motor - upravená 742.136, vačka buhví z čeho, odlehčený setrvák
- Chladič oleje + budík teploty oleje
- Odvod olejových par do expanzní nádoby
- Pečlivě vedené záznamy výměny všech náplní 60tis km zpět
Podvozek - V zadu distanční podložky 20mm
- Vyztužená zadní náprava
- V předu pružiny seřízlé o 1/2 závitu
- Nové řízení
- Dlouhé štefty
Karoserie - Evidetně bez jakýchkoliv zásahů vše až na lak origo
- Střešní okno
- Bez TZ
- Zrcátka beskydsport
- Křídlo
- Bezpečnostní zámky na haupně a otvírání motoru
Interier - Naprosto čisté a vyvoněné
- V zadu velmi dobře nalepené folie
- černý kožený strop
- přečalouněné sedáky
- hliníkové koberce
- sportovní pedály
- sportovní volant
Elekrtika - Alarm
- Velmi důmyslné zabezpečovací zařízení
- Radio Blaupunkt skoda ACR 4x repro
- Dvouvláknové žárovky v zadních lampách
- Červená světélka ve dveřích
- Boční blinkry z felicie
- Brzdové světlo pod střechou
Zápory: Motor - výfuk na odpis
Podvozek - vzadu unavené pružiny, kola do A
- kola obyč. plecháče
- nalomený úchyt stabilizátoru
Karoserie - Druhý lak, který vzadu na sloupcích praskal
- Batníky ve žlábcích začaly vykvétat
- výřez v zadním čelu pro lpg + výřez na příčňák
Interier - Vytahané pásy
- Dost nešťastně umístěné přídavné budíky
Eletrika - Téměř všude zkorodované kontakty
- Blbnoucí lukasy
Po zjištění těchto všech nedostatků jsem v květnu 2004, uskutečnil se svými váženými kolegy Jarinem a Pepínem malou g.o. auta.
Stav auta + moje úpravy po malé g.o.:
Motor - Nový výfuk
- Chromová koncovka
- Komplet nová spojka
- Výměna náplní a filtrů
- Seřízeno odborníkem Tesárkem
Podvozek - Úchyt stabilizátoru vyvařen a vystužen
- Přední pružiny zkráceny o 1a1/2 závitu
- výměna prasátek brzd
- Kola otvíráky (od Krta)
- Obutí v předu falken175/65 v zadu firestone 185/60 (také od krta)
Karoserie - Nové blatníky
- Nové zadní čelo
- Lak opraven k nepoznání opraven barva stále stejná červená sportline
- Černé sloupky
- Decentní lízátko od elri pod nárazník v předu i vzadu
- Maska potažená tahokovem vlastní výroby
Interier - Středový panel z felicie
- Přendáné budíky, palivoměr (místo něj progresmetr) + teplota oleje
- Oranžový protisluneční pruh na předním skle
Elektrika - V předu dvojice přídavných dálkových a mlhových světel
- V zadu červeno - bílé lampy vlastní výroby
- Radio Blaupunkt essen s cd 4x 45w
- Signalizace rosvícených světel
- Modré podsvícení interieru
- 2x mlhovka v zadním lízátku
- výměna lukasů
S takto téměř dokonalým autem jsem se vozil až do 7.9.2004, kdy jsem navštívil kufr oktávky.
Nejednalo se o nic hrozného, ale po této nehodě mě tragicky opustili:
- Spoiler od elri (nyní v opravě)
- Přídavné mlhovky (nahrazeny novými)
- Přídavné dálkovky (nahrazeny novými)
- Přední čelo (nahrazeno novým)
- Maska s tahokovem (nyní v opravě, dočasně nahrazena příšernou, viz foto)
Celková škoda 2.500,- jen kvuli tomu, že auto před oktávkou při dobočování na polní cestu nepoužilo blinkr.
Další katastrofa mě potkala 3.11.2004 na STK v Březové, kdy auto neprošlo kvůli chybějícím pásům v zadu a foliím na zadních sklech.
Po této stk mě opustlily:
-Tmavé folie
Naopak přibyly:
- Pásy clipken od Zdanyho
Celá sranda vyšla 1165,- děkuji za tuto zkušenost techniku panu Josefu Kučerovi
Jelikož nechci, aby mi tohle auto schnilo tak je přes zimu ukryto v garáži na utajeném místě.
Kdo to dočet až sem má u mě lahev rumu :-)
Dneska sem nasel na netu fotky z Melnika 99, kdy auto mel jeste pred predchozi majitel, docela zasnu, viz nove foto.