kocour/rapid136 kocour/rapid136

komentáře | popis | fotky | Kocour | 17.03.05 12:27 | 9x v oblíbených
Po delší době přidávám detailnější popis tohoto vozu:

Jedná se o škodu rapid 136, kterou jsem v lednu 2004 koupil za 34tis jako svého v pořadí již třetího rapida.

Auto mě již při koupi zaujalo svým velmi dobrým technickým stavem, ale i překvapivým výkonem. Jediné co mě od koupě odrazovalo byla nesrovnalost v TP, ačkoliv byl rok výroby auta uveden 1989, v kolonce karoserie bylo číslo 1986. Když původní majitel slevil z původních 36tis na 34tis a přidal i řadu obtížně sehnatelných dílů jako např. beskydky, vodní pumpu 136, nerezovej příčnák,podložky pod pružiny, tak mi nezbývalo než koupit.

Teprve po té jsem začal odhalovat klady a zápory nového rapida



Klady: Motor - upravená 742.136, vačka buhví z čeho, odlehčený setrvák

- Chladič oleje + budík teploty oleje

- Odvod olejových par do expanzní nádoby

- Pečlivě vedené záznamy výměny všech náplní 60tis km zpět



Podvozek - V zadu distanční podložky 20mm

- Vyztužená zadní náprava

- V předu pružiny seřízlé o 1/2 závitu

- Nové řízení

- Dlouhé štefty



Karoserie - Evidetně bez jakýchkoliv zásahů vše až na lak origo

- Střešní okno

- Bez TZ

- Zrcátka beskydsport

- Křídlo

- Bezpečnostní zámky na haupně a otvírání motoru



Interier - Naprosto čisté a vyvoněné

- V zadu velmi dobře nalepené folie

- černý kožený strop

- přečalouněné sedáky

- hliníkové koberce

- sportovní pedály

- sportovní volant



Elekrtika - Alarm

- Velmi důmyslné zabezpečovací zařízení

- Radio Blaupunkt skoda ACR 4x repro

- Dvouvláknové žárovky v zadních lampách

- Červená světélka ve dveřích

- Boční blinkry z felicie

- Brzdové světlo pod střechou



Zápory: Motor - výfuk na odpis



Podvozek - vzadu unavené pružiny, kola do A

- kola obyč. plecháče

- nalomený úchyt stabilizátoru



Karoserie - Druhý lak, který vzadu na sloupcích praskal

- Batníky ve žlábcích začaly vykvétat

- výřez v zadním čelu pro lpg + výřez na příčňák



Interier - Vytahané pásy

- Dost nešťastně umístěné přídavné budíky



Eletrika - Téměř všude zkorodované kontakty

- Blbnoucí lukasy





Po zjištění těchto všech nedostatků jsem v květnu 2004, uskutečnil se svými váženými kolegy Jarinem a Pepínem malou g.o. auta.



Stav auta + moje úpravy po malé g.o.:



Motor - Nový výfuk

- Chromová koncovka

- Komplet nová spojka

- Výměna náplní a filtrů

- Seřízeno odborníkem Tesárkem



Podvozek - Úchyt stabilizátoru vyvařen a vystužen

- Přední pružiny zkráceny o 1a1/2 závitu

- výměna prasátek brzd

- Kola otvíráky (od Krta)

- Obutí v předu falken175/65 v zadu firestone 185/60 (také od krta)



Karoserie - Nové blatníky

- Nové zadní čelo

- Lak opraven k nepoznání opraven barva stále stejná červená sportline

- Černé sloupky

- Decentní lízátko od elri pod nárazník v předu i vzadu

- Maska potažená tahokovem vlastní výroby



Interier - Středový panel z felicie

- Přendáné budíky, palivoměr (místo něj progresmetr) + teplota oleje

- Oranžový protisluneční pruh na předním skle



Elektrika - V předu dvojice přídavných dálkových a mlhových světel

- V zadu červeno - bílé lampy vlastní výroby

- Radio Blaupunkt essen s cd 4x 45w

- Signalizace rosvícených světel

- Modré podsvícení interieru

- 2x mlhovka v zadním lízátku

- výměna lukasů



S takto téměř dokonalým autem jsem se vozil až do 7.9.2004, kdy jsem navštívil kufr oktávky.

Nejednalo se o nic hrozného, ale po této nehodě mě tragicky opustili:

- Spoiler od elri (nyní v opravě)

- Přídavné mlhovky (nahrazeny novými)

- Přídavné dálkovky (nahrazeny novými)

- Přední čelo (nahrazeno novým)

- Maska s tahokovem (nyní v opravě, dočasně nahrazena příšernou, viz foto)



Celková škoda 2.500,- jen kvuli tomu, že auto před oktávkou při dobočování na polní cestu nepoužilo blinkr.



Další katastrofa mě potkala 3.11.2004 na STK v Březové, kdy auto neprošlo kvůli chybějícím pásům v zadu a foliím na zadních sklech.

Po této stk mě opustlily:

-Tmavé folie

Naopak přibyly:

- Pásy clipken od Zdanyho



Celá sranda vyšla 1165,- děkuji za tuto zkušenost techniku panu Josefu Kučerovi



Jelikož nechci, aby mi tohle auto schnilo tak je přes zimu ukryto v garáži na utajeném místě.

Kdo to dočet až sem má u mě lahev rumu :-)



Dneska sem nasel na netu fotky z Melnika 99, kdy auto mel jeste pred predchozi majitel, docela zasnu, viz nove foto.

















kocour/rapid136 - komentáře:

Extreme Tyres