skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdar lidicky, po mých útrapách s různými vozidly jsem se před koncem roku rozhodl, že si pořidim Rapida. Kamarádi mě v tomto mém nápadu podporili a 28.12. jsem si jel pro nej do Radotina.
Strucne info o voze:
Škoda Rapid 136
motor je original 742.136.
Altik lesteny origo 55A
Predni naprava upravena dle specifikace 130L/A se zakazkovimi naboji 4x100
Zadni naprava seriova s kotoucovou brzdou a hydraulickou ruckou + Podlozkou pro zmenu roztece na 4x100
Pridavne budiky ze Škody 130RS(tlak oleje, teplota oleje viz foto) - odstraněno, nahrazeno nerezovou lištou vlastní výroby.
Dale jiz serie
Historie vozu:
Vyroben 16.5.1989 s datem prodeje 23.5.1989 v Praze 4
od 23.5.1989 do 10.5.2000 vuz u 1. majitele, ktery vuz poctive servisoval(mam servisku) a garazoval
od 10.5.2000 do 15.8.2005 vuz u 2. majitele, ktery mel vuz pred domem a k denimu uzivani
od 15.8.2005 do 14.11.2006 vuz u 3. majitele, ktery vuz kompletne zrenovoval a dale vozu udelal celolak z puvodni snehobile č.1046 na nynejsi cervenou sipkovou č.8125
od 14.11.2006 do 30.12.2008 vuz u 4. majitele, ktery dal predni napravu 130L/A a zadni kotouce
no a od 30.12.2008 je tento povoz jen muj s ujetymi 123500km
Vuz u predchoziho majitele od 8/2008 nejezdil(dostal firemaka), takze se musel roztahnout, protoze battery low a kabely nebyli. Po 100 metrech chytil a švitořil jak skrivanek proste rajska hudba. Jen jsem se zdesil, kdyz mi majitel rekl, ze do toho leje olej M2T!!!, ze to pry maze lepe ve vysokych otackach, tim bylo rozhodnuto, ze ho musim z takovych sparu vysvobodit.
1. jizda = 1. porucha
Pri prvni a zatim posledni jizde se tesne pred kamosovou dilnou podelal hlavni brzdovy valec, takze jsme dojely na rucku, brzdovy valec jsme vymenily a problemy zacaly, od 29.12. jsme zatim nebyli schopni brzdy odvzdusnit, zkouselo to jiz 6 lidi(z toho 4 profesionalove)!!! a nikomu se to nepovedlo. Nikde nic nekape, netece, nepodsava, prolil jsem tim uz tak 5l brzdovky a porad nic, takze se chystam to kompletne rozebrat a vse repasovat, tak to snad pak vyjde. Mezitim doslo na vymenu oleje na 10W-60, svicek, kabelu, vicka a palce rozdelovace,klinovy remen, dale dan starter z feldy. Pokud nekoho neco napadne ohledne brzd, tak rikejte, ja uz nemam napad.
11.1.2009: Tak jsem dneska dal nove radio a vymenil vyfuk, puvodni byl kaput, samozrejme se mi povedlo jeden steft urvat, tak se konala take vymena, celkem prdel. Priste tam dam svody od hlavy a bude klid. :-)
15.1.2009: Dnes jsem si nechal od znamyho seridit karbec a najednou to jede jak svin + se mi povedlo zprovoznit hydraulickou racnu, takze jsem happy, brzdy porad na prd.
21.1.2009: Tak auto je konecne po technicky, objednal jsem se na 29.1. na prepis a uz bude muj i uredne.
5.6.2009: Tak konečně vyřešen problém s brzdami, byla bublina v leve zadni trubce a nechtělo se jí ven. Nakonec s uspěchem odvzdušněno. Už brzdí jako o život. Zjištěna nefunkčnost tachometru :)
7.6.2009: Po příjezdu domů zjištěna prokluzující spojka, budeme měnit :)
5.6.2010: Po roce provozu servisní prohlídka, výměna olejů, filtrů, výměna svíček za Denso Iridium, výměna kabelů za Bosch, výměna víčka, palce a kondíku rozdělovače, seřízení ventilů, mazání svisláků, zjištěno, že levý je zarezlý.
1.9.2010: Započata GO přední nápravy, vše vyměněno za nové + sportovní tlumiče HP sporting, vrtané kotouče a desky Ferodo Racing DS 2500.
8.11.2010: Ukončena GO přední nápravy, i s 15" tocim volantem jednim prstem. Parada. :D
9.11.2010: Auto zazimovano, uvidime se na jaře, čauky :)
8.3.2011: První vyjížďka po zimě rozhodnuto, že když už se dělal předek, uděla se i zadek :)
8.4.2011: Rozborka a příprava na GO zadku auta.
16.8. 2011: GO zadku hotovo. Renovace podvozku, dány nové tlumiče HP sporting, pružiny 130LR, vrtané kotouče, tvrdé silentbloky všude, nová spojka + přítlačák Felicie 1.6, nový motor 110HP, původní zakonzervován a schován, repas převodovky, náprava vyztužena dle 130L/A.
Strucne info o voze:
Škoda Rapid 136
motor je original 742.136.
Altik lesteny origo 55A
Predni naprava upravena dle specifikace 130L/A se zakazkovimi naboji 4x100
Zadni naprava seriova s kotoucovou brzdou a hydraulickou ruckou + Podlozkou pro zmenu roztece na 4x100
Pridavne budiky ze Škody 130RS(tlak oleje, teplota oleje viz foto) - odstraněno, nahrazeno nerezovou lištou vlastní výroby.
Dale jiz serie
Historie vozu:
Vyroben 16.5.1989 s datem prodeje 23.5.1989 v Praze 4
od 23.5.1989 do 10.5.2000 vuz u 1. majitele, ktery vuz poctive servisoval(mam servisku) a garazoval
od 10.5.2000 do 15.8.2005 vuz u 2. majitele, ktery mel vuz pred domem a k denimu uzivani
od 15.8.2005 do 14.11.2006 vuz u 3. majitele, ktery vuz kompletne zrenovoval a dale vozu udelal celolak z puvodni snehobile č.1046 na nynejsi cervenou sipkovou č.8125
od 14.11.2006 do 30.12.2008 vuz u 4. majitele, ktery dal predni napravu 130L/A a zadni kotouce
no a od 30.12.2008 je tento povoz jen muj s ujetymi 123500km
Vuz u predchoziho majitele od 8/2008 nejezdil(dostal firemaka), takze se musel roztahnout, protoze battery low a kabely nebyli. Po 100 metrech chytil a švitořil jak skrivanek proste rajska hudba. Jen jsem se zdesil, kdyz mi majitel rekl, ze do toho leje olej M2T!!!, ze to pry maze lepe ve vysokych otackach, tim bylo rozhodnuto, ze ho musim z takovych sparu vysvobodit.
1. jizda = 1. porucha
Pri prvni a zatim posledni jizde se tesne pred kamosovou dilnou podelal hlavni brzdovy valec, takze jsme dojely na rucku, brzdovy valec jsme vymenily a problemy zacaly, od 29.12. jsme zatim nebyli schopni brzdy odvzdusnit, zkouselo to jiz 6 lidi(z toho 4 profesionalove)!!! a nikomu se to nepovedlo. Nikde nic nekape, netece, nepodsava, prolil jsem tim uz tak 5l brzdovky a porad nic, takze se chystam to kompletne rozebrat a vse repasovat, tak to snad pak vyjde. Mezitim doslo na vymenu oleje na 10W-60, svicek, kabelu, vicka a palce rozdelovace,klinovy remen, dale dan starter z feldy. Pokud nekoho neco napadne ohledne brzd, tak rikejte, ja uz nemam napad.
11.1.2009: Tak jsem dneska dal nove radio a vymenil vyfuk, puvodni byl kaput, samozrejme se mi povedlo jeden steft urvat, tak se konala take vymena, celkem prdel. Priste tam dam svody od hlavy a bude klid. :-)
15.1.2009: Dnes jsem si nechal od znamyho seridit karbec a najednou to jede jak svin + se mi povedlo zprovoznit hydraulickou racnu, takze jsem happy, brzdy porad na prd.
21.1.2009: Tak auto je konecne po technicky, objednal jsem se na 29.1. na prepis a uz bude muj i uredne.
5.6.2009: Tak konečně vyřešen problém s brzdami, byla bublina v leve zadni trubce a nechtělo se jí ven. Nakonec s uspěchem odvzdušněno. Už brzdí jako o život. Zjištěna nefunkčnost tachometru :)
7.6.2009: Po příjezdu domů zjištěna prokluzující spojka, budeme měnit :)
5.6.2010: Po roce provozu servisní prohlídka, výměna olejů, filtrů, výměna svíček za Denso Iridium, výměna kabelů za Bosch, výměna víčka, palce a kondíku rozdělovače, seřízení ventilů, mazání svisláků, zjištěno, že levý je zarezlý.
1.9.2010: Započata GO přední nápravy, vše vyměněno za nové + sportovní tlumiče HP sporting, vrtané kotouče a desky Ferodo Racing DS 2500.
8.11.2010: Ukončena GO přední nápravy, i s 15" tocim volantem jednim prstem. Parada. :D
9.11.2010: Auto zazimovano, uvidime se na jaře, čauky :)
8.3.2011: První vyjížďka po zimě rozhodnuto, že když už se dělal předek, uděla se i zadek :)
8.4.2011: Rozborka a příprava na GO zadku auta.
16.8. 2011: GO zadku hotovo. Renovace podvozku, dány nové tlumiče HP sporting, pružiny 130LR, vrtané kotouče, tvrdé silentbloky všude, nová spojka + přítlačák Felicie 1.6, nový motor 110HP, původní zakonzervován a schován, repas převodovky, náprava vyztužena dle 130L/A.
Kedar/Rapido 136 - komentáře:
16:24:03
12.01.2009
12.01.2009
Pavel P..
-> Kedar01: koukni jestli se ti vrací ten pístek ve válci... sundej ho a zkus ho stlačit jestli se vrátí. kdyžtak ho vytáhni a namaž brzdovkou aby chodil hladce.
16:14:59
12.01.2009
12.01.2009
Kedar01
MATTESS: Mam fragokov, jako vypada dobre, nikde nic nekape, nepodsava, fakt uz jsem z toho na mrtvici. Nafotim odpoledne. Urcite to bude nejaka kravovina.
13:58:06
12.01.2009
12.01.2009
MATTESS
-> Kedar01: pokud máš Fragokov, tak by s ním neměl být problem. Nemůžeš ho nafotit?
12:58:20
12.01.2009
12.01.2009
Kedar01
Syny: A jakej je mezi nima rozdil? Je fakt, ze ten puvodni mel kolem sebe nejakej ocelovej pasek.
12:55:21
12.01.2009
12.01.2009
Syny
-> Kedar01: Delaj se dva druhy... Ale pokud byli stejny tak mas spravnej. Ovsem ty druhovyrobni leckdy stoji za prd...
12:52:35
12.01.2009
12.01.2009
Kedar01
MATTES: Nevim, koupil jsem normalne na 120 s posilovacem, po porovnani byli uplne stejne. Je v nich nejaky rozdil?
22:42:38
11.01.2009
11.01.2009
MATTESS
-> Kedar01: jaký máš ten HBV
22:07:38
11.01.2009
11.01.2009
Kedar01
Matsoft: mozna jela jak dabel, ale ted nebrzdi. :-)
Turda: Odvzdušňoval jsem to jak u valce tak na bzdicich a nic. Znamej mi rikal, ze se mu stalo, ze si koupil novej valec a byl taky spatnej, praj takhle vratil 3 za sebou.
Turda: Odvzdušňoval jsem to jak u valce tak na bzdicich a nic. Znamej mi rikal, ze se mu stalo, ze si koupil novej valec a byl taky spatnej, praj takhle vratil 3 za sebou.
18:28:17
10.01.2009
10.01.2009
Turda
-> Kedar01: mooc krásnej rampouch odvzdušňoval si přímo i u válce?? nebo jen u kol??
18:06:24
10.01.2009
10.01.2009
Matsoft
Jeeee, bejvalej Soferuv Rapid....
Tahle kara jela jak dabel.....
Tahle kara jela jak dabel.....
17:56:06
10.01.2009
10.01.2009
Kedar01
Prave ze ten uz jsem vymenil za novej a porad nic, nekdo mi ted nedavno rikal, ze prej se u 120 muselo na posilovaci brzd nejak sestelovat vyska zdvyhu toho trnu co jde do valce. Jo jsem z Prahy.
10:41:34
10.01.2009
10.01.2009
boda
vítej na virtu z těma brzdama bych řek že máš špatnej brzdovej válec,odkud jsi z prahy?