
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130 "Matylda"
Koupena na podzim roku 2008, a jelikož mi v té době nebylo 18, jsem jejím vlastníkem a provozovatel je moje máti, která nikdy v životě neměla řidičský průkaz :))) Zajímavé, jak to v této republice funguje :o))
Bylo to moje první auto, a tvrzení, že první auta končí z pravidla špatně se nevyplnilo :) Teda tak to vnímám já :D
A plány do budoucna? Žádný tuning se nekoná, auto si udělám k obrazu svému ať se vám to líbí nebo ne :) Přiznávám, že trochu preferuji funkčnost nad vzhledem, takže ani barvičkování motru a jiných částí auta nebude.
Něco k historii:
-Bývalé SPZ ADE 40-89 a HBC 77-71
Rok výroby: 1987
Karoserie:
-Kompletní vyvaření (prahy, lemy, vršky podběhů, kus podlahy, mosník levý zadní, kufr)
-Nový celolak
-Pocínované rohy oken
-Přední blatníky a čelo pozinkované
Převodovka:
-Suchý 5q po GO (nové ložiska, synchrony, komplet přetěsněná)
-Převod klasika 3,9 Rapid
Interiér:
-Komplet černý, vytepované sedačky
-Neoriginální strop a plato :)
Nápravy:
-Zadní:
-Opískované šikmé ramena + komaxit, podelné vyztužené + komaxit
-Nová ložiska, tuk, gufera.....
-Přední:
-Komplet po opravě, pružiny od Sakyho, jak vepředu tak vzadu, jízdní vlastnosti jsou dobré :)
Motor:
-742.136
-Hlava Felicia 50KW MPI Upravená od Motor-Excel
-Vačka 265/265 Motor-Excel
-Písty, vložky kolbenschmidt
-Kompletně přetěsněn
Krmítko je SEDR 3223, takže natryskován na 136 motor od pana Kratochvíla.
Kola:
-Ronal 13", pneu 185/60
-MTX 13", pneu 185/60
Audio:
-Autorádo Clarion, 4x repro a subwoofer
Poděkování patří všem, kdo mi s autem jakkoli pomohli, nebudu je vyjmenovávat, protože bych na někoho určitě zapomněl :)
Koupena na podzim roku 2008, a jelikož mi v té době nebylo 18, jsem jejím vlastníkem a provozovatel je moje máti, která nikdy v životě neměla řidičský průkaz :))) Zajímavé, jak to v této republice funguje :o))
Bylo to moje první auto, a tvrzení, že první auta končí z pravidla špatně se nevyplnilo :) Teda tak to vnímám já :D
A plány do budoucna? Žádný tuning se nekoná, auto si udělám k obrazu svému ať se vám to líbí nebo ne :) Přiznávám, že trochu preferuji funkčnost nad vzhledem, takže ani barvičkování motru a jiných částí auta nebude.
Něco k historii:
-Bývalé SPZ ADE 40-89 a HBC 77-71
Rok výroby: 1987
Karoserie:
-Kompletní vyvaření (prahy, lemy, vršky podběhů, kus podlahy, mosník levý zadní, kufr)
-Nový celolak
-Pocínované rohy oken
-Přední blatníky a čelo pozinkované
Převodovka:
-Suchý 5q po GO (nové ložiska, synchrony, komplet přetěsněná)
-Převod klasika 3,9 Rapid
Interiér:
-Komplet černý, vytepované sedačky
-Neoriginální strop a plato :)
Nápravy:
-Zadní:
-Opískované šikmé ramena + komaxit, podelné vyztužené + komaxit
-Nová ložiska, tuk, gufera.....
-Přední:
-Komplet po opravě, pružiny od Sakyho, jak vepředu tak vzadu, jízdní vlastnosti jsou dobré :)
Motor:
-742.136
-Hlava Felicia 50KW MPI Upravená od Motor-Excel
-Vačka 265/265 Motor-Excel
-Písty, vložky kolbenschmidt
-Kompletně přetěsněn
Krmítko je SEDR 3223, takže natryskován na 136 motor od pana Kratochvíla.
Kola:
-Ronal 13", pneu 185/60
-MTX 13", pneu 185/60
Audio:
-Autorádo Clarion, 4x repro a subwoofer
Poděkování patří všem, kdo mi s autem jakkoli pomohli, nebudu je vyjmenovávat, protože bych na někoho určitě zapomněl :)
*Rapid 130* - komentáře:
no pekne sa to vyriesilo 

-> Zeke-ten šestý: kym tecie znamena ze tam nejaky je - vsetko ok -> neriesit




-> dragon_cb_cz: Tak já to nechám dovytéct ok 

-> Zeke-ten šestý: To se tu nedávno řešilo, pokud teče kolem náhonu, tak brzo přestane - je cca na úrovni kontrolního šroubu ;)
Tak, jelikož mi chčije olej z převodovky, předpokládám okolo náhonu tachometru, otázka zní co s tím? Převodovku vyndávat nechci.... Mám tam olej PP80, co kdybych dal PP90, ta je mám pocit hustší? V zimě s tím nejezdím, takže by neměl být problém že z toho v zimě s PP90tkou budu mít automat :)
Ty nový stojej za prd, ale aby se neřeklo tak do toho nandám platnej obsah :D
-> Pavel P..: Však jo, posledně to dělalo pí*oviny. Při změně místa ukostření to bylo lepší, ale i tak jsem tenkrát nenastartoval. Vyždycky vyletěl otáčkoměr do 8 a po změně místa ukostření jen do 4 tisíc. Kostra no.

-> J3STER: Ono hlavně musíš ukostřit to zapalování
jinak to má jen samý výhody a sociální jistoty
popisovat nebudu, psal jsem to tu snad už stokrát...

jinak to má jen samý výhody a sociální jistoty

-> Zeke-ten šestý: Je to lepší než spoléhat na ukostření přes kastli.

-> J3STER: S kostrou mám problem u starteru, kdyz to je teply nechce tocit, takze ji asi natahnu rovnou od baterie jak rikas
-> Zeke-ten šestý: Hlavně si pořádně ukostři motor ke kastli, nebo nejlíp natáhni kostru od bloku motoru na zapalování. Kdysi jsem ho zkoušel a bez úspěchu. Jak se k tomu znova dostanu namontuju ho.

-> MOLSO:



-> ochoda: Díky, hele melo by to být lepsi, teda dle udaju vyrobcem ve vsem :D Je tady o tom clanek, nedavno jsem na to koukal ale nemuzu ho ted najit, dej si do vyhledavani ETZ 06 a treba ho najdes. :)
K čemu je to dobré vůbec? To je místo cívky? ... V čem je to lepší/hosrší? To se dá nějak štelovat? Díky ... Rapid je pěknej
Kór na těch Ronalech.

-> ŠKODA 120 GLS: odbornik na zapalovanie sa ozval 

-> havlik: tak tomu je taková krabice k ničemu, více méně 

-> ŠKODA 120 GLS: že by na rozdělovači jako vždycky?
-> Zeke-ten šestý: kde na tom nastavíš předstih ?