skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tohoto rapidka jsem koupil v listopadu 07 přes virt fórum od Zdenka.
Něco k autu:
z 86. roku
motor - 120 LS
převodovka - suchej 4q
kastle, po zběžném ohledání, vypadá v super stavu... prahy, lemy, podlaha, blatníky, podběhy, atd. bez koroze
vyroben v BAZce a měl by to být 1013. kus-pokud jsem to správně rozluštil....:)
toť asi tak na úvod vše...:)
Novinky
1.4.2008->Prodám...
8.3.2008-> Jelikoz se mi pro rapidka nepodarilo sehnat garaz za slusnou cenu, tak nejspis koncem mesice pujde do sveta, nez aby mi stal na parkovisti a reznul...:(
3.2.2008->Dána nová struna plynu a sytiče (jak jinak, od Noufa ze zásoby, jelikož všechny prodejny mají v neděli zavřeno :) ) a výměna u sytiče trošku spartánským způsobem v interiéru...
2.2.2008->Přetržená struna plynu..-dneska poprvé rapid nedojel do cíle cesty-cesta do Hradce Králové naprosto bez problémů, ale na zpáteční cestě se v kopcích před Mohelnicí přetrhla struna plynu(bohužel původní svorka se ztratila a taky já blbec neměl v autě náhradní strunu plynu) a jelikož všechny svorky, co byly v autě, ruply při utahovaní(cca 4, ani jedna to nevydržela a když nebyly dotažené na max, tak struna vylítávala), tak nezbylo nic jiného, než kopce projet na sytič a zařazenou jedničku úžasnou rychlostí cca 15km/h a poté v Mohelnici na benzínce počkat na odtah domů...Jinak nádherný zažitek v 11 večer zkoušet, která svorka by to mohla vydržet...:)
13.1.2008->Odešel přerušovač blinkrů, naštěstí byl v zásobě náhradní...
13.1.2008->Mlhovka už jede tak, jak má.
4.1.2008->Vyměněna vnitřní klika zámku a už zase můžu vystupovat jako každý jiný...:)
1.1.2008->Ulomen plast u vnitřní kliky zámku... tak snad nebude platit, jak na nový rok, tak po celý rok....
22.12.2007->
Tak už je rozhodnuto, Rapida se budu snažit dostat a udržet v původním stavu, takže žádný 5q a jiný motor.... Jinak ložiska zadních kol i podtlaková hadice je už koupená a čeká na nasazení, ale v této zimě se mi pod auto už moc nechce, takže nejspíš až na jaře, jak bude trochu větší teplo....
A ještě abych nezapomněl, tak dneska dostal rapid vánoční dárek-nové černé středové poklice na kola...:)
věci, které mě čekají v nejbližší době a nebo které jsem zrovna udělal:
už uděláno:
odřezán zmetkovej šroub mezi motorem a převodovkou (kdo ho slyšel drnčet, tak ten pochopí, proč to bylo tak důležité...:) )-díky noufově flexe :)
vyměněn startér ( za kus díky Noufovi )
nový vzduchový filtr
přetěsnění víka ventilů
rozebrán a vyčištěn karburátor (auto teď krásně jede...:) )
opravení sedačky řidiče
zprovoznění všech žárovek v palubce
zprovozněna mlhovka
co mě čeká a nemine:
oprava vyhřívání zadního skla-bohužel to není elektrikou, ale jedním ze dvou hlavních pásků...:(
ošetření odřených míst
opravení dveří-klasika problém u rapidů...
nová ložiska zadních kol- trochu hučí, ale není to nic extrémního
vystříkání dutin
nové kotouče a desky + podtlaková hadice + nové trubky a hadice
Velké díky patří Noufovi za pomoc a zásobárnu náhradních dílů...
zatím jsem zde přidal pouze fotky, které fotil Zdenek... své foto brzy přídám....:)
4.12.2007-> přidány fotky od Noufa
kdyby někdo věděl, jak dotáhnout ty 3 šroubky pod krycím plechem, aniž bych kvůli tomu musel vytahovat nebo posouvat celé topení, tak tomu budu neskonale vděčný
Něco k autu:
z 86. roku
motor - 120 LS
převodovka - suchej 4q
kastle, po zběžném ohledání, vypadá v super stavu... prahy, lemy, podlaha, blatníky, podběhy, atd. bez koroze
vyroben v BAZce a měl by to být 1013. kus-pokud jsem to správně rozluštil....:)
toť asi tak na úvod vše...:)
Novinky
1.4.2008->Prodám...
8.3.2008-> Jelikoz se mi pro rapidka nepodarilo sehnat garaz za slusnou cenu, tak nejspis koncem mesice pujde do sveta, nez aby mi stal na parkovisti a reznul...:(
3.2.2008->Dána nová struna plynu a sytiče (jak jinak, od Noufa ze zásoby, jelikož všechny prodejny mají v neděli zavřeno :) ) a výměna u sytiče trošku spartánským způsobem v interiéru...
2.2.2008->Přetržená struna plynu..-dneska poprvé rapid nedojel do cíle cesty-cesta do Hradce Králové naprosto bez problémů, ale na zpáteční cestě se v kopcích před Mohelnicí přetrhla struna plynu(bohužel původní svorka se ztratila a taky já blbec neměl v autě náhradní strunu plynu) a jelikož všechny svorky, co byly v autě, ruply při utahovaní(cca 4, ani jedna to nevydržela a když nebyly dotažené na max, tak struna vylítávala), tak nezbylo nic jiného, než kopce projet na sytič a zařazenou jedničku úžasnou rychlostí cca 15km/h a poté v Mohelnici na benzínce počkat na odtah domů...Jinak nádherný zažitek v 11 večer zkoušet, která svorka by to mohla vydržet...:)
13.1.2008->Odešel přerušovač blinkrů, naštěstí byl v zásobě náhradní...
13.1.2008->Mlhovka už jede tak, jak má.
4.1.2008->Vyměněna vnitřní klika zámku a už zase můžu vystupovat jako každý jiný...:)
1.1.2008->Ulomen plast u vnitřní kliky zámku... tak snad nebude platit, jak na nový rok, tak po celý rok....
22.12.2007->
Tak už je rozhodnuto, Rapida se budu snažit dostat a udržet v původním stavu, takže žádný 5q a jiný motor.... Jinak ložiska zadních kol i podtlaková hadice je už koupená a čeká na nasazení, ale v této zimě se mi pod auto už moc nechce, takže nejspíš až na jaře, jak bude trochu větší teplo....
A ještě abych nezapomněl, tak dneska dostal rapid vánoční dárek-nové černé středové poklice na kola...:)
věci, které mě čekají v nejbližší době a nebo které jsem zrovna udělal:
už uděláno:
odřezán zmetkovej šroub mezi motorem a převodovkou (kdo ho slyšel drnčet, tak ten pochopí, proč to bylo tak důležité...:) )-díky noufově flexe :)
vyměněn startér ( za kus díky Noufovi )
nový vzduchový filtr
přetěsnění víka ventilů
rozebrán a vyčištěn karburátor (auto teď krásně jede...:) )
opravení sedačky řidiče
zprovoznění všech žárovek v palubce
zprovozněna mlhovka
co mě čeká a nemine:
oprava vyhřívání zadního skla-bohužel to není elektrikou, ale jedním ze dvou hlavních pásků...:(
ošetření odřených míst
opravení dveří-klasika problém u rapidů...
nová ložiska zadních kol- trochu hučí, ale není to nic extrémního
vystříkání dutin
nové kotouče a desky + podtlaková hadice + nové trubky a hadice
Velké díky patří Noufovi za pomoc a zásobárnu náhradních dílů...
zatím jsem zde přidal pouze fotky, které fotil Zdenek... své foto brzy přídám....:)
4.12.2007-> přidány fotky od Noufa
kdyby někdo věděl, jak dotáhnout ty 3 šroubky pod krycím plechem, aniž bych kvůli tomu musel vytahovat nebo posouvat celé topení, tak tomu budu neskonale vděčný
Baller/Rapid 120 - komentáře:
21:30:44
04.12.2007
04.12.2007
Petr105l
To je ten jak ho chtel nekdo na tuzingaci na jare zapalit?
20:51:18
04.12.2007
04.12.2007
dial K for Karlos
Jo a ještě bych mu vrátil dvoudílnou přední masku, která na tom musela být,ale to je jen detail a především jen můj subjektivní názor.
20:48:44
04.12.2007
04.12.2007
dial K for Karlos
-> Baller: Krásný autí . Líbí se mi pro svou střízlivost, původnost a v tom je ta elegance. Tunit toto jakkoli nemá smysl, naopak je vzácnost že to je 120 4 speed, čili podobnost s Garde. Jediné, co bych mu dal jsou nevyšisovaná světla, středové plastové černé pokličky na tyhle plechové disky, novou sadu OR 34 pneumatik a je jak z fabriky. Pro svou jednoduchost a původnost by pak měl jedinečné kouzlo. Ale je to jen moje představa. Takovýchto originálů, jaký si v 1984. mohli naši tátové dovolit koupit je už dnes málo. To že exportní verze měly nějaký doplňky (hliníkový disky, opěrky, později kabriolety, vstřikování atd..) tady nikoho netrápilo a mladý člověk byl asi šťastný, že si mohl koupit nejlevnější verzi vysněného rapida. V tomto duchu bych to auto držel já a byl bych na to hrdý, že je bez jediné třeba jen samolepky.
20:39:03
04.12.2007
04.12.2007
magor-no1
koukám vy vtěch garážích máte hnízdo , najaře sem tam byl u jednoho virťáka pro díly
20:19:50
04.12.2007
04.12.2007
Baller
přidány nové fotky - fotil Nouf
13:07:38
04.12.2007
04.12.2007
Baller
-> Skoda RBK: další foto brzy přibude, ale ted je k dispozici jen foťák v telefonu a to musím chytit příznivé světlo, aby to alespoň trochu bylo vidět...
-> Pavel P.: chtěl jsem původně dát motor buď ze š 130, nebo 136, ale to jsem teď uložil k ledu...
chtěl bych ho nechat komplet v originálním stavu, ale pořád mi v hlavě hlodá červ s tím 5q...
-> Pavel P.: chtěl jsem původně dát motor buď ze š 130, nebo 136, ale to jsem teď uložil k ledu...
chtěl bych ho nechat komplet v originálním stavu, ale pořád mi v hlavě hlodá červ s tím 5q...
21:17:40
03.12.2007
03.12.2007
magor-no1
jojo , stodvacítek je málo a zvláště v tomhle stavu
19:27:24
03.12.2007
03.12.2007
Pavel P..
-> Skoda RBK: no jasně, právě kvůli tomu.. každej tam nacpe 5q a nejlíp fávo motor a už to ztrácí na vyjímečností tim že to je rapid 120 myslim že se to vyrábělo jen v BAZce, to jest na slovensku.... ale možná se pletu.
19:19:25
03.12.2007
03.12.2007
Skoda RBK - zrušená registrace
-> Pavel P.: myslíš, že práve kvôli tomu že je to LS motor a 4q v rapide? ináč tieto sa kde vyrábali v Bratislave alebo niekde v Čechách?
19:03:47
03.12.2007
03.12.2007
Pavel P..
je moc pěknej... nechal bych ho origo včetně motoru a převodovky.. časem to bude rarita, zvlášť když je zachovalej.
18:55:11
03.12.2007
03.12.2007
Skoda RBK - zrušená registrace
vypada celkom gut, pridaj viacej foto