J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský

komentáře | popis | fotky | J3STER | 18.09.21 20:01 | 87x v oblíbených
Ahoj škodovkáři, tak tohle je moje Škodověnka :



Škoda Rapid 130

Vyrobeno: v.r. 1988 v ANZP KVASINY

Barva: korálová červeň

Najeto: cca. 25 000 km (v době koupě byl nefunkční náhon tachometru)





Musím poděkovat tátovi, že proseděl hodiny na internetu až objevil tohoto rapida. A taky bráchovi, že se uvolnil ze zaměstnání, jel s tátou do Brna, a dovezl můj sen až k baráku. Bez nich bych tohoto krasavce nikdy neměl. Dík, udělali jste pro mě opravdu hodně a moc si toho vážím. :-)





Interiér:

Světlý, v původním stavu bez repráků ve výplních dveří a pod. . V autě si hovělo kazetové rádio snad z roku raz-dva, které záhy opustilo rapida dlouhým obloukem, a na místo něj se vrátila originál koženková záslepka se znakem ANZP Kvasiny. Dalším mým zásahem bylo vyndání palubovky, kterou jsem rozebral, vyčistil, natřel kostry IPUR čalounění barvou a nainstaloval osvětlení kastlíku. Přitom jsem narazil na příčinu nutnosti jezdit v létě s plně otevřenými okýnky. Ono totiž bylo přelomené lanko od ventilu topení. A přelomilo se proto, že povrchová úprava ventilu zoxidovala čímž se ventil znehybnil. Následovalo prostříknutí ventilu MPLkem, rozhýbání a výměna lanka.



Nově přibyla lišta do palubky z leštěného hliníku a vrtaná hliníková trubka na řadičku.



Exteriér:

Líbí se mi původní vzhled jen trošku vylepšený funkčními doplňky jako: bílé boční a přední blinkry, červenobílé zadní lampy. Taky nesmím zapomenout na litá kola METEOR II (prvním majitelem zakoupená v Tuzexu) obouvající pneu Barum Brilantis o rozměru 185/70 R13.



Motor:

Motor je zatím původní 130-ka 742.13, navíc má zesílené žebrování bloku stejné jako motor 742.136 nebo Favorit. Protože jsem sháněl Rapida 136 a sehnal 130-ku začal jsem se poohlížet po motoru 742.136. Po nějaké době se na mě usmálo štěstí a vytoužený motor jsem si přivezl z Jeseníku. Díky patří panu K. za odvoz a trpělivost při kufrování po severní Moravě. V nejbližší budoucnosti motor čeká rozebrání, vyčištění, vyvážení pístů, kliky, ojnic (možná odlehčení setrvačníku a řemenice). Na místo sériové vačky přijde kousek o 264 stupních. Hlava z čtyřbod. felicie bude mít upravené spalováky,leštěné kanály a kompres cca. něco kolem 10 : 1. Místo šroubů hlavy přijdou štefty a pevnostní matky z důvodu zachování bloku. Protože stačí třikrát sundat hlavu a s blokem se můžu nadobro rozloučit (ne že bych chtěl hlavu přád sundávat ale člověk nikdy neví). Dalšími úpravami bude: lepší tryska mazání soukolí pohonu rozdělovače, navrtaná zdvíhátka (lehčí, lepší mazání ), spasování sacího a výfukového potrubí. Lepšímu vzhledu motoru napomůžu leštěním některých částí jako : víka ventilů, sacího potrubí jak z venku tak i zevnitř, rozdělovače, víka rozvodových kol a olejové vany.



Podvozek:

Zatím sériový. Tlumiče MOTEX SPORT +30% nachystány! :-)



Mám doma a nedal jsem ještě na auto:

- zrcátka Beskyd sport

- přídavné budíky viz. foto (až bude tunel pod rádio)



Sháním:

- uvažuji o lepších kolech (JUPITER) - sehnáno :-))

- štefty hlavy válců z pragy V3S min. 10ks. - sehnáno

- kryt výfukového potrubí s hadicí pro nasávání teplého vzduchu do sání 742.136 ne z favorita

- benzinovou nádrž z plastu - sehnáno :-))





V současnosti čekám na výsledek reklamace hlavního brzdového válce. Až budou brzdy OK pořídím současné fotky.



Válec je v autě, a pořád to stejný. Na jaře vyměním samostavy a zkontroluju jestli nejsou špatné lanovody.

Už to musí konečně dělat to co má!!!!!!!!!!!!!



3.5.2008 Samostavy vyměněny a konečně brzdíííííí.



Přední náprava klepe....asi svisláky.



Na technické mi do závad napsali "převodka řízení", tak to budou nejspíš kuláče.



Další problém....zápach benzínu v garáži. Benzín z nádrže naplněné skoro do půlky je fuč, a v gumovém koleni u je díra na tři prsty. :-(



Koleno s velkým úsilím vyměněno. :-)



Ve výčtu závad nesmím zapomenout na vadný náhon tachometru, ale to je už dávno(jedna z prvních závad).



15.8.2008 Rapid přemístěn do nové garáže u domu, takže můžu na rapidu dělat kdykoliv......hurááá:-))



16.8.2008 Namontován ekonoměr.



Okartáčoval jsem výfuk a natřel barvou na kamna.



Zjištěna příčina klepání přední nápravy.....vychozené uložení hřebenu, a měl bych vyměnit spojkovou lamelu.



23.9.2008 Konečně jsem nasadil výfuk natřený barvou na kamna......snad se nesloupe :-))



Zakoupeno elektronické zapalování ETZ - 06.



Nedávno jsem zkoušel ETZ - 06 s neůspěchem.:-(( A následně zjistil, že to se zaneseným karburátorem nepojede ani na indučku. ........kuááá zase porucha. Ono totiž záleží na tom jak se do toho třískne........ale já na to jednou přijdu (hláška Josefa Kemra rozbíjejícího atom olova....Císařův pekař). ha ha ha :-)) Ten zakopaný pes Lájošek byl nakonec v karburátoru......a bude tam tak dlouho než to opravím. :-))



Šroub ve filtrboxu zaslepen. A teď filtrbox přdržuje klips viz. komentáře. :-))



Táák už to jezdí a mám tam i rychloběžný startér. To byla doba. :-/



Ta po dlouhé době zase něco. Opraveno hřebenové řízení a vyndána přední náprava z důvodu vybroušení rzi na spodku kufru.



Nějaké to videjko:

Škoda rapid - ako spĺňa požiadavky (1986)


Skoda Rapid 135 na Skoda Obsession 2009


Reklama na Garde


Skoda 130RS John Haugland - rekonstrukce


Škoda Garde turbo Salamander by P3D


Škoda 1000 MB tribute


Škoda 1000MB - Retro (3/3)


Škoda 110R ve filmu Známost sestry Aleny


Škoda - historická videa by P3D


Moto.pl - test wideo | Skoda 130 RS


skoda 130RS Magyarbóly


OLD TOP GEAR MODIFIED SKODAS


Old Skoda enthusiast - Fifth gear




Skoda promo film showing Estelle 105 & 120




1985 film - Skoda History




Škoda RAPID




Noc v archíve S01E04 - Doprava a motorizmus










J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský - komentáře:

16:41:10
29.09.2008
tunerlada
mno ty jo 9 konečně lepši fotky 6 je nadhernej už se těšim až uvidim v realu 5
16:37:57
29.09.2008
J3STER
-> maca: Ano Pane, je to čeveň korálová. Stejného rapida kdysi prodával Tomes.8
16:35:38
29.09.2008
J3STER
-> su.tech: Mimochodem ta vrtaná trubka klame tělem. Origo je tenší, proto je vastnoručně vyrobená ze silnější hliníkové trubky podle obrázku. Já jsem na detaily zatížený, jsem totiž hrozný puntičkář.

40
16:12:00
29.09.2008
maca
-> J3STER:

koukám stejná barva co mam já4
15:15:48
29.09.2008
J3STER
-> su.tech: Utři škraně jedem dál. 3 2 Když jsi jel s bílou 136-kou po D1 mohl ses stavit. Na jednom konci D1 je Prágl a na druhým je Vyškov(Já). Oni soudruzi dobře věděli kde je pupek Československa(tenkrát).. .ve Vyškově333

-> Vencars: Syndrom motorovýho člunu moc nemá. On totiž stojí předním levým ve žlábku na odvod vody.4

-> aceboss: Si piš že je v dobrých rukou......v mých prackách.3 Málem prý z něho byl poutač na střeše autobazaru.



Jinak díky všem za pochvalu.171 171 171
14:08:59
29.09.2008
Marcuss20
Krása prekrásna, čo dodať, pekne sa o túto krásavicu staraj, aby dlho vydržala, je fakt nádherna
12:29:41
29.09.2008
aceboss
-> J3STER: 9 Tak takového krasavce jsem opravdu nečekal vypada uplně krásně a luxusně.A myslím,že je dobrých rukou,které si ho budou vážit 6
22:44:24
28.09.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> J3STER: No tak to je mazec, v té garáži to tak nevypadalo, ale mooc pěkný kousek.
22:15:37
28.09.2008
Vencars
-> J3STER: no tak to je síííla 9 9 teda kámo máš to fakt krásný 4 dík za vzkaz 4 jenom hod něco do kufru at neni tak vysoko 3 ale jinak bezchybnej zachoval no prostě krása4 jinak souhlasim se su.tech musíme dát nějakej srázek a kouknou na to v reálu (sice ho nemam tak v TOP stavu jako ty a su.tech ale snad mě přiberete do party) 4 dneska jsem dodělal polovinu masky tak ted ještě druhou pak technickou a jsem pojízdnej 3 3
22:09:57
28.09.2008
MATTESS
-> J3STER: pěkný pěkný, konečně celofoto1
21:44:47
28.09.2008
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> J3STER: 71 Jéééé teče mi slina to bylo naschváááál na revanš co??? Je super. Se budem muset domluvit na nějaký ten srázek ať to můžem zkouknout v reálu171
07:09:44
28.09.2008
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> J3STER: Óóó sporotní kulisa řadící páky... 136 no jsem zvědav... až to budeš mít nafocené komplet tak to avizuj tak týden dopředu abych si mohl objednat sanitku kdyby mě to předce jen porazilo...2 171
20:59:59
25.09.2008
J3STER
-> su.tech: Dávám to sem po detailech, aby vás všechny fotka celého auta naráz neporazila. 3 40
00:31:53
25.09.2008
J3STER
-> su.tech: Neboj, neboj všechno bude.4
19:08:40
24.09.2008
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> J3STER: No co? auto... celé i detaily... vypadá super tak ať je vidět třeba celé a nějaký ten detail...136 Jo jo k Macovi chodím na návštěvy do karty. Vypadá to, že se u něho bude mít opravdu OK.171
Extreme Tyres