skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130 červený-bývalé auto
Tohle auto jsem koupil asi na začátku srpna 2007 se záměrem udělat z toho pracovní auto.bylo mi nabídnuto za víc než slušnou cenu s tím že apolla tam nezůstanou(a ani štítky na B sloupek:-).kastle na tom nebyla zrovna moc v pořádku.Podlaha byla totál,lemy taky a prahy už dost taky načatý včetně zadních kapes.nakoupil jsem teda potřebnou plechařinu a začíná se vyvařovat.nejdřív trochu s kamarádem a teď s klempířem protože to potřebuju mít co nejdřív.je na tom potřeba taky vyměnit přední náprava protože nápravnice je na prach.musí se taky odvzdušnit pořádně znova a omrknout všechny důležitý věci aby prošlo technickou.
Auto bude sloužit do práce přes celý rok,žlutka bude hezky odpočívat:-)
technická data:
motor:klasická 130,jede pěkně,vůbec nekouří takže bude v dobrý kondici.jen by chtěl asi vyčistit karbec
bezkontaktní zapalování
převodovka:5q se stálým převodem 3,9.krásně řadí,žlutka by se měla stydět:-D
nápravy:přední na hadr,nutná výměna nápravnice,zadní náprava v pořádku,bez nějaké velké koroze a hlavně téměř bez áček
interiér:budu se snažit ho dát do původního stavu,te´d je to hrůza
karoserie:vyvařuje se.nový prahy,lemy,podlaha,kapsy, úchyt podélného ramene a pár drobností
Září 2007:
22.09.:auto přivezeno od klempíře,lehké uklizení
23.09.:očištěna podlaha a komplet vnitřek,natřeno základem a potom penetrací aby pořádně držela lepenka
Říjen 2007:
15.10.:auto přivezeno od lakýra.nstříkány lemy,prahy,sloupky.nastří kán spodek bodyčkem
16.10.:přivezena opískovaná nápravnice.Stará náprava je venku a začíná se rozebírat
22.10.:náprava je na autě.Z důvodu času není nic opískovanýho na autě ale vyměnil jsem ji za udělanou starší která ještě nejela.na pracovní auto to stačí
28.10.:nastříkán motorový prostor,dostříkán spodek kde byl vidět základ,umyt motor,zalepeny okna(snad už tam nepoteče),nandány taky koberce
29.10.:nandány nové zástěrky,auto připraveno na geometrii zítřejší
Listopad 2007:
01.11.:vyměněna přední kapota za lepší
03.11.:nandány béžový tapecy v super stavu,do práce to stačí a nevypadá to zle
10.února 2008:Auto je prodáno,teď místo toho bude něco většího a na plyn,asi favorit
02.01.2009:Tak se opět vracíme k tomu co jsme začali:-D.Asi sem magor ale zase se bude dělat Rapid do práce na ježdění,tentokrát trochu víc jak ten červenej.Něco málo vyvařit,nastříkat podvozek,poskládat nový nápravy,nastrojit a potom třeba obyč lak(ale opravdu obyč).A to jen díky tomu že ty debilové zavedli ekologickou daň.potřebuju zase auto do práce a na starší nemám.tak se poskládá tohle.spousta věcí se stejně doma válí a nemám je kam dát:-)
Co se týče projektu Weltmeister tak ten bude vypadat asi takhle:Karoserie bude komplet vyvařená,zespoda ošetřená,lak bude originál hněď kamenná,doplňky budou taky originál,nápravy budou komplet po go,motor a převodovka zatím jen přetěsnit a barevně zkulturnit.co se týče interiéru tak to bude trošku zezačátku horší,palubka samozřejmě origo,sedačky budu mít asi zatím s potahama protože jsou děravý,potom seženu lepší,tapecy asi budu muset taky sehnat lepší,koberce uvidím,strop se bude muset udělat novej.kola budou zatím plecháče ale jednou by mohly bejt třeba origo meteory,uvidíme:-)
No toť asi vše zatím,jinak auto bude zatím jezdit do práce tak se o něj budu muset víc starat aby to nechátralo přes rok.
Leden 2009:
04.01.:Koupil jsem přední nápravu na repas
05.01.:Přivezl jsem si stojan na nápravu a komplet ji rozebral.je připravená na opískování
19.01.:Auto převezeno aby se na něm začlo dělat
20.01.:Začíná se odstrojovat,komplet předek je holej,zjištění děr
21.01.:Začínaj se brousit napadený místa
23.01.:odvezeny obě nápravy na forézu a komaxit
Únor 2009:
03.02.:přivezeny nápravy z komaxitu
13.02.:vyvařování je v plným proudu
15.02.:navařenej lem
19.02.:hotová jedna strana,začíná se dělat na druhý
23.02.:přes víkend se máklo a je hotová druhá strana,ještě pár věcí a auto je hotový
27.02.:weltmeister komplet vyvařenej,uvidí se co dál.buď opískovat spodek a nebo obrousit komplet a nastříkat
Březen 2009:
02.03.:auto přivezeno domů a otočeno na bok
06.03.:začínám brousit spodek,podlaha komplet hotová
07.03.:pokračuju,pravý podběhy oba obroušený,dno kufru,nosník,kolem nápravy a pár blbostí taky
Duben 2009:
24.dubna:auto jsem odvezl na opískování,do 14 dnů by mělo být hotový,zároveň jsem koupil nějaký nový díly a čekám na světla
Květen 2009:
7.5.:přivezeno auto z pískování a nákup dalších věcí na auto
Listopad 2009:
12.11.:Po dlouhý době co se tady nic nedělo a vypadalo to že končím sem se rozhodl že to auto stejně dodělám:-).Čeká mě opravit ten sloupek,blatník jeden a pár dalších věcí.snad se to podaří.auta je škoda,zvlášť když je opískovaný.Budu se snažit na tom zapracovat.garáž už mám tak není co řešit.držte mi palce.opět mám chuť něco dělat:P
6.1.2010:Tak auto je definitivně pryč,místo něj nic nebude.alespoň prozatím.musím se věnovat žlutý a erku.
Tohle auto jsem koupil asi na začátku srpna 2007 se záměrem udělat z toho pracovní auto.bylo mi nabídnuto za víc než slušnou cenu s tím že apolla tam nezůstanou(a ani štítky na B sloupek:-).kastle na tom nebyla zrovna moc v pořádku.Podlaha byla totál,lemy taky a prahy už dost taky načatý včetně zadních kapes.nakoupil jsem teda potřebnou plechařinu a začíná se vyvařovat.nejdřív trochu s kamarádem a teď s klempířem protože to potřebuju mít co nejdřív.je na tom potřeba taky vyměnit přední náprava protože nápravnice je na prach.musí se taky odvzdušnit pořádně znova a omrknout všechny důležitý věci aby prošlo technickou.
Auto bude sloužit do práce přes celý rok,žlutka bude hezky odpočívat:-)
technická data:
motor:klasická 130,jede pěkně,vůbec nekouří takže bude v dobrý kondici.jen by chtěl asi vyčistit karbec
bezkontaktní zapalování
převodovka:5q se stálým převodem 3,9.krásně řadí,žlutka by se měla stydět:-D
nápravy:přední na hadr,nutná výměna nápravnice,zadní náprava v pořádku,bez nějaké velké koroze a hlavně téměř bez áček
interiér:budu se snažit ho dát do původního stavu,te´d je to hrůza
karoserie:vyvařuje se.nový prahy,lemy,podlaha,kapsy, úchyt podélného ramene a pár drobností
Září 2007:
22.09.:auto přivezeno od klempíře,lehké uklizení
23.09.:očištěna podlaha a komplet vnitřek,natřeno základem a potom penetrací aby pořádně držela lepenka
Říjen 2007:
15.10.:auto přivezeno od lakýra.nstříkány lemy,prahy,sloupky.nastří kán spodek bodyčkem
16.10.:přivezena opískovaná nápravnice.Stará náprava je venku a začíná se rozebírat
22.10.:náprava je na autě.Z důvodu času není nic opískovanýho na autě ale vyměnil jsem ji za udělanou starší která ještě nejela.na pracovní auto to stačí
28.10.:nastříkán motorový prostor,dostříkán spodek kde byl vidět základ,umyt motor,zalepeny okna(snad už tam nepoteče),nandány taky koberce
29.10.:nandány nové zástěrky,auto připraveno na geometrii zítřejší
Listopad 2007:
01.11.:vyměněna přední kapota za lepší
03.11.:nandány béžový tapecy v super stavu,do práce to stačí a nevypadá to zle
10.února 2008:Auto je prodáno,teď místo toho bude něco většího a na plyn,asi favorit
02.01.2009:Tak se opět vracíme k tomu co jsme začali:-D.Asi sem magor ale zase se bude dělat Rapid do práce na ježdění,tentokrát trochu víc jak ten červenej.Něco málo vyvařit,nastříkat podvozek,poskládat nový nápravy,nastrojit a potom třeba obyč lak(ale opravdu obyč).A to jen díky tomu že ty debilové zavedli ekologickou daň.potřebuju zase auto do práce a na starší nemám.tak se poskládá tohle.spousta věcí se stejně doma válí a nemám je kam dát:-)
Co se týče projektu Weltmeister tak ten bude vypadat asi takhle:Karoserie bude komplet vyvařená,zespoda ošetřená,lak bude originál hněď kamenná,doplňky budou taky originál,nápravy budou komplet po go,motor a převodovka zatím jen přetěsnit a barevně zkulturnit.co se týče interiéru tak to bude trošku zezačátku horší,palubka samozřejmě origo,sedačky budu mít asi zatím s potahama protože jsou děravý,potom seženu lepší,tapecy asi budu muset taky sehnat lepší,koberce uvidím,strop se bude muset udělat novej.kola budou zatím plecháče ale jednou by mohly bejt třeba origo meteory,uvidíme:-)
No toť asi vše zatím,jinak auto bude zatím jezdit do práce tak se o něj budu muset víc starat aby to nechátralo přes rok.
Leden 2009:
04.01.:Koupil jsem přední nápravu na repas
05.01.:Přivezl jsem si stojan na nápravu a komplet ji rozebral.je připravená na opískování
19.01.:Auto převezeno aby se na něm začlo dělat
20.01.:Začíná se odstrojovat,komplet předek je holej,zjištění děr
21.01.:Začínaj se brousit napadený místa
23.01.:odvezeny obě nápravy na forézu a komaxit
Únor 2009:
03.02.:přivezeny nápravy z komaxitu
13.02.:vyvařování je v plným proudu
15.02.:navařenej lem
19.02.:hotová jedna strana,začíná se dělat na druhý
23.02.:přes víkend se máklo a je hotová druhá strana,ještě pár věcí a auto je hotový
27.02.:weltmeister komplet vyvařenej,uvidí se co dál.buď opískovat spodek a nebo obrousit komplet a nastříkat
Březen 2009:
02.03.:auto přivezeno domů a otočeno na bok
06.03.:začínám brousit spodek,podlaha komplet hotová
07.03.:pokračuju,pravý podběhy oba obroušený,dno kufru,nosník,kolem nápravy a pár blbostí taky
Duben 2009:
24.dubna:auto jsem odvezl na opískování,do 14 dnů by mělo být hotový,zároveň jsem koupil nějaký nový díly a čekám na světla
Květen 2009:
7.5.:přivezeno auto z pískování a nákup dalších věcí na auto
Listopad 2009:
12.11.:Po dlouhý době co se tady nic nedělo a vypadalo to že končím sem se rozhodl že to auto stejně dodělám:-).Čeká mě opravit ten sloupek,blatník jeden a pár dalších věcí.snad se to podaří.auta je škoda,zvlášť když je opískovaný.Budu se snažit na tom zapracovat.garáž už mám tak není co řešit.držte mi palce.opět mám chuť něco dělat:P
6.1.2010:Tak auto je definitivně pryč,místo něj nic nebude.alespoň prozatím.musím se věnovat žlutý a erku.
Mantrabeach/Weltmeister - komentáře:
16:44:24
04.06.2009
04.06.2009
Mantrabeach
-> Vyspu: pískovalo se to v metaxu v rasoškách a komaxit mám z karsitu jaroměř
11:24:07
01.06.2009
01.06.2009
Vyspu
Zdravím, můžu se zeptat kam to dáváš pískovat a komaxitovat? Jestli to teda neni tajný hlavně by mě zajímalo kde ti vemou celou kastli
00:29:54
29.03.2009
29.03.2009
Vojtik
-> Mantrabeach: nic to neni, odbrousíš nejty od buchty, stejně jí budeš měnit, vzadu odsekáš lůžko pružiny, řízneš výstuhu pro přidělání podvěsů při použití u Garde a pak to postupně oddělíš, ty bodový sváry většinou moc nedržej a pomocí majzlíku, pilky na železo a flexy tomu kdyžtak pomůžeš
20:29:01
27.03.2009
27.03.2009
Mantrabeach
-> Vojtik: až takhle to rozdělat jo?no teď na to se.u protože na rapida musej stejně nový,na éro to možná tak udělám
18:35:14
27.03.2009
27.03.2009
Vojtik
-> Mantrabeach:
Při použití původních podélných se vyplatí je rozpůlit a nechat opískovat i zevnitř, často totiž reznou hlavně zevnitř. Pak při dávání k sobě mezi ně dát plech cca 1mm silnej, půlky k sobě přivařit po délce ve spojích a po vytažení plechu vznikne dutina, kterou se dá mezi půlky dostat konzervační barva a rameno je i díky té vzniklé dutině a provaření tužší a mnohem více trvanlivé
Při použití původních podélných se vyplatí je rozpůlit a nechat opískovat i zevnitř, často totiž reznou hlavně zevnitř. Pak při dávání k sobě mezi ně dát plech cca 1mm silnej, půlky k sobě přivařit po délce ve spojích a po vytažení plechu vznikne dutina, kterou se dá mezi půlky dostat konzervační barva a rameno je i díky té vzniklé dutině a provaření tužší a mnohem více trvanlivé
17:56:34
12.03.2009
12.03.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mantrabeach: Na kyvce to vůbec nevadí, tam to drží nohavice, takže s klidem.
17:54:22
12.03.2009
12.03.2009
Mantrabeach
-> Tuner#2: jojo já taky na žlutce a u erka možná nechám i origo podélný.
17:43:19
12.03.2009
12.03.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mantrabeach: Však já mám krom zadních podélných všechny ramena na autě "starý"
17:37:26
12.03.2009
12.03.2009
Mantrabeach
-> Tuner#2: já to říkám pořád že není potřeba se shánět jak prdlej po nových ramenech když je to úplně zbytečný.dobrý starší ramena posloužej stejně a ještě za zlomek ceny
17:33:06
12.03.2009
12.03.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mantrabeach: JJ úplně mě zmátlo jak jsou hladký nevyžraný.
16:50:29
12.03.2009
12.03.2009
Mantrabeach
-> Čokin: jo zajímavý je.no teď přes týden se to nehejbe.
-> Tuner#2: to jsou starší ramena v komaxitu,ale vypadaj jak nový.
-> Tuner#2: to jsou starší ramena v komaxitu,ale vypadaj jak nový.
14:16:38
11.03.2009
11.03.2009
Pavel P..
-> Tuner#2: spíš jetý po laku
14:13:53
11.03.2009
11.03.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mantrabeach: Na co tolik ramen? To jsou ty slovenský RS?
20:59:07
10.03.2009
10.03.2009
Čokin
-> Mantrabeach: Se dívám že to má nějaké zajímavé VINko. Jinak pokračuješ pěkně jen tak dál, ude to pěkné autí.
20:40:43
25.01.2009
25.01.2009
Mantrabeach
-> Hurdis: i tak je to naprd.pořád jezdit k pavlovi to je k ničemu,já chci přijít domů z práce a jít dělat.u něj to stejně jenom stojí.něco málo že sem udělal ale vyvařit to je potřeba stejně jinde,uvidíme jak se to vyvrbí.snad na jaře se bude rozšiřovat garáž.nemáme to lehký co?
19:40:40
25.01.2009
25.01.2009
Hurdis
-> Mantrabeach: Tak prostory u Pavla jsou dostačující ne? Jen to máš už asi trochu z ruky, to je problém, doma se holt dělá o 200% lépe.
Snad se mi v létě taky podaří najít konečně čas na auta a něco podniknu. Zatím mě teď čeká zase ta zmiňovaná garančka, kdoví zda mi v servise zase půjčí nějaké fungl nové 3D coupé jako na podzim, když jsem jim posledně odřel na stavbě přední spoiler . Ale patří jim to, dávat náhradou jen 110 HP benzínovou lenoru s nízkou světlostí .
Snad se mi v létě taky podaří najít konečně čas na auta a něco podniknu. Zatím mě teď čeká zase ta zmiňovaná garančka, kdoví zda mi v servise zase půjčí nějaké fungl nové 3D coupé jako na podzim, když jsem jim posledně odřel na stavbě přední spoiler . Ale patří jim to, dávat náhradou jen 110 HP benzínovou lenoru s nízkou světlostí .
19:04:41
25.01.2009
25.01.2009
Mantrabeach
-> Hurdis: njn to já bych zase na to i měl čas ale zatím nejsou prostory.až budou prostory tak se pustím konečně taky do erka.
12:37:58
25.01.2009
25.01.2009
Hurdis
-> Mantrabeach: To bych rád, nabídka je ale nulová (možná dobře ). Na nějaké velké generálkování v žádném případě nemám náladu ani psychické síly, tak jenom fajnovku. Dneska už je pro mě vrchol starostí o auto 2x ročně se objednat na garanční kontrolu po 20 000 km. A i přitom nadávám co je to za opruz.
08:41:44
25.01.2009
25.01.2009
Mantrabeach
-> Rapid05: neboj,já už jsem v tom sběhlej,červenej na tom byl ještě hůř.tam se musela měnit celá podlaha,lemy,prahy a drobnosti kolem.tady to jsou běžný věci co hnijou
23:33:45
24.01.2009
24.01.2009
Rapid05
-> Mantrabeach: Když vidim, jak je na tom ta tvá kastle, tak mi to něco silně připomíná... no přeju pevný nervy