skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
23:34:51
24.10.2011
24.10.2011
Ultim
-> Marcius: Tak to chapu. Ja nemet RALLYCAR, tak s tim taky specham,ale takhle si s tim muzu hrat, cist si v klidu diskuze a premyslet dlouho do noci...
21:57:15
24.10.2011
24.10.2011
matoo
-> tunerlada: tak k tym ARC mi pribal aj to veko na 5k ;)
20:49:32
24.10.2011
24.10.2011
tunerlada
huš arc nepudou z domu :-P apolla a ats možná ale kdyby arc tak cele auto :P
20:49:04
24.10.2011
24.10.2011
tunerlada
-> Marcius: buď rád svým způsobem že nemáš další auto byl bys jak já že nevíš na kterym dělat co dřív a dopad bys tak že bys nedělal pořádně to ani to pač by na to nebylo tolik času
19:39:42
24.10.2011
24.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Ultim: jo jo, ja v tom podvozkovani, vyztuhach atd. tolik nebeham, pac nemam jisto v tom co chci udelat. navic by to pro me znamenalo auto na dalsi aspon 2 roky odstavit a udelat ty veci od zacatku (krom casu jsou potreba prachy a napady) ... takovou odstavku si ted nemuzu dovolit a auto musi min. rok jezdit, abych se trochu potesil taky... navic nemam druhy auto, pujcuju si od nasich...
18:29:31
24.10.2011
24.10.2011
matoo
-> J3STER: ja som na zaciatku uz hodne davno...este ked neboli lestene ;)
17:04:24
24.10.2011
24.10.2011
J3STER
matoo 23.10.11 20:51:44 napsal:
→ tunerlada: arc idu z domu?-> matoo: Huš zařaď se na konec fronty.
→ tunerlada: arc idu z domu?-> matoo: Huš zařaď se na konec fronty.
11:29:28
24.10.2011
24.10.2011
Ultim
-> Marcius: No vidis a tomu zase nerozumime my. A jak rikas, clovek nemuze byt odbornik na vse.
Ja treba z vlastni zkusenosti s RALLYCARem vim, ze podvozek je prvni co nestiha uz pri pomerne linem motoru. Takze jsem to vzal od podlahy. Vyztuzena karoserie,zesilene napravy, tuhzsi odpruzeni a lepsi brzdy
Ja treba z vlastni zkusenosti s RALLYCARem vim, ze podvozek je prvni co nestiha uz pri pomerne linem motoru. Takze jsem to vzal od podlahy. Vyztuzena karoserie,zesilene napravy, tuhzsi odpruzeni a lepsi brzdy
08:08:30
24.10.2011
24.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: ale tak zase ono těch co se snaží něco dělat je tu hodně, ale prostě tyhle místní úpravy se točej moc zastaralým způsobem... tady moc lidí neví, jak si vyladit předstih a šachujou s rozdělovačema, odstředivýma regulacema atp... já už musím mít elektronický programovatelný zapalování. U turba je to náročnější, udržet to s běžným palivem (95) bez detonací (a přitom se nešidit na výkonu) ... navíc umístění IC na škodovce je takový dost rozporuplný, takže ani to nefunguje dobře. Dřív jsem si to představoval tak jednoduše, že nechci výkon, hlavně ať to tam je a nějak jede, ale stále jdu víc a víc do hloubky a ono to tak nejde. prostě ten výkon jde ruku v ruce s nastavením, který zase navazuje na spolehlivost. když se vychytá předstih v závislosti na otáčkách a tlaku v sání a pak se pomocí sluchátek doladí detonace, může se zkorigovat příprava směsi na správnej poměr a vesele tlačit do motoru a fakt ten výkon i spolehlivost tam bude. prostě když jsem se dal do boje, tak ať to za to stojí
21:20:54
23.10.2011
23.10.2011
tunerlada
-> matoo: nee neblazni to je len stara fotka s nahledem jak vypadaji 15ky -> Marcius: ja to chapu jak to myslíš protože ono co se týká ladění motoru a tak celkově tak na virtu toho moc nenačerpáš,lidí co tomu víc do hloubky rozumí a chcou se o tom bavit jsou na prstech jedné ruky,pak je tady pár takových co se snaží a i něco ví a zbytek jen kecálisti
21:10:30
23.10.2011
23.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> matoo: nemyslim si, jen mi posilal fotku jak to mohlo byt
21:09:50
23.10.2011
23.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: já prostě nemůžu hltat všechno a rozumět všemu... nějak by na to nebyl ani pořádně čas a hlavně chuť... co se motorových úprav týká, tak jsem se posunul jiným směrem, než zbytek virtu, taková úprava už vyžaduje víc znalostí, který se holt musí čerpat jinde než tady...nebo ne úprava, ale naladění motoru je poněkud komplikovanější než u nějaké sériovky (pokud to má fungovat pořádně).... mě na rapidovi ta technika až tak moc nezajímá... když to funguje, moc v tom chyby nehledám ... třeba jednou se tím podvozkem atd. začnu zabývat, možná ne, každej máme holt jinej směr a o tom to asi je ... třeba převodovka už mě tolik nezajímá jak motor a tak jsem si ji nechal vklidku zgenerálkovat jiným ... navíc to že nedělám v oboru (v nějaké opravně apod.) mě nenutí to všechno znát. Ten můj příspěvek na kerej reagoval Ultim byla pičovina, vím... ale chtěl jsem tím říct, že se ty áčka se zátěží už nijak brutálně nezvětšují. ty ramena jsou prostě zkroucený tím stářím a s tím nenadělám nic. věc dva je taky, že já tam míval hovno zátěž... max. 1 osoba vzadu
20:51:44
23.10.2011
23.10.2011
matoo
-> tunerlada: arc idu z domu?
20:43:42
23.10.2011
23.10.2011
tunerlada
-> Marcius: no a právě to je dobře že máme také aji také lidi já se spíš zase snažím zaměřovat na mechaniku ale i elektrikou kterou sice jen okrajove pač ač mě fascinuje tak ji moc nerozumím tak jak bych chtěl jinak tady fotos :)
17:23:58
23.10.2011
23.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Ultim: podivej, já nápravám a vůbec ničemu tomuhle nerozumím a je mi to úplně volný, dělám odzkoušený věci, ale spíš se zabývám motorem.... já prostě nejsem jako vy všichni ostatní... já vím, že tam ta náprava je, že to jakštakš drží pohromadě, vím co se tam dá dělat, ale tím to hasne... mě to prostě nezajímá ani nejsem automechanik a mám hodně slabý znalosti fyziky a popravdě nad tím po většinu času ani moc nepřemýšlím... u mě spíš motor, příprava směsi, ladění.
14:18:42
23.10.2011
23.10.2011
tunerlada
tak neska sem se na to zas po dlouhe době dostal...jen sem sundal blinkry a zadní světla,vypustil vodu nalil fridex prohřál to a šlus.. už nemám ani náladu vyhazovat ven ty vyleštěné věci , na jaře je znova přeleštím pokdu to nebude ono ale dělat se na tom teď nedá vůbec jak je zima a stojí to venku
23:41:39
22.10.2011
22.10.2011
Ultim
...pac guma je oproti linu meka a pruzi
22:36:25
22.10.2011
22.10.2011
tunerlada
-> Ultim: tak tak -> Marcius: to lino se tam dává hlavně pač gumy vyjíždí
22:27:57
22.10.2011
22.10.2011
Ultim
-> Marcius: Coze?
Jako promin,ale tohle bych od tebe necekal.
Na 100% vim(e), ze pri pohybu vlecky do podbehu se A zvetsuji + zatizeni samo o sobe nataci osu rotace kola okolo podelneho ramene. To jsou dva prvky,ktere pri zatizeni vytvari A a ty reknes, ze se zatizenim se nic nedeje...
Jako promin,ale tohle bych od tebe necekal.
Na 100% vim(e), ze pri pohybu vlecky do podbehu se A zvetsuji + zatizeni samo o sobe nataci osu rotace kola okolo podelneho ramene. To jsou dva prvky,ktere pri zatizeni vytvari A a ty reknes, ze se zatizenim se nic nedeje...
19:44:25
22.10.2011
22.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
já je mám taky už bez zatížení... ale se zátěží se to nemění... lino mám, bez rozdílu