skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
23:27:59
22.11.2008
22.11.2008
Zdeněk.
-> K-Virus: -> tunerlada: proč když to přehlašujete, tak to nepřihlásíte rovnou na sebe?
22:49:39
22.11.2008
22.11.2008
tunerlada
jinak ja mam auto taky přihlašeny na tatku je to lepši když po mě někdo pujde tak sem cudak co nic nema a nic me nevemou
22:48:21
22.11.2008
22.11.2008
tunerlada
ale prd žadnej otačkoměr když sem se sprchoval tak me napadla taka silenost..upravit vičko a dat tam špunt z vany
07:28:41
22.11.2008
22.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Turda: jn... penízky, co si vydelam o vanocich na brigade, bude moct spolknout rapousek a ne stat... ten zakon je myslen tak, ze se to tyka jen ojetin z dovozu (podle emisnich norem) u kterych budes platit poplatek pri prvni registraci nebo prvni preregistraci v registru vozidel CR.... pokud auto jiz je v registru a ma vice vystridanych majitelu (muj pripad---tatka je treti), tak se na nej nevztahuje tento zakon....... ale oni mysleli na vsecko... udelali fintu fň, ze zákona o odpadech vyplývý, že skráceně za škodovky, maluchy, trabiky,wartburgy atp. se bude tento poplatek platit ve formě poplatku na podporu ekologickeho zpracovani odpadu a podporu likvidace autovraku (berou to tak, ze vsecko co splnuje emisni normy menší nebo rovny Euro0, nebo Euro1.... tak platěj)
když jsem se po prvním odstavci zaradoval, že se mě tento poplatek netyka, tak me nasrala (se omlouvam za to slovo :-D) ta cast o odpadech... takze se bude prihlasovat na tatu... je jen malej problemik (auti je zatim v polopřevodu) a všecko, kromě techničaku je psany na mě (tj. pojištění protokol z evidenčky atdtd....) se uvidí co a jak
když jsem se po prvním odstavci zaradoval, že se mě tento poplatek netyka, tak me nasrala (se omlouvam za to slovo :-D) ta cast o odpadech... takze se bude prihlasovat na tatu... je jen malej problemik (auti je zatim v polopřevodu) a všecko, kromě techničaku je psany na mě (tj. pojištění protokol z evidenčky atdtd....) se uvidí co a jak
02:30:35
22.11.2008
22.11.2008
Turda
-> K-Virus: no já mám to samí, budu to mít na mamku, radim ti, je to lepší....věř mi!
19:39:41
21.11.2008
21.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Turda: jinak jsem se rozhodl, že to přihlásím na taťku, abych ušetřil 10litriku...
14:22:00
21.11.2008
21.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Turda: toe jen můůj typ.... nic neprozrazuju, ale az budu na icq tak to z nej vytahnu
12:37:31
21.11.2008
21.11.2008
Turda
-> K-Virus: jooo víčko z otáčkoměru to bude luxusní!!
07:22:56
21.11.2008
21.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Turda: urcite... on se opicit nebude... to by se s tim nechlubyl.... sem rad, ze sem to neudelal na pevno, abych to mohl zmenit.... muj tip je, ze tam da tachometr, nebo otackomer :-D
-> tunerlada: presne tak... chce to klidek... ja bych taky rad stihnul mit i zadni napravu do zimy, interier, motor, kastl atdtd... ale uz holt asik moc nebude.... zitra du tez makat a pak na rapouskovi... v nedeli bude videjo z posledni jizdy se seriovym motorem :-D
jinak ty papiry, kdyz to udelam, tak prijedu i driv se za tebou mrknout a povzbudit...
-> tunerlada: presne tak... chce to klidek... ja bych taky rad stihnul mit i zadni napravu do zimy, interier, motor, kastl atdtd... ale uz holt asik moc nebude.... zitra du tez makat a pak na rapouskovi... v nedeli bude videjo z posledni jizdy se seriovym motorem :-D
jinak ty papiry, kdyz to udelam, tak prijedu i driv se za tebou mrknout a povzbudit...
21:58:29
20.11.2008
20.11.2008
Turda
-> tunerlada: a je to určitě tvůj nápad??
21:57:54
20.11.2008
20.11.2008
tunerlada
jinak na napravu mam nachystany secko a mam upe mooc dobrej napad jak udelat vicko expanzky na ostrikovace sem zvedavej co na to reknete..teda az bude naprava a dostanu se ke kufru
21:55:49
20.11.2008
20.11.2008
Turda
-> tunerlada: to chce klídeeeek, já sem třeba v prdeli z toho že nemám ani korunu, a o víkendu budem makat, a to ví bůh co nás čeká, taky bude nějakej problém určitě!! ale klídek
21:54:02
20.11.2008
20.11.2008
tunerlada
jaj tady se to rozjelo buhvi jak to bude ptz uz se tri tydny snazim nasadis zpravenou napravu a pořad sou nějaky problemy ..počasi,nemoci a šecko možny.. ja se na to vyseru navic mam ztrach ze ridicak nebudu mit do konce kvetna
17:29:54
19.11.2008
19.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Turda:
16:46:03
19.11.2008
19.11.2008
Turda
-> K-Virus: tak to má být
16:41:37
19.11.2008
19.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Turda: jj znam ten pocit... v soucasnosti prozivam tez... :-D
14:37:35
19.11.2008
19.11.2008
Turda
-> K-Virus: to ti věřim, mě to čeká o víkendu, sem na to nadrženej jak kohout na slepici!
14:15:03
19.11.2008
19.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Turda: jn... splatky... dnes du dodelavat napravu , abych auto mohl spustit na kolecka konecne a podivat se, jak to šlo dolů a těma zkrácenejma pružinama a ještě projet ho... na to se už měsíc těším :-D
09:30:51
19.11.2008
19.11.2008
Turda
-> K-Virus: aha, tak pokud půjčej,. tak OK, no já to budu mít na mamku, ono je to jedno vcelku, hlavně když to bude a pak nemusim platit 10 000, ale pokud ti vaši daji, tak to máš v poho!
07:06:38
19.11.2008
19.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Turda: bojim a moc, ale chci to mít přihlášený na sebe naši mi slíbili, že mi kdyžtak půjčej tu desítku mno...