-> Ultim: hele ondro, sorry ale mam to len po slovensky -> 8.-10. apríl
tak snad to rozlusknes cez googleTRANSLATOR translate.google.sk/
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
13:56:58
07.02.2011
07.02.2011
matoo
13:53:30
07.02.2011
07.02.2011
Ultim
-> matoo: Kdy ma byt ten sraz?
13:35:01
07.02.2011
07.02.2011
matoo
-> tunerlada: jake upravy ta cakaju este pred zrazom u nas? stihas?
13:32:41
07.02.2011
07.02.2011
david 136 - zrušená registrace
jde mi jen o to proc si s tim blokem raci nepohrat a poradne ho vicistit na cistej hlinik, nez ho pak lakovat na stribrno aby vypadal jako dokonale cistej, kdyz to jde i bez lakovani, a vy ostatni kdybyste si mohli vybrat mezi cistym blokem a lakovanym blokem tak date prednost cemu?
13:28:22
07.02.2011
07.02.2011
david 136 - zrušená registrace
-> MATTESS: vsak nehazu vsechny do jednoho pytle, ale vyslednej efekt je stejnej, barva na motoru, a je jedno jestli cervena nebo stribrna
-> matoo: 40 let starej blok bych se lestit nesnazil nesnazil bych se lestit ani muj blok, nevidim duvod, prirozenej kovovej lesk na motoru me nijak neurazi ani z toho nemam pocit ze mam neco horsiho nez ostatni s lakovanym motorem
a jinak te ujistim ze i 40 let starej blok vylestit jde, je to jen o trpelivosti a priprave na lesteni, delat to pro tvoje uznani ale nebudu
-> matoo: 40 let starej blok bych se lestit nesnazil nesnazil bych se lestit ani muj blok, nevidim duvod, prirozenej kovovej lesk na motoru me nijak neurazi ani z toho nemam pocit ze mam neco horsiho nez ostatni s lakovanym motorem
a jinak te ujistim ze i 40 let starej blok vylestit jde, je to jen o trpelivosti a priprave na lesteni, delat to pro tvoje uznani ale nebudu
13:26:50
07.02.2011
07.02.2011
matoo
-> tunerlada: ty jo, ty si tiez riadny prasak, lesteny altik a blok v laku...
13:19:19
07.02.2011
07.02.2011
matoo
-> david 136: dekuji, ale aj by si vedel vylestit 40rocny blok, ktory jazdil v extremnych teplotach, tak potom ta budem uznavat...
13:18:29
07.02.2011
07.02.2011
MATTESS
-> david 136: ono je lakovat a lakovat. Ne každý z toho udělá papouška
13:16:56
07.02.2011
07.02.2011
david 136 - zrušená registrace
-> matoo: lakovat motor je proste prasarna, casem by nato mohl prijit kazdej, nehlede nato ze to pak vypada jak lego, ale nema to cenu tady neco psat, takze lakujte dal
13:09:21
07.02.2011
07.02.2011
MATTESS
-> havlik: to sis dovolil dost takhle konstatovat
13:08:37
07.02.2011
07.02.2011
matoo
-> david 136: a mozem lakovany blok a lestene doplnky? ci to je hriech?
13:01:33
07.02.2011
07.02.2011
david 136 - zrušená registrace
-> tunerlada: nenech se odradit, mas to hezky, se ceni uz jenom to ze ses do toho pustil, a vyfotit lesklou plochu taky neni jednoduchy, nevim jaky pouzivas kotouce, ale ja pouzivam bud filcovy nebo flanelovy o prumeru asi 15cm, cim mensi prumer kotouce, tim dyl to bude trvat, tech 15cm na prumer je uplne idealni pokud mas dobrou vrtacku a poradny otacky
-> havlik: kritizujes mu to protoze se mu to neleskne dokonale? a ze to vykonu nic neprida urcite to prece vypada lip takhle zlehka vylesteny nez zasrany od barvy a spinavy, nebo ne? myslim ze sam bys ten altik nevylestil o nic lip, kdyz rikas zes mel v motoru zazranou spinu tak ho nalakovals, to je taky pristup jak prase, to raci budu drhnout motor mesic nez abych ho lakoval
-> havlik: kritizujes mu to protoze se mu to neleskne dokonale? a ze to vykonu nic neprida urcite to prece vypada lip takhle zlehka vylesteny nez zasrany od barvy a spinavy, nebo ne? myslim ze sam bys ten altik nevylestil o nic lip, kdyz rikas zes mel v motoru zazranou spinu tak ho nalakovals, to je taky pristup jak prase, to raci budu drhnout motor mesic nez abych ho lakoval
12:47:35
07.02.2011
07.02.2011
tunerlada
-> havlik: v tvojim případě to cenu nemá jelikož směr tvých úprav se ubíra zcela jiným směrem než mým vím že to neni dokonalé a některí zdejší členové to dovedou dělat daleko lépe viz třeba matoo -> Marcius: filcák používám ale kvalita už nic moc,musim koupit novej i s pastou tu už taky skoro nemám
09:42:19
07.02.2011
07.02.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> havlik: však o tom to je, každej si dělá co mu dělá radost, na co má chutě a možnosti ... někdo techniku, někdo vzhledový úpravy a někdo všechno .... někdo naráz někdo postupně
-> tunerlada: zkus kdyžtak nějakej filcák na vrtačku a hned uvidíš ten rozdíl
-> tunerlada: zkus kdyžtak nějakej filcák na vrtačku a hned uvidíš ten rozdíl
22:47:14
06.02.2011
06.02.2011
havlik
-> tunerlada: a přídá to nějakej výkon že to vyleštim? pokud ne nemá cenu se o tom v mojem případě vůbec bavit. Strašně dlouho sem byl i proti barvení motorů bohužel v mojem bloku byla špína tak zažraná že sem ho prostě nabarvil ale jinak zbytek nemá cenu:) a viděl sem i lepe ručně vyleštěné věci:) Navíc to není kritika spíš konstatování...
19:57:00
06.02.2011
06.02.2011
tunerlada
-> Tomaso435: -> Star LC20: -> OndraKrupi-TenČtvrtý: diky pánové,dělal sem todycky po škole či práci cca 2 tydny s přestávkama,už chtěl dát vzhledově do pucu,po lakovaní auta na něm bylo pár stříkanců,škrábanců atd..tohle je omnoho lepší i co se týče kontrasu se zbykem motoru -> havlik: jo tvůj názor ti neberu,nemusí se líbil.Neřikám že to vyleštěný dokonale přeci jen na to nemám až tak dokonalé nářadí,pasty a zkušenosti.Jinak kritiku přímám,teda konstruktivní od lidí kteří mají v domácích podmínkách něco naleštěno.srovnávat to se strojním leštěním je jako srovnávat stodvácu ze superbem pokdu máš altík nebo jinou takovou maličkost vlastnoručně vyleštěnou lépe,ukaž pro porovnání jinak ondra ten altík v sobotu viděl tak neplácá jen tak z fotek
14:12:11
06.02.2011
06.02.2011
OndraKrupi
-> havlik: to nafocení není dokonalý, ale jako ve skutečnosti to vypadá o dost lépe
09:31:52
06.02.2011
06.02.2011
havlik
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: lesklý možná ale ne vyleštěný to vypadá trošku jinak to se na mě nezlob teda
01:17:19
06.02.2011
06.02.2011
palinator
-> Tomaso435:
Taky mě musíš chytat za slovo.
Taky mě musíš chytat za slovo.
01:03:53
06.02.2011
06.02.2011
Star LC20
-> tunerlada: Pěkný "to muselo dát práce......a přitom taková blbost" Nee sranda