skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
01:20:03
23.08.2009
23.08.2009
Vitek
-> tunerlada: jj na to zakryti je to dobry,ale musi se to blbě udržovat
21:57:09
22.08.2009
22.08.2009
tunerlada
-> Vitek: tka v modě aní nee já tam něco chtěl už delší dobu akorat teda nic kloudnýho jednoduchyho mě nenapadlo tak sem se musel opičit po zidlikovi a taky udělat krasne to nahodou zakrylo mista ktery se vyvařovali
21:50:55
22.08.2009
22.08.2009
Vitek
-> tunerlada: ale,ale ty šachovnice jsou jaksi v módě,možná by bylo pěkný kdyby jsi to udělal po celém spodku
21:34:37
22.08.2009
22.08.2009
tunerlada
-> krtik: ja zase minulej tyden zpravoval lagunu plnou tuzkovych baterek a taky sude mela nalepky skejtový nemam nic proti hip hopu sma to moc posloucham a libi se mi ten styl ae kazdej koho vidim a posloucha to tk má auto polepený tunou sracek
20:13:16
22.08.2009
22.08.2009
krtik
-> tunerlada: no já viděl chudáka Favorita, co měl černým sprejem na sobě nástříkány znaky Horsefeathers a nevim jestli jeste nejaky...
08:41:52
22.08.2009
22.08.2009
tunerlada
-> Marcius: jj tou mou Temprou akorat me sere ze na zrychleni je to celkem líný ale stejne jezdim da se rict cely prazky tak abych nemusel k pumpe jezdim jen delsi trasy (k mlade,jednou do Přerova atd) za cely prazky sem tankova 3krat ani jednou né plnou a jezdim každej 2 den.Nějak kolem 8 co sem pocital za prazky mi to žere.Proste si jen tak vpohode jedu a kochám se krajinou za poslechu hudby
07:29:27
22.08.2009
22.08.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: cimpak si jel? Fiatem?
22:30:24
21.08.2009
21.08.2009
tunerlada
-> krtik: ja taky nic proti nim nemam taky mam rad sportovni zvuk i pri jizde ae nee jak to vetsine rve jak sniva a auto nejede takovej se me snazil predjet vcera vecer v kopcu kdyz sem jel k mladé mel vw polo rvalo to jak svina a porad se na me lepil ptz sme jel sice 70 (normalne na tom useku kazdej jede jak prase 80 a vic ) tk sem ho nechal uz to mu trvalo nez se predemne dostal a pk zacal spomalovat a netelo mu to jet hlavne ze to rvalo a mel to cely polepený skejtackyma nalepkama
21:14:17
21.08.2009
21.08.2009
krtik
-> tunerlada: to budou fajn ty bíle lakovaný plasty , co polštářek dozadu na sedačky, už máš?
19:15:07
21.08.2009
21.08.2009
krtik
-> All: jinak proti tunerům nic nemám! , pokud to jsou TUNEŘI ve správném slova smyslu
19:13:15
21.08.2009
21.08.2009
krtik
-> tunerlada: skoro s tebou souhlasím s tím výfukem :-), já totiž rád i když má trošku závodnější zvuk, když jede (*trošku? trošku víc :-) ) , ale jako jinak nej tuning výfuk máš, když si vrtneš pár dírek a máš to :-)... my teď nedávno měli výfuk diravej, no nechápu ty ,,tunery" co tuní vrtačkou
09:42:36
21.08.2009
21.08.2009
tunerlada
-> Petr Kalčík: ty voe ja nemam odkaz poste si najdi neakej vrakač někde ve vašem okolí nebo to někde üřež ten dil ja to nemam z navodu já si to šecko sám vymislel doma
21:52:11
20.08.2009
20.08.2009
Petr Kalčík - zrušená registrace
emáš nákej odkaz kde bych to sehnal je mi 14 moc se v tom neviznam
21:44:47
20.08.2009
20.08.2009
tunerlada
-> krtik: tk jasne ze lak na celym aute v zadnym pripade ae na ty narazniky ideal prostor motoru asik taky dam stetcem no uvidim neska sem koupil dve ohebny zrdcadla tk sem zvedavej kam je umistim -> Petr Kalčík: odkaz na vyfuk nemam,poste na vrakacu si sezen koncovej dil podle ty fotky a narez si trubky a prirubu z puvodniho vyfuku si odrizni a svar to nekde a mas to pri volnobehu a turovani to ma krasnej bublavej zvuk a jakmile se rozjedes tak to neni skoro poznat ..jak z origo vyfukem poste parada tk se mi to libi nemam rad ty rachoty co ma kazdej na tech rádoby tuning kárách co u nás jezdí
21:36:36
20.08.2009
20.08.2009
Petr Kalčík - zrušená registrace
nemáš nákej odkaz kde bych to sehnal je mi 14 moc se v tom neviznam
20:28:54
20.08.2009
20.08.2009
krtik
-> tunerlada: a čím si leštil ty chromovaný okapničkový lišty? ...ale když natíráš se štětcem a uděláš to dobře, tak je povrch super, to určitě, ale lak na celém autě bych tak dělat nechtěl :-)
22:50:13
19.08.2009
19.08.2009
tunerlada
-> Tuneman2: nahodou zkus to někdy třeba na starym narazniku zasedlym neakym sem si myslel ze si dela prdel ae fkt je to nadhera skoda ze nemam foto -> J3STER: majtele boužel neznám ale auto občas vidim,má nálepky kamei a majtel je takový starší pán ale nikdy se mi to nepodařilo ho odchytnout jak to ze je zavrenej?ja myslel ze se bude akorat presouvat na mesto ktem truhlárum
20:28:36
19.08.2009
19.08.2009
J3STER
-> tunerlada: Jsem dneska viděl v Rousínově pěknýho modrýho rapida na apollech. Znáš majitele? Jo a učňák kde jsem se vyučil je navždy zavřený.
19:01:19
19.08.2009
19.08.2009
Tuneman2
-> tunerlada: ja se snažil vyhnout škole jak sem mohl a ještě si budu patlat narazniky barvou an školní tabule ne :-D
08:40:05
19.08.2009
19.08.2009
tunerlada
-> krtik: já sem je cely přejel šmirglem pak střiknul zakladem a černou matnou,sem zvedavej jak dlouho to vydrži..ale mám něco lepšího než šecko co tu kdo použil někdo známej má R5ku a šecky plasny tam natřel štětkou barvou na tabule školní a výsledek..?kdyby mi to neřek tk bych to nepoznal.žádný čáty od štětce vynechávky nic,myslel sem celou dobu že si sehnal nový origo narazníky a on že nee že to natřel tim.fakt paráda a jezdil stim už i jednu zimu a nic se neloupe drží to jak svi*a estli se mi začne loupat to moe tak to tam dám taky