skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
22:31:23
26.07.2009
26.07.2009
tunerlada
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: viš jak já to beru jako odrazovej můstek na kterym si vyzkoušim co a jak se má dělat..chybama se člověk učí já sem jich tady pár udělal tak až třeba za rok dva budu stavět či předělávat další škodovku budu už vědet že to mám dělat tak a tohle jinak jo ete se te cu zeptat..cim bych ten lak mel rozlestit potom ? rekneme treba po mesici az to parkrat oprsi a poradne zatuhne?ja si rikal ze dybych to zkusil necim rozlestit tk ze by se ti ten pomeranc zminimalizoval a prach by trosku zmizel
21:25:48
26.07.2009
26.07.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> tunerlada: já to nehaním, každopádne na domácí podmínky a bez zkušeností je fajn že jsi se do toho tah¨klhe vrhnul, ono až se to nastrojí tak to bude také vypadat jinak, zatím vidíš jen barvu, doplnky to rozbijou
20:17:59
26.07.2009
26.07.2009
Pepčas
Ty jo čumím odvážná barva
11:57:43
26.07.2009
26.07.2009
tunerlada
-> J3STER: a bude chudak bez koulí -> Apple STS Chvojkovice-Brod: tak antena mi sundat nešla (vim zni to divně) ostřikovače a ty stěrače to maš pravdu to sem sundat měl,klika u řidiče a zamek byl pryč u spolujezdce sem to mě lpovoleny aby tam natekla barva ptz sem mel stahly okno a secko zalepeny tk mi to neslo ven a (moje lenost boužel) tak sem to netel secko trhat a znova lepit kui tomu,okna sem ¨mel ztrach vytahovat aby mi nepraskly tak sem pod gumy dal drát aby byli nadzvedlý a barva se pod okna dostala.Pomeranč,někde se udělal někde ne,přiznám se že je boužel i prach napadanej někde,to už je ale otázka místa kde se to dělalo ono vim že si lakyrnik profesional (neber to jako urážku myslim to vážně děláš to moc pěkně) a v tvé režii by auto dostalo uplně jinej šmrnc.Já takhle lakoval auto poprvý v životě pulku kompresorem z Penny marketu pulku domacim pučenym od souseda ptz mi ten z Penny pak shořel zaklad se dělal venku a růžová v garáži.Garáž sem před prací zametl pokropil aby se neprášilo,nebyl tam průvan ale prach tam prostě je.Netvrdim že je to super lak to v žadnym případě není už kuli tomu že mi tam vylezlo na jedné straně dost věcí kterých sem si nevšim ani v základu.Ovšem myslím si že v podmínkách ve kterých sem to dělal z asistencí tatíka s nulovýma zkušenostima ohledně lakování se to celkem povedlo.Holt proste kdybych mel peníze nazbyt nechal bych to udělat v lakovně ale ono když sem student a sem skoro bez brigády tak peněz moc nemám Ale jak řikam auto super není ale mě radost dělá i tak,je to moje první auto který sem si skoro celý udělal sám časem se zlepším a až nasbírám cenné zkušenosti a budu vydělávat tak moje práce bude zas o třídu víš
10:17:14
26.07.2009
26.07.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
no jako odstín nevim nevim, ale koukám na foto, a anténa, ostřikovače, a plno dalších věcí.... nabízí se otázka , proč , když se s tim takovou dobu sereš, to všechno nevyndáš, když je to otázka pár minut....... o tom pomeränči kterej na tom je ani nemluvim, není to škoda?
23:20:34
25.07.2009
25.07.2009
J3STER
aceboss 25.07.09 13:29:47 napsal:
→ tunerlada: Ty woe co to je za
abrvu Tak toto jsem nečekal Nevybírala barvu
náhodou mladá.
Jinak já bych s tím jindy než po setmění nevyjížděl nic proti,ale ta
barva je otřesna ale je to věc v kusu
PS:KAM JSI DAL HLAVU A KOULE? -> aceboss: Koule mu můžeš půjčit svoje.
→ tunerlada: Ty woe co to je za
abrvu Tak toto jsem nečekal Nevybírala barvu
náhodou mladá.
Jinak já bych s tím jindy než po setmění nevyjížděl nic proti,ale ta
barva je otřesna ale je to věc v kusu
PS:KAM JSI DAL HLAVU A KOULE? -> aceboss: Koule mu můžeš půjčit svoje.
23:18:29
25.07.2009
25.07.2009
J3STER
-> tunerlada: Vybírej vstupný na novej lak. Ne? A nebo budeš muset rapida darovat mladé. To je ostře sledovaný rapid.
22:45:11
25.07.2009
25.07.2009
tunerlada
-> aceboss: nene mladá to nevybrala já taky takou barvu nečekal ale už se na to byla divat pulka dědiny a každej čumí jak puk jak sem to ukázal mladé tak ta taky čuměla a ce se uz vozit neska si dokonce kupila kvuli tomu ružovy tričko -> Kaprof-Los Koramos: ako dobrá recese už sme si tu znělku stáhnul -> Eidy: ako ja tel cervenou puvodne ale tahle barv se mi taky libi ikdyz do vcerejska sem ruzovou ubec nemusel -> Vitek: já sme na posměch zvikelj kor dyz mam takovy auto ted
20:02:42
25.07.2009
25.07.2009
Vitek
-> Kaprof-Los Koramos: nebo todle
http://www.youtube.com/wa tch?v=6j95hHxyj3U
-> tunerlada: to sou teda kamaradi takovou prdel si z tebe dělaj
http://www.youtube.com/wa tch?v=6j95hHxyj3U
-> tunerlada: to sou teda kamaradi takovou prdel si z tebe dělaj
19:27:01
25.07.2009
25.07.2009
Jožynek
Na mňa je to moc "odvážne"
19:22:01
25.07.2009
25.07.2009
MOLSO
-> škodec: aspon budeme vediet lepsie láďu najst na zraze bude svietit na 100 honov
18:52:48
25.07.2009
25.07.2009
škodec
nemalo to byt cervene?...ti tam padol nejaky albin nie? no ale ako extravagantne to je dost
13:29:47
25.07.2009
25.07.2009
aceboss
-> tunerlada: Ty woe co to je za abrvu Tak toto jsem nečekal Nevybírala barvu náhodou mladá.
Jinak já bych s tím jindy než po setmění nevyjížděl nic proti,ale ta barva je otřesna ale je to věc v kusu
PS:KAM JSI DAL HLAVU A KOULE?
Jinak já bych s tím jindy než po setmění nevyjížděl nic proti,ale ta barva je otřesna ale je to věc v kusu
PS:KAM JSI DAL HLAVU A KOULE?
12:35:05
25.07.2009
25.07.2009
Eidy
-> Borin - Král tuzerů: A nebo homouš prdelsport
-> tunerlada: Sorry, ale nedalo mi to. Jestli jsi chtěl červenou a máš růžovou, tak bys to měl vrátit a žádat svojí červenou.
-> tunerlada: Sorry, ale nedalo mi to. Jestli jsi chtěl červenou a máš růžovou, tak bys to měl vrátit a žádat svojí červenou.
12:22:57
25.07.2009
25.07.2009
Kaprof-Pisařík
12:21:21
25.07.2009
25.07.2009
Borin - Král tuzerů
-> tunerlada: Nalep si na přední okno pruh s nápisem homouš motorsport
11:33:21
25.07.2009
25.07.2009
tunerlada
-> suri: si dám místo ostřikvačů hlavy barbíe -> Eidy: -> jerzy: ták tak jen odrbaný kartáčem a přetřený alkytonem,nemel sem v okolí nikoho kdo by mi to opiskoval a posilat se mi to nechtělo na to sem neměl -> Tuner#2: máš pravdu tahle výztuha sice není L/A kterou sem boužel neudělal (byla by určitě lepšé)ale tohle není taky uplně k ničemu,pevnost to zvýši a jak se to bude chovat se uvidí až po odjetých kilometrech každopádně já vim že se to může někomu jevit (nemyslim tim tebe) jako prasárna ale lepší než bez ničeho a já bych to neodsuzoval
11:04:05
25.07.2009
25.07.2009
jerzy
-> Tuner#2: asi jo ja tam kazdopadne davam L/A vyztuhu a mam klid zeano
10:10:33
25.07.2009
25.07.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jerzy 25.07.09 02:58:15: Ta výztuha zas tak nesmyslně není a dát jí mezi plechy podélného by bylo o ničem. Takhle je zhruba tak jak to měli první Š 130 a určitému prohnutí toho rantlu to zamezí. Samozřejmě L/A výztuha je o něčem jiném a není třeba vnášet vlastní myšlenky, nic lepšího není.
Co se týče barvy, tak mazec...
Co se týče barvy, tak mazec...