skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
16:19:11
18.06.2009
18.06.2009
J3STER
-> tunerlada: Dej foto těch budíků.
13:46:00
18.06.2009
18.06.2009
tunerlada
-> Marcius: ty to ceš laskovat ??dyt mas krasnej lak já se stejne bojim že až to nastríkam tak mě mrdne co tma bude nerovností a všeho já si sehnal teď mooc přídavných budíku počítadlo moto hodin,voltmetr(čekám až Form pošle),tlak oleje,teplota oleje a ete si tam hodim hodiny
08:44:17
18.06.2009
18.06.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: jako cerna palubka u me vitezi jednoznacne, ale ta modra by se mi taky libila jinak uz mam kompresor... pristi rok lakuju
20:44:04
17.06.2009
17.06.2009
tunerlada
-> J3STER: to ěte nwm určo časem asik dám původní(mám ju připravenou na půdě ale ve žlutý barvě) zatim necham tu co mám.Holt za 500 bych byl šťastnej ono moc lidi neska do škodovek už nedělá nepočítám.li virt
18:45:57
17.06.2009
17.06.2009
Vitek
-> tunerlada: musim souhlasit s J3STER pokud máš přetaženou kapotu tak určitě dat do puvod. stavu
njn. a to budeš rad,že to za 500 někdo veme
njn. a to budeš rad,že to za 500 někdo veme
17:59:02
17.06.2009
17.06.2009
J3STER
-> tunerlada: To je dobře že jsi originalista. Nalakuj rapida stejnou barvou jako je můj rapid, a budeme mít dvojčata. A přetažená přední kapota bude taky uvedena do původního stavu?
16:21:10
17.06.2009
17.06.2009
tunerlada
-> Vitek: no tratit na tom budu dost toe jasný,samotná palubka stala 250+flock 600(včetně pošty)+to co sem dělal já cca 400+prace a to šecko prodávám za 500 a lidi co mě píšou mi pomalu nadávaj že sem zloděj že za to chcu 500
21:39:34
16.06.2009
16.06.2009
Vitek
-> tunerlada: šak to je dobře,jdeš správnou cestou. Tak někdo to veme určitě,ale budeš na tom tratit
21:21:11
16.06.2009
16.06.2009
tunerlada
-> Vitek: no právě a vlastík si to do spotřební 105 nedá natoš to éra snad to nedo veme začíná se ze mě stávat originalista
18:25:11
16.06.2009
16.06.2009
Vitek
-> J3STER: to jo origo je origo
18:23:50
16.06.2009
16.06.2009
Vitek
-> tunerlada: nevim v mím okolý žádnýho škodováka krom Vlastika neznám
12:55:52
16.06.2009
16.06.2009
tunerlada
-> Vitek: no přestala se mi líbít nevíš o někom kdo by ji chtěl?mě už je na prd-> J3STER: ale prd okouknul toe z mojí hlavy ty chrom obroučky udělaj mooc sem měl ete pred nima nachystaný klasický plechový ale vyleštěný ae nebylo to ono
20:37:04
15.06.2009
15.06.2009
J3STER
-> tunerlada: Že ty jsi okouknul tu moji palubovku? Já mám taky v záloze kulaté budíky s chromovanýma obroučkama.
20:34:48
15.06.2009
15.06.2009
J3STER
-> Vitek: Protože dostává konečně rozum. Haleluja krompač
16:05:03
15.06.2009
15.06.2009
Vitek
proč jsi zrušil tu modrou palubku?
21:41:00
14.06.2009
14.06.2009
tunerlada
-> Ultim: tak palubku už mám pryč a tapece taky a ty ostatní detaily holt sem tak začal a odrá se mi líbí navíc na tech budikach se mi to moc líbí
11:50:36
14.06.2009
14.06.2009
Ultim
-> tunerlada: Ne doba srotu uz je za mnou, ted uz jen u baraku udelat taky placek na lavicku at si mam kde vypit pivo po celodeni praci na aute... Vsechno bude...
Takze ty nebudes mit modreho? Tak proc delas vse do modrych detailu? Palubka,budici,pricka,mot or..?
Takze ty nebudes mit modreho? Tak proc delas vse do modrych detailu? Palubka,budici,pricka,mot or..?
13:16:45
13.06.2009
13.06.2009
tunerlada
-> Ultim: ako myslis co cerno cervena? hej taky me to napadlo ale popravde me napadlo to cely zas rozdelat tedka to nechám ted to cu nalakovat a jezdit tento rok.v patek mam zaverecky na B a C1.uvidim spis přišti rok...estli seženu něco jinyho(něakyho staršiho veterana)nebo odstrojim ty napravy a něaky dalši kraviny a necham je opiskovat atd atd a co ty? dělaš neco nebo rozdelavas do šrotu pořád?
09:39:51
13.06.2009
13.06.2009
Ultim
-> tunerlada: Tak ja se tak divam na to tvoje auto,nechces predelat ty napravy znovu? Aby to ladilo s barvou auta,k tomu ty zlate kola... ty by byl luxus ...
14:32:08
12.06.2009
12.06.2009
tunerlada
-> Čmoud: no počasi je upe na hovno to maš pravdu sem tel enska zas brousit na lak a venku je bouřka a od rana chčije..já se na t ovyseru