skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
23:38:15
16.05.2009
16.05.2009
tunerlada
-> Čmoud: ono ja nemam moc času ani peněz a to počasi nepřeje ted už ubec ještě že já mam vyvařování za sebou ale stejne bych ted nejraci cely auto rozebral a začal dělat vše jinak -> aceboss: noo to pravě nwm rapid hotovej nebude asik a nemam ztm skym nebo nwm co bude ty jedeš?
18:54:22
16.05.2009
16.05.2009
aceboss
-> tunerlada: A ty pojedeš na ten sraz do Karolína?
11:12:20
16.05.2009
16.05.2009
Čmoud
-> tunerlada 05.05.09 21:37:31: no ale zase víš jak cas by byl penize nejsou ...ale asi pristi tejden bude komplet vyvařenej zadek pojede tam holka moje za pomoci dvoukoláku
09:09:24
16.05.2009
16.05.2009
tunerlada
-> Ultim: ja vim že by to bylo lepší v něaké ozvužnici ale ve předu to není kam jinam dát a do tepecu neci dělat díru to by byla škoda já to plánju jako ze vnitřku zakrytovat a z botu taky a dat tam někaej tlumící materiál pro reproduktory neob sem si říkal že bych si sehnal celý ty kapsy z felície tam to už máš pěkně schovaný a kdyby se daly do černyho matnyho laku tak by taky byli pěkný -> Marcius: jooo joo Fordem tam vlakem zpět
20:35:48
15.05.2009
15.05.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: vydim ze tam je stejnej zmatek jak u nas ve fordu....
16:33:23
15.05.2009
15.05.2009
Ultim
-> tunerlada: Zdar,co zase vymyslis s tema reprakama co? Kdo to kdy videl to davat takhle na kapsu??? Ja ti reknu jeden pribeh jo? Koupil jsem si nove plato do zelene,dam ho tam,pripojim ono to hraje tak nejak divne,rikamsi to je radiem. Tak zkousim vselico naladit a ono skoro nic... Rikam seru na to,zaklopil jsem sedacku zpet a naraz to zacalo basovat a hrat to tak o 100% lip... Fakt,reprak potrebuje byt uzavreny,jinak hraje divne
23:10:08
07.05.2009
07.05.2009
tunerlada
-> aceboss: -> Tuner#2: no jo originál postavit je těžký a dá se řict nereálný jak říkáte ono já sem rád za to co mám a co si můžu stavět na takovýhle projekty jak tu řikáte budu mít penízky až ze mě jednou bude velkej kluk a budu vydělávat pořádně -> Pepčas: jaj toe ale blby auto krásný ale zlobí převodovkä,ale zas ber to tak že zatím drží a třeba stim odjezdíš celej rok -> Majklsto: diky
21:27:56
07.05.2009
07.05.2009
Majklsto
tie sedacky vizeraju luxusne
17:27:43
07.05.2009
07.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> aceboss: Jasný, s tím souhlasím.
17:19:34
07.05.2009
07.05.2009
aceboss
-> Tuner#2: V prvé řadě na vlečku neplivu jen píši co jsi o ní obecně myslím to spousta lidí píše i o kyvce,ale kde by bezní byli....Co se týče té originality,ale já to píši od začátku,že si jsem vědom že 100% repliku nepostavím.A jen jsem naražel na to dát do eRka nápravy Š130 a říkat tomu RS je pro mě prasárna.Ale mít auto třeba 85% schodné s Rs a nemít třeba zadní napravu pořád to mám k RS blíže než(eRko na hřebenu s vlečkou,4p, 5q,posilovač z eMka a motorem z Fáva) narvat tam digitální budíky a vše dovršit nějakými levnými sedáky jen pro třeba podařený tunning,ale říkat tomu Rs pro mě za mě at si to majitel pojmenuje jak chce,ale chlubt se stím jako opravdovou s ,,RS'' je pro mě jen úsměvné.
Myslím,že na jedné věci se schodnem.Že pokud by se v MB v minulosti podařilo protlačit a realizovat něco jako RS či LR ramena byl by to velice dobrý tah,ale jak víme okolnosti a podmínky byli nastavené jinak a vzniklo to co vzniklo.A za co je spousta lidí vděčná.
Myslím,že na jedné věci se schodnem.Že pokud by se v MB v minulosti podařilo protlačit a realizovat něco jako RS či LR ramena byl by to velice dobrý tah,ale jak víme okolnosti a podmínky byli nastavené jinak a vzniklo to co vzniklo.A za co je spousta lidí vděčná.
15:23:42
07.05.2009
07.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> aceboss: Jenže t je právě to nad čím se pozastavuju. Pliveš tady na vlečku a přitom to stejně origo mít nebudeš a o tom to celé je. I dnes jde postavit 100% origo, ale počítej s investicí přes půl mega a víc a nebo si za 550tKč můžeš koupit origo
20:01:07
06.05.2009
06.05.2009
Pepčas
no jo pořád nechám jí doklepat a pak repas
19:35:09
06.05.2009
06.05.2009
aceboss
-> Tuner#2: No to nevím jestli je moudré dávat vlečku a molčanovu nápravu do jednoho pytle.To by jsi potom mohl dát rovnou LR,RS, ramena a Močana do stejného pytle akorát s tím rozdílem,že prvé dvě varianty jsou dobové,ale z hlediska konstrukce se to nedá porovnávat.
Pokud by jsi to bral z hlediska správností tak možná bych i souhlasil,ale mezi nám kdo je dnes schopný udělat 100% repliku troufám si říci že nikdo.Protože některé díly už jednoduše nejsou(ale toto se netýká jen škodovek,ale i jiných značek).
Pokud by jsi to bral z hlediska správností tak možná bych i souhlasil,ale mezi nám kdo je dnes schopný udělat 100% repliku troufám si říci že nikdo.Protože některé díly už jednoduše nejsou(ale toto se netýká jen škodovek,ale i jiných značek).
14:11:42
06.05.2009
06.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> aceboss: Tak ono postavit z eRka RSo s vlečkou a nebo s nápravou třeba od Molčana mě přijde z hlediska správnosti jako úplně to samé a s vlečkou se dá dost dobře jezdit, což dokazuje Dipi loňských vítězstvím v rallycupu.
13:29:06
06.05.2009
06.05.2009
tunerlada
-> Marcius: jojo me sere jen ten spoj jak je dojebanej a lámou se šrouby když to rozděláváš na kostku mám krompáč -> J3STER: no to sem dělal jen na kousku a pak sem se ne to vysral ptz stejne se to za sere od ježdění ale leštit se bude asi znova volant,víko ventilů a něaky detaily -> Ultim: no protože to je rezatý a nece to jít od sebe
11:34:51
06.05.2009
06.05.2009
Ultim
-> Marcius: -> tunerlada: Proc zrovna ten spoj ? Co je na nem tak spatneho?
08:06:11
06.05.2009
06.05.2009
J3STER
-> tunerlada: Já myslel, že vemeš leštící pastu a přejedeš to hadrákem do chromovýho lesku.
06:59:44
06.05.2009
06.05.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: jednak spoj, za druhé hliníková kostka a za třetí pravej čep šikmýho ramena (když ho chceš vyndat, překáží převodovka.. museli sme ho rozrezat aby sme nemuseli oddelavat celej most)... ale jinak mi vlecka neprijde zase tak spatna... kyvku bych nikdy nechtel...