-> tunerlada: Ta vana je krásná,ale řekl bych,že s namontovanou zadní nápravou by jsi udělal víc muziky
Ale aspon se někam posouváš což se o mém eRku říci nedá a o eResu radči ani nemluvím
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
21:51:18
23.12.2008
23.12.2008
aceboss
21:32:30
23.12.2008
23.12.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> J3STER: jj pěkně to hlídá... to znám... taky micina furt ,, opruzuje " když něco dělám a teď v zimě furt chce na klín.... mrška... sem rozebíral karburátory a vono se mi tam něco nastěhuje mezi ně a je to strašně spokojený, že je v centru dění .... co je to?
-> tunerlada: hele jako můj názor je tenhle... připrav, zakituj nahoď červenou základovku a pak to udělěj i s celým autem do jedné barvy... až se rozhodneš lakovat.... toe tak nejlepsi nazor....
-> Všichni:
a kdyz sme uz u rozhodovani o barvach... mam jeden specialni dotaz (muzete se ozvat kdokoliv)...
... takže obecně by mě zajimali info, co se týče příprav před odvozem auta do lakovny...
konkrétně:
- co s celým povrchem... když lak není všude špatnej... jestli celý auto obrousit vibračkou, nebo si to udělaj sami
- dál, musí být všechno dokonale vyrovnaný a bez ,,dírek" (neberte doslovně ) v kitu, nebo si to oni už doladěj?
- jak vyndat okna na rapidu a budou pak pro zpětnou montáž potřebná nová těsnění a klínky? popř. kde je koupit...
- lak budu nechat dělat v profi lakovně za zhruba 20 000,- a bude to ta moje 4025ka bleděmodrá...
...než se tam zajdu zeptat na to samé, co vám tu teď píšu, tak se chci zeptat vás, co o tom kdo víte, popř. máte vyzkoušeno.... iště k jednotlivým bodům...
Thaks a pěkný Vánocé
-> tunerlada: hele jako můj názor je tenhle... připrav, zakituj nahoď červenou základovku a pak to udělěj i s celým autem do jedné barvy... až se rozhodneš lakovat.... toe tak nejlepsi nazor....
-> Všichni:
a kdyz sme uz u rozhodovani o barvach... mam jeden specialni dotaz (muzete se ozvat kdokoliv)...
... takže obecně by mě zajimali info, co se týče příprav před odvozem auta do lakovny...
konkrétně:
- co s celým povrchem... když lak není všude špatnej... jestli celý auto obrousit vibračkou, nebo si to udělaj sami
- dál, musí být všechno dokonale vyrovnaný a bez ,,dírek" (neberte doslovně ) v kitu, nebo si to oni už doladěj?
- jak vyndat okna na rapidu a budou pak pro zpětnou montáž potřebná nová těsnění a klínky? popř. kde je koupit...
- lak budu nechat dělat v profi lakovně za zhruba 20 000,- a bude to ta moje 4025ka bleděmodrá...
...než se tam zajdu zeptat na to samé, co vám tu teď píšu, tak se chci zeptat vás, co o tom kdo víte, popř. máte vyzkoušeno.... iště k jednotlivým bodům...
Thaks a pěkný Vánocé
16:23:02
23.12.2008
23.12.2008
J3STER
-> tunerlada: Čéče jak Bob hlídá tu LR vanu.......a bez svetru
23:28:44
22.12.2008
22.12.2008
tunerlada
-> Marcius: mno snat to bude uvidime ja uvidim jak ju tam dam etě až bude kapota dalši tak budu zkoušet,ale ty otvory bych tma měl taky něaky udělat ptz to tim upe zakryje ty puvodni -> Pepčas: ty voe to pravě nevim sem celkem na rozpacich sem přemyšlel něco jakoby červený ale neim mno mě napada hafo barev tak něco poraď a ostatní mužou taky
21:09:43
22.12.2008
22.12.2008
Pepčas
A jaká bude barevná kombinace???
14:57:58
22.12.2008
22.12.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: toe dobre... tak snad to vynde na valentyna aspon
mno a cumim na ty repraky ja budu davat jn male audio se ctrymi 10cm repraky pioneer... prej maj best zvuk a me to bude stacit.... mno a taky sem si tedko zblizka prohlizel LR vanu jednoho borce u obchodu, kam chodim pracovat... on to nema skitovavany ke kapote, ae jen prisroubeny... je to 120ca... ma tam vsak vyrizly dva otvory pro privod vzduch do motoroveho prostoru
mno a cumim na ty repraky ja budu davat jn male audio se ctrymi 10cm repraky pioneer... prej maj best zvuk a me to bude stacit.... mno a taky sem si tedko zblizka prohlizel LR vanu jednoho borce u obchodu, kam chodim pracovat... on to nema skitovavany ke kapote, ae jen prisroubeny... je to 120ca... ma tam vsak vyrizly dva otvory pro privod vzduch do motoroveho prostoru
13:25:10
22.12.2008
22.12.2008
Turda
-> tunerlada: no
13:11:20
22.12.2008
22.12.2008
tunerlada
-> Turda: vidiš že si se vratil jak terminátor -> Marcius: jo hodil sem na forum estli by nam někdo nepomoh vyřešit ty prstynky
21:32:59
21.12.2008
21.12.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Turda: toe dobre.... v lednu me cekja zaverky v autoskole.... tak snad
20:17:03
21.12.2008
21.12.2008
Turda
-> Marcius: aale vrátil sem se noo...
20:10:55
21.12.2008
21.12.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Turda: no cooo no... zmena je zivot
a kdyz uz sme u tech otazek... co tyy tadyy ?
a kdyz uz sme u tech otazek... co tyy tadyy ?
09:46:48
21.12.2008
21.12.2008
Turda
-> Marcius: ty vole co to je za Nick... -> tunerlada: ty jo ty s tim hejbeš chlapče!!
09:41:10
21.12.2008
21.12.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: cooo?????
22:15:30
20.12.2008
20.12.2008
tunerlada
-> Marcius: ti pka povim na icq az budes co je kusek odemne za poklady ještě že mě aceboss informoval
22:16:45
19.12.2008
19.12.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: tjn... sem vedel, cim te potesim sem se ted vratil z hospody... sme byli s kamosema hrat kuleca na pivku, a kdyz sme si pritukavali, tak jsem rupl sklenicu ae jinak pohoda, krome te mlhy zakourene... pomalu ani clovek nevidel na kulecnik
13:03:50
19.12.2008
19.12.2008
tunerlada
-> Marcius: joo maci king ško-dov-ka ouujéé
07:26:06
19.12.2008
19.12.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: ty brdo.... triosicku zavidim, ae preju ti to... jinak koukam, ze fotka v ID ukazuje skodovaka v plne polni toe jak reklama na kinder maxiking....
22:40:51
13.12.2008
13.12.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: to verim....
22:59:13
12.12.2008
12.12.2008
tunerlada
-> K-Virus: joo láďa aktualizuje dík byla snim drbazka jak svina