skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
Petr/Rapid 1.5 - komentáře:
11:16:47
15.09.2011
15.09.2011
Mirda
Proč tam máš tak velký tlaky? Neni 16 až mnoho?
09:45:29
15.09.2011
15.09.2011
lukynn105l
Ty šupinky v oleji jsem měl také-po vypuštění oleje z motoru po GO,vypouštěl jsem ho cca po prvích 1000km,myslel jsem že jsem něco udělal špatně tak jsem sundal vanu a aspon kouknul na oj. ložiska a vše bylo v pořádku.Takže ty šupinky jsou v oleji z motoru po GO asi normál,pokud tam neplavou kusy 0,5 x 0,5mm.Při další výměně oleje po 8000km v pořádku,monžná lehce ale zanedbatelně.
09:39:47
15.09.2011
15.09.2011
VeTeV
-> Urbi: hliník je paramagnetický - takže to asi nepůjde :-)
09:38:02
15.09.2011
15.09.2011
Dušan
-> Urbi: z toho pistu tam vzdycky neco odlitne, nebal bych se toho
09:28:19
15.09.2011
15.09.2011
m8rinek
-> Urbi: S tim sháněnim magnetu na hliník si děláš srandu viď?
09:26:00
15.09.2011
15.09.2011
Petr Urban
-> Eidy: -> sep: Budu doufat že je to hliník jen z pístů a né třeba s uložení vačky. Ale proč to nemaže je mi záhadou, jdu rozebrat ještě olej. čerpadlo.
09:17:51
15.09.2011
15.09.2011
Eidy
-> Urbi: Jestli nemáš magnet na hliník :) bude to jak říká sep.
09:10:24
15.09.2011
15.09.2011
sep
-> Urbi: :šupinky bude hliník nebo kompozit když to nevzal magnet....
09:07:12
15.09.2011
15.09.2011
Petr Urban
-> Eidy: Tak po projetí oleje magnetem na magnetu nezůstalo absolutně nic, takže nevím co se to třpytí v oleji ? Možná bych to typl na nějaké úsady či frakce karbonu nebo něčeho co vzniká při hoření z profoukajícího pístu na 1 válci...viz. foto.
17:23:41
14.09.2011
14.09.2011
Eidy
-> Urbi: Tak ale jestli je motor seskládanej z nových dílů, tak to bejvá, než se ohladěj všechny otřepy na ložiskách, čepech atd. Ačkoliv tohle by měl chytit olejovej filtr. A nebo jsou tak jemný, že ne. Nevím, neviděl jsem, nemůžu posoudit.
16:10:40
14.09.2011
14.09.2011
Petr Urban
-> Dušan: ale ne v převodovce,ale v motoře a je toho úplně plný olej, stačí ten vypuštěný přejet prstem a objeví se miliony malých třpytek.
08:49:28
14.09.2011
14.09.2011
Dušan
-> Urbi: piliny na vypustaku budou vzdycky, Motor se opotrebovava kazdym km
08:10:45
14.09.2011
14.09.2011
Petr Urban
Mikroskopické piliny v oleji při vypuštění. Dnes rozebrání motoru.
08:50:05
13.09.2011
13.09.2011
Petr Urban
-> Tuner#2: Jj, nevypadá to zle,ale líbil by se mi nějaký s více detailní stupnicí...takže Equus je čína ? Tak to asi nebrat, jak já se nas...., tak koupím všecky ukazatele od VDO a s těch pěněz se pos....
PS: Kdo mátě ještě zkušenosti s tím EQUUS tlakoměrem oleje ? Už vám to někomu vypovědělo službu nebo dělalo nějakou neplechu ?
PS: Kdo mátě ještě zkušenosti s tím EQUUS tlakoměrem oleje ? Už vám to někomu vypovědělo službu nebo dělalo nějakou neplechu ?
17:51:26
12.09.2011
12.09.2011
Péďa17
-> Urbi: vždyt myslím po technické stránce že je pěkný
17:05:53
12.09.2011
12.09.2011
Petrson
-> Tuner#2 12.09.11 16:59:36: JJ Honza z ME ho taky měl a nikdy už víc.
16:59:36
12.09.2011
12.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 12.09.11 15:38:35: Co jsem slyšel, tak tyhle budíky jsou docela poruchové, alespoň v době kdy jsem já scháněl mě to napsal jeden prodejce/známý na autohifi. Šel bych do KGMY. Sice taky prý občas zazlobí čidla, ale koupíš to čidlo klidně samostatně nové což u té činy ne a navíc když mu dáš obrouček a dobarvíš ručičku, tak je k nerozeznání od PALu viz. moje karta
16:47:16
12.09.2011
12.09.2011
Eidy
-> Urbi: Sympatická cena. Svému účelu postačí bohatě. A napoj ho raději až u třetího ložiska. Ať máš sichr, že jde tlak do celýho motoru.
15:38:35
12.09.2011
12.09.2011
Petr Urban
-> Eidy: Nevím co tam je pod košem,protože je to od minulého majitele,ale já už rači postavím celý motor,bduu věřit jen své práci a né min. majitele,kvůli kterému mám možná ted problémy s tlakem na 1 válci. No čerpadlo většinou jede dycky,ale Vrba už měl problém že se mu ve vysokých ot. prohla příruba toho koše nebo se sekl přetlakový ventil.
Samozřejmě je zbytečné hádat, všechno se uvidí, až se to rozebere,ale ted chcu od toho mít aspon dva týdny klid,pak se rozhodne. Tohle je dostačující tlakoměr ? shop.fkt.cz/tlakomer-olej e-analogovy-equus+dp61193
Samozřejmě je zbytečné hádat, všechno se uvidí, až se to rozebere,ale ted chcu od toho mít aspon dva týdny klid,pak se rozhodne. Tohle je dostačující tlakoměr ? shop.fkt.cz/tlakomer-olej e-analogovy-equus+dp61193
12:37:53
12.09.2011
12.09.2011
Marty_pv
-> Urbi: jak píše Eidy - jedině tlakoměr abys vyloučil případnou zradu čidla/elektriky, už jsem zažil víc takových "nemaže to" kterým akorát sérový čidlo ukazovalo nesmysly
Ohledně ztráty komprese na č.1 - já bych to rozhodil, vyndal píst a zkoumal kde je zrada, jezdit/ladit to v současným stavu není moc košer
Ohledně ztráty komprese na č.1 - já bych to rozhodil, vyndal píst a zkoumal kde je zrada, jezdit/ladit to v současným stavu není moc košer