skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
Petr/Rapid 1.5 - komentáře:
21:13:35
15.03.2012
15.03.2012
Petr Urban
-> minno: si vedle : www.nakupka.cz/vyrobek/pr
idavny-digitalni-budik-aem
-a-f-ratio-s-wideband-lamb
dou
21:04:40
15.03.2012
15.03.2012
minno
-> Urbi: merač spotreby? kde sa to pripája, aké sú tam čidlá?
07:08:37
06.02.2012
06.02.2012
Vrba
-> Čokin: No já zas nevidím rozdíl v tom,jestli zapaluješ 4 válcový motorkovy a nebo automobilovy motor
17:32:12
15.01.2012
15.01.2012
jango
moc hezký rapid dobrá práce :-)
15:34:02
01.12.2011
01.12.2011
Nepér
Změna byla v horní toleranci přesnosti měření
11:28:29
11.11.2011
11.11.2011
Petr Urban
-> Nepér: Neříkej mi že když s 15g ubereš na té špičce 2g, že to není poznat ? Já ubral 0,5g na špičce a myslím že odměřím něco jiného. Ještě se dají používat různé kombinace pružinek a jejich předpětí, to udělá nejvíce.
08:48:31
11.11.2011
11.11.2011
Nepér
TCIP4, jednodušší 2CH verze
08:32:26
11.11.2011
11.11.2011
Čokin
-> Vrba: Nějak na jejich stránkách nevidím nic vhodného na auta......dělají samé moto.
06:45:25
11.11.2011
11.11.2011
Vrba
Ignitech bych doporucil taky.Domluva bych naopak rekl ze je velice solidni a nabizí i perfektní spolupráci co se týká požadavků na výrobek ,a to i bez přirážky na ceně.Navíc nabídnou různé alternativy.Doporučuju.
22:51:00
10.11.2011
10.11.2011
Nepér
Hm, a já zase budu dělat reklamu na Ignitech, sic je s nima trochu horší domluva
Funguje to výborně.
Funguje to výborně.
22:02:21
10.11.2011
10.11.2011
Athlonek
-> Urbi: A co něco takovéko, vyprdnout se na odstředivou regulaci a honit předstih elektronickou cestou. imfsoft.cz/hardware/produ
kty.asp
22:00:38
10.11.2011
10.11.2011
Nepér
Já odebral na obou 2g a grafy vycházely stále vcelku podobně. Myslím, že rozdíl v kritických otáčkách okolo 4100 rpm nebyl víc, než -2°. No a pak to šlo ven úplně, visí to jen na předepnutých pružinkách, trvale opřeno o doraz a zbytek časuje nějakej čip
21:52:31
10.11.2011
10.11.2011
Petr Urban
-> Athlonek: Mám více než uspokojující výsledky zatím :) Ale pořád hledám sv. Grál zapalovací, který budu možná v budoucnu hledat až v elektronickém zapalování.
21:47:13
10.11.2011
10.11.2011
Athlonek
-> Urbi: Jo odstředivá regulace, to neni jen tak seřídit, obzvlášť na upraveném motoru.
21:41:00
10.11.2011
10.11.2011
Petr Urban
-> Athlonek: U euroil či OMV, ale špatná otázka, spíše co používáš za rozdělovač ses měl ptat. Ten za to může, protože v 6-7 tis. se s tím výfukem blbě rozlišují detonace sluchem, když sem ještě neměl stroboskop. Teď už to řeším rozdělovačem vlastních úprav a nabízím i vám pokud by jste chtěly upravit rozdělovač k vačcce do 300st. mohu to udělat i odměřit graf. Ale piště do zpráv o info.
21:24:58
10.11.2011
10.11.2011
Athlonek
-> Urbi: Pěkně popraskanej píst, u jaké benzinky tankuješ? Takto popraskaný píst mezi kroužky muže mít za následek malé oktanové číšlo!
21:23:26
10.11.2011
10.11.2011
Petr Urban
-> m8rinek: OK.
21:11:55
10.11.2011
10.11.2011
m8rinek
Pánve nech jak jsou...
10:07:41
17.09.2011
17.09.2011
Alenka
-> Urbi: no, neco tam urcite muselo byt spatne a muselo to byt HODNE spatne, protoze kdyz pist zajde na dlouhodobejsi detonace, tak nese znamky prehrati, na vrchliku je vytrhany material, jsou opalene hrany atd. a tenhle vypada uplne normalne, takze to muselo jit raz na raz. Na pretaceni trpi vsechno jen ne pisty samotne, takze tady bych problem nevidel.
Osobne bych to videl tak, ze to chvili jezdilo s tema poradnyma "cinkacima" detonacema, pist byl nacnutej a pak uz staci malo a jde do kytek.
Ja jsem najezdil s upravenou 1.4 vic nez 70,000km, vsechno jsem si ladil doma na kolene a kdyz jsem vyndal pisty, tak byly jen spinavy, jinak uplne v pohode, takze vsechno jde, kdyz se chce, jen je to asi holt obtiznejsi, kdyz se clovek musi spolehat i na nekoho dalsiho.
Osobne bych to videl tak, ze to chvili jezdilo s tema poradnyma "cinkacima" detonacema, pist byl nacnutej a pak uz staci malo a jde do kytek.
Ja jsem najezdil s upravenou 1.4 vic nez 70,000km, vsechno jsem si ladil doma na kolene a kdyz jsem vyndal pisty, tak byly jen spinavy, jinak uplne v pohode, takze vsechno jde, kdyz se chce, jen je to asi holt obtiznejsi, kdyz se clovek musi spolehat i na nekoho dalsiho.
08:18:32
17.09.2011
17.09.2011
Petr Urban
-> Alenka: Nějakou vyšší teplotu dle mě asi měl, ale protože byl už posledních min. 500km zníčený a bez tlaku, tak se zakarbonoval a možné přehřátí třeba není viditelné ? Dříve po zdechnutí se motor ještě 3x převalil samozápaly, teď po složení už ani náznaku po tomto jevu ani po ostré jízdě.