skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Skoda Rapid 1,3 coupe (vývozní model pro státy Beneluxu)
Škoda Rapid, toho má hodně lidí, ale jen málokdo má Skodu Rapid (tedy bez háčku nad „S“). Pod tímto označením byly vyváženy vozy na západ.
Původní stav (v době koupě):
rok výroby 1988, nadrandíno 72 tis. km, absolutně bez koroze, plná výbava „vývozáku“, jasný původ (dokumentovaný i servisní knížkou ve vlámštině ;-), …
Interiér:
- kompletně přečalouněn ve stylu Octávie RS (kombinace cerny + stribrno-bily velur)
- dekor budíků Octavia/Fabia RS
- audio (Kenwood) + 6 repro (Blaupunkt)
- dekorace palubní desky imitací hliníku (z původního dřeva)
- držák Nokia + Hands free vlastní výroby
- senzor venkovní a vnitřní teploty
- zkrácená řadička (asi o 5 cm)
- kliky stahování oken z Favoritu s černým interiérem
- alarm
Exteriér:
- boční reflexní pruhy “coupe” (charakteristické pro vývozní modely)
- boční bílé blinkry
- dvouvláknové zadní svítilny - lakované černým průsvitným sprejem "půl na půl" (horní červená část ponechána v originálu, spodní blinkr a zpátečka začerněny)
- kliky Favorit černé 93/94
- kola Meteor II. (185/70 x R13 pneu Barum Brillantis)
- vnitřně ovladatelná zrcátka z VW Golf II.
- zdvojená zadní mlhovka (ač je to prej zakázané)
- přídavná dálková světla H3 s čiým překrytím (donedávna jsem je pokládal za mlhovky ;-))
- hlavní světlomety osazeny žárovkami Blue Vision
- výfuk ITC
- černé sloupky s dekorem RS
- mřížka tahokovu za původním žebrováním masky (použitá z klimatizace)
Motor, podvozek, řízení:
- motor 130 - série bez úprav (olej Mobil polosyntetika)
- podvozek originál (pouze důkladně ošetřen tlumexem :-)
- krátké přední pružiny (240 mm)
- gumové vzpěry v zadních pružinách - The Marko Sytem (díky ;-)
- 5ti stupňová převodovka (stálý převod 3,9)
- hřebenové řízení, posilovač brzd, čtyřpístové brzdy (vše série)
Můj záměr:
Jako fanda domácí automobilky bych velmi rád udržel vůz v původním stavu a to bez všelijakých plastů, mračítek, 10ti antén a spousty dalších zbytečností, které máme možnost denně vídat na českých silnicích. Auto také potřebuji pro denní život, a tak z něj nehodlám udělat výstavní kousek, který vyjede 5x ročně na sraz. Prostě praktičnost, krása a výborný technický stav, nic víc nechci!
Ať je nás škodovkářů na silnicích stále dost.
Lukáš ( www.skodarapid.wz.cz/ )
Škoda Rapid, toho má hodně lidí, ale jen málokdo má Skodu Rapid (tedy bez háčku nad „S“). Pod tímto označením byly vyváženy vozy na západ.
Původní stav (v době koupě):
rok výroby 1988, nadrandíno 72 tis. km, absolutně bez koroze, plná výbava „vývozáku“, jasný původ (dokumentovaný i servisní knížkou ve vlámštině ;-), …
Interiér:
- kompletně přečalouněn ve stylu Octávie RS (kombinace cerny + stribrno-bily velur)
- dekor budíků Octavia/Fabia RS
- audio (Kenwood) + 6 repro (Blaupunkt)
- dekorace palubní desky imitací hliníku (z původního dřeva)
- držák Nokia + Hands free vlastní výroby
- senzor venkovní a vnitřní teploty
- zkrácená řadička (asi o 5 cm)
- kliky stahování oken z Favoritu s černým interiérem
- alarm
Exteriér:
- boční reflexní pruhy “coupe” (charakteristické pro vývozní modely)
- boční bílé blinkry
- dvouvláknové zadní svítilny - lakované černým průsvitným sprejem "půl na půl" (horní červená část ponechána v originálu, spodní blinkr a zpátečka začerněny)
- kliky Favorit černé 93/94
- kola Meteor II. (185/70 x R13 pneu Barum Brillantis)
- vnitřně ovladatelná zrcátka z VW Golf II.
- zdvojená zadní mlhovka (ač je to prej zakázané)
- přídavná dálková světla H3 s čiým překrytím (donedávna jsem je pokládal za mlhovky ;-))
- hlavní světlomety osazeny žárovkami Blue Vision
- výfuk ITC
- černé sloupky s dekorem RS
- mřížka tahokovu za původním žebrováním masky (použitá z klimatizace)
Motor, podvozek, řízení:
- motor 130 - série bez úprav (olej Mobil polosyntetika)
- podvozek originál (pouze důkladně ošetřen tlumexem :-)
- krátké přední pružiny (240 mm)
- gumové vzpěry v zadních pružinách - The Marko Sytem (díky ;-)
- 5ti stupňová převodovka (stálý převod 3,9)
- hřebenové řízení, posilovač brzd, čtyřpístové brzdy (vše série)
Můj záměr:
Jako fanda domácí automobilky bych velmi rád udržel vůz v původním stavu a to bez všelijakých plastů, mračítek, 10ti antén a spousty dalších zbytečností, které máme možnost denně vídat na českých silnicích. Auto také potřebuji pro denní život, a tak z něj nehodlám udělat výstavní kousek, který vyjede 5x ročně na sraz. Prostě praktičnost, krása a výborný technický stav, nic víc nechci!
Ať je nás škodovkářů na silnicích stále dost.
Lukáš ( www.skodarapid.wz.cz/ )
Lukáš / Rapid 130 - komentáře:
19:59:04
13.07.2003
13.07.2003
U-Geen
Těžko říct, ale pak už nebudeš mít Skodu Rapid ale vobyč. Škodu Rapid
19:23:21
13.07.2003
13.07.2003
Lukáš
Začínám pomalu přemýšlet o generálce karoserie - nové blatníky, zadní lemy, prahy, čelo a pak lak - chci nechat původní barvu a maximálně zachovat původní vzhled, ale nevím, jestli mám nechat dělat repliku pruhů, které mám po bocích (originál z výroby pro vývozní modely), nebo jestli to bude lepší bez nich (viz první fotka) Co je hezčí
14:37:25
27.06.2003
27.06.2003
Radek
U nás v Obnově na objednávku.
22:09:50
26.06.2003
26.06.2003
Sita
2u-geen: Drahy? Ty snad vis, kde je prodavaji?
18:36:08
22.06.2003
22.06.2003
U-Geen
175/70 je tak akorat, 185/60 je uz moc maly tak mozna 185/65 ale ty budou dost drahy.
11:30:52
22.06.2003
22.06.2003
Lukáš
Já mám v techničáku přímo napsaný, že můžu mít buď litá kola s rozměrem 185/70 R13 nebo disková 165 R13. Vyřešit by se to dalo jen dopisem do MB s žádostí o povolení alternativních rozměrů pneu. Mno, uvidíme.
10:00:04
19.06.2003
19.06.2003
CHIP
2Radek: No prece 175/70, to je prijatelne a na Rapid povolene....
09:54:42
19.06.2003
19.06.2003
Sita
2u-geen: Diky, jeste jednou jsem si precetl popis a taky jsem to tam nasel... Zase si musim pripomenout znamou poucku: RTF(D/M)...
//Read The Fuckin Description/Manual
//Read The Fuckin Description/Manual
19:21:23
18.06.2003
18.06.2003
Radek
2u-geen: No jo ale co chceš dát na 13tky jinýho.
19:13:01
18.06.2003
18.06.2003
U-Geen
185/70 = cca 165/80. Balon hadr
19:09:19
18.06.2003
18.06.2003
Sita
zajimalo jaky mas pneu. je to vysoky cca jako 165/70?
23:25:12
01.06.2003
01.06.2003
Lukáš
Jsou to přesný na zakázku dělaný potahy + jsem dokoupil látku na počalounění dveří, zadních tapeců a teď z toho chci ještě udělat manžetu řadičky a ruční brzdy ...
22:48:11
01.06.2003
01.06.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
no vidim, nestacim se deivit, to precalouneni sedacek je suppa, sou pod tim original rapid sedatka?
20:45:58
01.06.2003
01.06.2003
Lukáš
2nigga: Už jsou i nový ;-))
11:46:22
01.06.2003
01.06.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
nebylo tady driv vic fotek? Ik dyz stary, aspon nejaky !
11:19:53
01.06.2003
01.06.2003
Lukáš
pánové, dal jsem na Vaše rady - RAPID ZACHRÁNĚN ;-) teď už zbývá jen poplatit dluhy
15:36:57
26.02.2003
26.02.2003
Vici
jo jo zalezi na situaci konkretniho soudruha:o) nicmene Rapid zrovna rodinne auto neni:o(
15:30:41
26.02.2003
26.02.2003
CHIP
2Vici: No ja si myslim, ze ikdyz ma clovek rodinu, tak si muze za 300 Kc pronajmout garaz a tam Rapida odlozit na "spalky" a az zase jednou budou financ, tak se da pokracovat. Ikdyz beres malo Vici a nebo mas deti tak se to da vzdycky nejak udelat. Rozhodne bych neprodaval Rapida, uz jenom proto, ze treba me osobne by 35000 papiru za auto nevytrhlo, co si za to dneska poridis.... Je to ovsem jen muj nazor, takze me za nej nekamenuj ...
15:10:46
26.02.2003
26.02.2003
Vici
chip: to plati jen kdyz cloveka zivi rodice a nebo ma dobrou praci a je pokud mozno sam, nebo to moc neprehani, jak prijdou rodinne starosti, bydleni atd tak jde auto do hajzlu....:o(((
11:47:12
26.02.2003
26.02.2003
CHIP
Co muze byt dulezitejsiho nez auto, ktery si clovek pipla jako vlastni detatko, snad jedine zivot jinyho cloveka... Skutecne mrzute....