skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Po škodovce s označením Rapid jsem vždycky strašně toužil a nikdy jsem si nepřipustil, že bych si měl pořídit něco jinýho.
Tohoto rapida jinak křtěnýho Febe vlastním něco přez pět dlouhých let. Předchozím majitelem mě bylo řečeno, že auto bylo púvodně určeno pro zahraničnní trh. Jeho slova mě pak potvrdil vývozní výrobní štítek v prostoru pro zavazadla. Nakonec bylo prodáno v Tuzexu, kde bylo k mání za 17 000 bonů.
Než jsem se já mohl stát šťastným, ale někdy i hodně nešťastným majitelem tohoto československýho bouráku, měl toho hlavní aktér z této stránky už hodně za sebou(17let každodenní služby). Několik roků jezdil po Praze. Jak mu ale naše hlavní město začalo být malé, bylo jasný že musí přijít změna. Přišlo teda stěhování na dalších pár let k jinému majiteli a to směr Litovlel DC.
Pak přišla řada na mě, kdy jsem ho koupil v dost ubohém stavu. Dá se říci, že kromě motoru, převodovky, náprav bylo všechno odvařené hlavně karosářsky. Necelej rok jsem s ním jezdil bez zásahu. Pak se začaly ozívat nedostatky v elektrice. Přestaly jít ty malý blinkry v předních blatnících, vynechával klakson a potkávačky. Takže jsem se třeba jednoho večera ocitl z ničeho nic mimo pozemní komunikaci kdesi v poli (brzdy fungovaly skvěle). Nakonec když sem jel ze Šumperka do Olomouce tak kousek před Zábřehem odešel i motor. Ruplo mu v hlavě a mě asi taky, když sem ho nezvrakoval. Rapid mě po roce ježdění přirostl k srdci tak, že sem se ho už nedokázal vzdát. Skvěle se mě s ním jezdilo... Ve snu mě nenapadlo že na tom až tak uletím. Výdrž mám, ale odvahu kde jsem v sobě našel nevím.... Začal jsem shánět teda to nejdůležitější k tomu aby se to pohlo a já zas mohl do roka jezdit... Z prvně plánovaného jen jednoročního stání v garáži se nakonec stala jedna pětiletka .
Bude z toho funglovka. Jen jednou jsem pochyboval a rozhodoval se jestli se tomu dál věnovat. Taky už jsem ho tady na virtu měl v inzerci. Všechno, ale rychle padlo a zůstal doma. Tam kde patří...
1. možnost jak auto rozhejbat byla- sehnat hlavu. Za novou chtěli 3 tácy.
2.- vyřešit motor z fáčka za tácy čtyři.
Bylo rozhodnuto. Začal jsem shánět nový motor. Jel jsem pro něj až do Liberce. Donutil mě k tomu rozdíl cen u nás na Moravě a v Čechách.
Po příjezdu do Liberce jsem se dozvěděl, že můžu mít motor z felicie za stejnou cenu jako z Fáčka i s jednobodovým vstřikováním.
Motor:Když jsme jej dovezli domů zjistili jsme že byla ve válcích voda takže jsou orezlé. Znamenalo to rozebrání celého agregátu do šroubku a kompletní go. Nechtěli jsme ho nechat v sériovém stavu a tak přišlo na řadu odlehčení setrváku a řemenice, vyleštění kanálků, ostrá vačka, snížená hlava, sportovní výfukové svody i s příčným tlumičem od firmy RH, sportovní sání. Komplet ja pak celej v laku. převodovka dopadla stejně jako motor.
Karoserie:už zdravá, bez jediného rezavého místa. Blatníky budou dělány na způsob škody RH. K tomu přilaminovány prahové nádstavce na Octávii, které jsem obědnal v Milotecu - měly by při pohledu z vrchu prahy rozšířit do víc do stran. Na kapotě je laminátové sání ze Subaru Impreza 95. přední světlomety jsou z eMkových parabol se střivky z porsche kryté čirým plexi. Zadní čelo osazeno světlnými moduly HELLA a přivařeno k zadním blatníkům. Blatníky v předu přivařeny k A sloupkům a přednímu čelu. Zavařeny kliky(budou odskoky), odfuky v C sloupcích, okapničky na střeše, prolis po RZ.
Podvozek: Je ve výojovém stádiu. Zatím tvrdší pružiny od Rieggera - cca 6/3cm, předek/zadek. Přeplněné tlumiče. Přední náprava po GO s fung novým řízením. Láknutá na bílo- červenou a s chlazenými kotouči. Zadní náprava vyztužená a bílá.
Brzdy: V předu chlazené kotouže ferodo a čtyřpístové třmeny. Zadní obložení bubnů ferodo racing
Kola-pneu: dělítka MTX r13- zadní pneu:Dunlop SP SPORT 2000 rozměr 205/50, přední: sliky Bridgestone 190/50
Interier: přední i zadní kožené sedačky z Fiata Coupe, ???
Audio: Rádio Alpine a dál se uvidí
Sháním: jedno škoda zpětné zrcátko s pěkným chromem...je tu na pár fotkách
září 2008 - Tak jsem se do toho zase dostal. Teda já vlastně neměl ani na vybranou. To auto je tu pro mě v dobrým i zlým. Já ho nemít.... K dokončení přední části auta mě už moc nechybí.
listopad 2008 - začal jsem si hrát s motorem: zrušil sem jednobodové vstřikování a nahodil karbec pierburg 2E3(kvůli automat. sytiči). bude to myslím živější jak s monotronikem... ještě sehnat sportovní svody a tlumič, přetryskat karbec. Pak snad konečně nebudu muset pořád tlačit, když je potřeba s ním pohnout.
21.2.2009 - Asi před čtrnácti dny se podařilo poladit předstih a nahodit motor. Po čtyřech letech už nemusím tu káru pořát a pořát ručně vytláčet. A asi za týden by mě měly dojít sportovní svody od pana Hřiciny z HR svodů. Bude těžký se uhlídát a nejet to vyzkoušet.
2.3.2009 - konečně došly ty sportovní svody... k dokončení motoru schází jen koncovej tlumič a pár drobností. Pak sem dám aktual fotky a nebo nějaký videjko jak si dáchá. no uvidí se.
26.8.2009 - došel příčnej výfuck. Mám ho už i nasazenej a zvuk s ním nemá chybu...
19.9.2009 - tak od teď by už mělo být aji na čem sedět.
Nějaky videjka
PRVNí STARTY s NEW sportovníma Svodama .... zkoukněte zde
... a taková malá manipulační jízda .... zkoukněte zde
kamošova biografie opět z mé garáže .... zkoukněte zde
Tohoto rapida jinak křtěnýho Febe vlastním něco přez pět dlouhých let. Předchozím majitelem mě bylo řečeno, že auto bylo púvodně určeno pro zahraničnní trh. Jeho slova mě pak potvrdil vývozní výrobní štítek v prostoru pro zavazadla. Nakonec bylo prodáno v Tuzexu, kde bylo k mání za 17 000 bonů.
Než jsem se já mohl stát šťastným, ale někdy i hodně nešťastným majitelem tohoto československýho bouráku, měl toho hlavní aktér z této stránky už hodně za sebou(17let každodenní služby). Několik roků jezdil po Praze. Jak mu ale naše hlavní město začalo být malé, bylo jasný že musí přijít změna. Přišlo teda stěhování na dalších pár let k jinému majiteli a to směr Litovlel DC.
Pak přišla řada na mě, kdy jsem ho koupil v dost ubohém stavu. Dá se říci, že kromě motoru, převodovky, náprav bylo všechno odvařené hlavně karosářsky. Necelej rok jsem s ním jezdil bez zásahu. Pak se začaly ozívat nedostatky v elektrice. Přestaly jít ty malý blinkry v předních blatnících, vynechával klakson a potkávačky. Takže jsem se třeba jednoho večera ocitl z ničeho nic mimo pozemní komunikaci kdesi v poli (brzdy fungovaly skvěle). Nakonec když sem jel ze Šumperka do Olomouce tak kousek před Zábřehem odešel i motor. Ruplo mu v hlavě a mě asi taky, když sem ho nezvrakoval. Rapid mě po roce ježdění přirostl k srdci tak, že sem se ho už nedokázal vzdát. Skvěle se mě s ním jezdilo... Ve snu mě nenapadlo že na tom až tak uletím. Výdrž mám, ale odvahu kde jsem v sobě našel nevím.... Začal jsem shánět teda to nejdůležitější k tomu aby se to pohlo a já zas mohl do roka jezdit... Z prvně plánovaného jen jednoročního stání v garáži se nakonec stala jedna pětiletka .
Bude z toho funglovka. Jen jednou jsem pochyboval a rozhodoval se jestli se tomu dál věnovat. Taky už jsem ho tady na virtu měl v inzerci. Všechno, ale rychle padlo a zůstal doma. Tam kde patří...
1. možnost jak auto rozhejbat byla- sehnat hlavu. Za novou chtěli 3 tácy.
2.- vyřešit motor z fáčka za tácy čtyři.
Bylo rozhodnuto. Začal jsem shánět nový motor. Jel jsem pro něj až do Liberce. Donutil mě k tomu rozdíl cen u nás na Moravě a v Čechách.
Po příjezdu do Liberce jsem se dozvěděl, že můžu mít motor z felicie za stejnou cenu jako z Fáčka i s jednobodovým vstřikováním.
Motor:Když jsme jej dovezli domů zjistili jsme že byla ve válcích voda takže jsou orezlé. Znamenalo to rozebrání celého agregátu do šroubku a kompletní go. Nechtěli jsme ho nechat v sériovém stavu a tak přišlo na řadu odlehčení setrváku a řemenice, vyleštění kanálků, ostrá vačka, snížená hlava, sportovní výfukové svody i s příčným tlumičem od firmy RH, sportovní sání. Komplet ja pak celej v laku. převodovka dopadla stejně jako motor.
Karoserie:už zdravá, bez jediného rezavého místa. Blatníky budou dělány na způsob škody RH. K tomu přilaminovány prahové nádstavce na Octávii, které jsem obědnal v Milotecu - měly by při pohledu z vrchu prahy rozšířit do víc do stran. Na kapotě je laminátové sání ze Subaru Impreza 95. přední světlomety jsou z eMkových parabol se střivky z porsche kryté čirým plexi. Zadní čelo osazeno světlnými moduly HELLA a přivařeno k zadním blatníkům. Blatníky v předu přivařeny k A sloupkům a přednímu čelu. Zavařeny kliky(budou odskoky), odfuky v C sloupcích, okapničky na střeše, prolis po RZ.
Podvozek: Je ve výojovém stádiu. Zatím tvrdší pružiny od Rieggera - cca 6/3cm, předek/zadek. Přeplněné tlumiče. Přední náprava po GO s fung novým řízením. Láknutá na bílo- červenou a s chlazenými kotouči. Zadní náprava vyztužená a bílá.
Brzdy: V předu chlazené kotouže ferodo a čtyřpístové třmeny. Zadní obložení bubnů ferodo racing
Kola-pneu: dělítka MTX r13- zadní pneu:Dunlop SP SPORT 2000 rozměr 205/50, přední: sliky Bridgestone 190/50
Interier: přední i zadní kožené sedačky z Fiata Coupe, ???
Audio: Rádio Alpine a dál se uvidí
Sháním: jedno škoda zpětné zrcátko s pěkným chromem...je tu na pár fotkách
září 2008 - Tak jsem se do toho zase dostal. Teda já vlastně neměl ani na vybranou. To auto je tu pro mě v dobrým i zlým. Já ho nemít.... K dokončení přední části auta mě už moc nechybí.
listopad 2008 - začal jsem si hrát s motorem: zrušil sem jednobodové vstřikování a nahodil karbec pierburg 2E3(kvůli automat. sytiči). bude to myslím živější jak s monotronikem... ještě sehnat sportovní svody a tlumič, přetryskat karbec. Pak snad konečně nebudu muset pořád tlačit, když je potřeba s ním pohnout.
21.2.2009 - Asi před čtrnácti dny se podařilo poladit předstih a nahodit motor. Po čtyřech letech už nemusím tu káru pořát a pořát ručně vytláčet. A asi za týden by mě měly dojít sportovní svody od pana Hřiciny z HR svodů. Bude těžký se uhlídát a nejet to vyzkoušet.
2.3.2009 - konečně došly ty sportovní svody... k dokončení motoru schází jen koncovej tlumič a pár drobností. Pak sem dám aktual fotky a nebo nějaký videjko jak si dáchá. no uvidí se.
26.8.2009 - došel příčnej výfuck. Mám ho už i nasazenej a zvuk s ním nemá chybu...
19.9.2009 - tak od teď by už mělo být aji na čem sedět.
Nějaky videjka
PRVNí STARTY s NEW sportovníma Svodama .... zkoukněte zde
... a taková malá manipulační jízda .... zkoukněte zde
kamošova biografie opět z mé garáže .... zkoukněte zde
psilocibin - komentáře:
22:22:56
13.10.2008
13.10.2008
Klubko_
-> Eidy: -> jerzy: vsak kdyz je cidlo teploty v hlave, tak tam bude kolem tech 80-90°C (podle termostatu) akorat kolem vyfukovyho bude vic ne?
12:02:27
08.10.2008
08.10.2008
Eidy
-> jerzy: to nevím,ale zkusil bych to. Základ na lehké kovy a navrch akrylát.
10:45:33
08.10.2008
08.10.2008
jerzy
-> Eidy: nojo, a myslis ze bude drzet i na hlinikove?
09:26:22
07.10.2008
07.10.2008
Eidy
Mě už rok drží na litinové hlavě akrylátová barva. A v pohodě.
09:15:26
07.10.2008
07.10.2008
Psilocibin
-> jerzy: je to barva ne třmeny...snad vydrží
09:14:33
07.10.2008
07.10.2008
Psilocibin
jn. prahy byli z milotecu a nárazník z elisu. spodky byly celkem podobný, ale ještě to trochu chtělo. Teď to vypadá jak z jedné sady
19:31:39
06.10.2008
06.10.2008
Eidy
-> Psilocibin: pěkně upravenej spoiler. Líbí se mi, když někdo přemýšlí takhle "celkově". Vše na autě, by spolu mělo korespondovat. Pěkná práce.
16:42:41
06.10.2008
06.10.2008
jerzy
zdravim, můžeš prozradit čím máš stříkanou hlavu motoru? a neřikej že červenou barvou prosim
15:27:17
29.09.2008
29.09.2008
Psilocibin
no já k němu mám taky trochu výhrady... jenže když řeknu že tam dám kapotu hladkou tak mě všichni co mě znaj pérujou že vůbec... však se ještě uvidí... funkční ju- vede vzduch k topení
07:32:49
26.09.2008
26.09.2008
deathcat
-> Tomicraw: To bude tím, že je to tuning tam se tyhle drobnosti (funkčnost atd.) neřeší. Jde přece o vzhled.
07:29:51
26.09.2008
26.09.2008
Tomicraw - zrušená registrace
Vypadá to zatím dobře, ale ten náfuk z imprezi, to si se spletl. Myslím, že to kazí celkový dojem a nejen tím, že to má motor vzadu a sání je vepředu
10:35:59
23.09.2008
23.09.2008
Psilocibin
-> Klubko_: neboj už to na mě zase přišlo. od začátku září jsem začal dělat na předním nárazníku.... fotku s konečným výsledkem sem zase dám.... do hustopečí jsem se nedostal. robin jel na sraz hond a já se léčil
-> zufo: díky taky bych to chtěl mít už hotový a vozit si prdel..
-> zufo: díky taky bych to chtěl mít už hotový a vozit si prdel..
11:14:02
22.09.2008
22.09.2008
zufo
pěkně to pokaručuje už aby to bylo :-)
09:09:43
19.09.2008
19.09.2008
Klubko_
co to tady ctu? Nechce se delat? Tak dele neco delat ty jedna shniloto chapes, ze je to vtip ze? Prijedes se mrknout do hustopec tedka o vikendu?
09:05:50
13.09.2008
13.09.2008
Psilocibin
a to sem ještě nezkončil ...... .....žádnej soupeř, ale tvůj budoucí soused co jednou bude na nějakým sraze stát na plácku vedle tebe
20:57:36
12.09.2008
12.09.2008
boda
těžkej soupeř
20:12:59
09.09.2008
09.09.2008
Vencars
-> Psilocibin: ok to je pak jasné no výztuha má přednost páč bez ní by tam zas nebyl a pevnost to musí mít ale i takhle je to fakt nádhera jinak já děkuji za chválu
17:47:43
09.09.2008
09.09.2008
Psilocibin
-> michal.tuareg: taky se mě tady ta fotka líbí, chtěl sem aby šli vidět i ty zadní nádechy a vyšlo to.... nemůžu se dočkat až budu za volantem dělat taky takový opičky jako děláš ty ....
-> Vencars: ...pod držákem na spz je výztuha nárazníku a ta by pak šla vidět a nechce se mě značku vozit za oknem nebo vymýšlet nový umístění.. Jinak na tvůj nárazník jsem už koukal a líbí se mě...
-> Vencars: ...pod držákem na spz je výztuha nárazníku a ta by pak šla vidět a nechce se mě značku vozit za oknem nebo vymýšlet nový umístění.. Jinak na tvůj nárazník jsem už koukal a líbí se mě...
16:19:10
08.09.2008
08.09.2008
Vencars
-> Psilocibin: -> Psilocibin: ouuu tak výsledek je very good * 4* a neuvažoval by jsi nad tím zrušit ještě misto na spz?? * 2* mohlo by to tomu ještě přidat *6 * ale to je muj názor tak nevim jak ty vid * 3* (já jsem na origoš nárazníku zrušil místo na spz a myslím že to vypadá líp než předtím)