skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Po škodovce s označením Rapid jsem vždycky strašně toužil a nikdy jsem si nepřipustil, že bych si měl pořídit něco jinýho.
Tohoto rapida jinak křtěnýho Febe vlastním něco přez pět dlouhých let. Předchozím majitelem mě bylo řečeno, že auto bylo púvodně určeno pro zahraničnní trh. Jeho slova mě pak potvrdil vývozní výrobní štítek v prostoru pro zavazadla. Nakonec bylo prodáno v Tuzexu, kde bylo k mání za 17 000 bonů.
Než jsem se já mohl stát šťastným, ale někdy i hodně nešťastným majitelem tohoto československýho bouráku, měl toho hlavní aktér z této stránky už hodně za sebou(17let každodenní služby). Několik roků jezdil po Praze. Jak mu ale naše hlavní město začalo být malé, bylo jasný že musí přijít změna. Přišlo teda stěhování na dalších pár let k jinému majiteli a to směr Litovlel DC.
Pak přišla řada na mě, kdy jsem ho koupil v dost ubohém stavu. Dá se říci, že kromě motoru, převodovky, náprav bylo všechno odvařené hlavně karosářsky. Necelej rok jsem s ním jezdil bez zásahu. Pak se začaly ozívat nedostatky v elektrice. Přestaly jít ty malý blinkry v předních blatnících, vynechával klakson a potkávačky. Takže jsem se třeba jednoho večera ocitl z ničeho nic mimo pozemní komunikaci kdesi v poli (brzdy fungovaly skvěle). Nakonec když sem jel ze Šumperka do Olomouce tak kousek před Zábřehem odešel i motor. Ruplo mu v hlavě a mě asi taky, když sem ho nezvrakoval. Rapid mě po roce ježdění přirostl k srdci tak, že sem se ho už nedokázal vzdát. Skvěle se mě s ním jezdilo... Ve snu mě nenapadlo že na tom až tak uletím. Výdrž mám, ale odvahu kde jsem v sobě našel nevím.... Začal jsem shánět teda to nejdůležitější k tomu aby se to pohlo a já zas mohl do roka jezdit... Z prvně plánovaného jen jednoročního stání v garáži se nakonec stala jedna pětiletka .
Bude z toho funglovka. Jen jednou jsem pochyboval a rozhodoval se jestli se tomu dál věnovat. Taky už jsem ho tady na virtu měl v inzerci. Všechno, ale rychle padlo a zůstal doma. Tam kde patří...
1. možnost jak auto rozhejbat byla- sehnat hlavu. Za novou chtěli 3 tácy.
2.- vyřešit motor z fáčka za tácy čtyři.
Bylo rozhodnuto. Začal jsem shánět nový motor. Jel jsem pro něj až do Liberce. Donutil mě k tomu rozdíl cen u nás na Moravě a v Čechách.
Po příjezdu do Liberce jsem se dozvěděl, že můžu mít motor z felicie za stejnou cenu jako z Fáčka i s jednobodovým vstřikováním.
Motor:Když jsme jej dovezli domů zjistili jsme že byla ve válcích voda takže jsou orezlé. Znamenalo to rozebrání celého agregátu do šroubku a kompletní go. Nechtěli jsme ho nechat v sériovém stavu a tak přišlo na řadu odlehčení setrváku a řemenice, vyleštění kanálků, ostrá vačka, snížená hlava, sportovní výfukové svody i s příčným tlumičem od firmy RH, sportovní sání. Komplet ja pak celej v laku. převodovka dopadla stejně jako motor.
Karoserie:už zdravá, bez jediného rezavého místa. Blatníky budou dělány na způsob škody RH. K tomu přilaminovány prahové nádstavce na Octávii, které jsem obědnal v Milotecu - měly by při pohledu z vrchu prahy rozšířit do víc do stran. Na kapotě je laminátové sání ze Subaru Impreza 95. přední světlomety jsou z eMkových parabol se střivky z porsche kryté čirým plexi. Zadní čelo osazeno světlnými moduly HELLA a přivařeno k zadním blatníkům. Blatníky v předu přivařeny k A sloupkům a přednímu čelu. Zavařeny kliky(budou odskoky), odfuky v C sloupcích, okapničky na střeše, prolis po RZ.
Podvozek: Je ve výojovém stádiu. Zatím tvrdší pružiny od Rieggera - cca 6/3cm, předek/zadek. Přeplněné tlumiče. Přední náprava po GO s fung novým řízením. Láknutá na bílo- červenou a s chlazenými kotouči. Zadní náprava vyztužená a bílá.
Brzdy: V předu chlazené kotouže ferodo a čtyřpístové třmeny. Zadní obložení bubnů ferodo racing
Kola-pneu: dělítka MTX r13- zadní pneu:Dunlop SP SPORT 2000 rozměr 205/50, přední: sliky Bridgestone 190/50
Interier: přední i zadní kožené sedačky z Fiata Coupe, ???
Audio: Rádio Alpine a dál se uvidí
Sháním: jedno škoda zpětné zrcátko s pěkným chromem...je tu na pár fotkách
září 2008 - Tak jsem se do toho zase dostal. Teda já vlastně neměl ani na vybranou. To auto je tu pro mě v dobrým i zlým. Já ho nemít.... K dokončení přední části auta mě už moc nechybí.
listopad 2008 - začal jsem si hrát s motorem: zrušil sem jednobodové vstřikování a nahodil karbec pierburg 2E3(kvůli automat. sytiči). bude to myslím živější jak s monotronikem... ještě sehnat sportovní svody a tlumič, přetryskat karbec. Pak snad konečně nebudu muset pořád tlačit, když je potřeba s ním pohnout.
21.2.2009 - Asi před čtrnácti dny se podařilo poladit předstih a nahodit motor. Po čtyřech letech už nemusím tu káru pořát a pořát ručně vytláčet. A asi za týden by mě měly dojít sportovní svody od pana Hřiciny z HR svodů. Bude těžký se uhlídát a nejet to vyzkoušet.
2.3.2009 - konečně došly ty sportovní svody... k dokončení motoru schází jen koncovej tlumič a pár drobností. Pak sem dám aktual fotky a nebo nějaký videjko jak si dáchá. no uvidí se.
26.8.2009 - došel příčnej výfuck. Mám ho už i nasazenej a zvuk s ním nemá chybu...
19.9.2009 - tak od teď by už mělo být aji na čem sedět.
Nějaky videjka
PRVNí STARTY s NEW sportovníma Svodama .... zkoukněte zde
... a taková malá manipulační jízda .... zkoukněte zde
kamošova biografie opět z mé garáže .... zkoukněte zde
Tohoto rapida jinak křtěnýho Febe vlastním něco přez pět dlouhých let. Předchozím majitelem mě bylo řečeno, že auto bylo púvodně určeno pro zahraničnní trh. Jeho slova mě pak potvrdil vývozní výrobní štítek v prostoru pro zavazadla. Nakonec bylo prodáno v Tuzexu, kde bylo k mání za 17 000 bonů.
Než jsem se já mohl stát šťastným, ale někdy i hodně nešťastným majitelem tohoto československýho bouráku, měl toho hlavní aktér z této stránky už hodně za sebou(17let každodenní služby). Několik roků jezdil po Praze. Jak mu ale naše hlavní město začalo být malé, bylo jasný že musí přijít změna. Přišlo teda stěhování na dalších pár let k jinému majiteli a to směr Litovlel DC.
Pak přišla řada na mě, kdy jsem ho koupil v dost ubohém stavu. Dá se říci, že kromě motoru, převodovky, náprav bylo všechno odvařené hlavně karosářsky. Necelej rok jsem s ním jezdil bez zásahu. Pak se začaly ozívat nedostatky v elektrice. Přestaly jít ty malý blinkry v předních blatnících, vynechával klakson a potkávačky. Takže jsem se třeba jednoho večera ocitl z ničeho nic mimo pozemní komunikaci kdesi v poli (brzdy fungovaly skvěle). Nakonec když sem jel ze Šumperka do Olomouce tak kousek před Zábřehem odešel i motor. Ruplo mu v hlavě a mě asi taky, když sem ho nezvrakoval. Rapid mě po roce ježdění přirostl k srdci tak, že sem se ho už nedokázal vzdát. Skvěle se mě s ním jezdilo... Ve snu mě nenapadlo že na tom až tak uletím. Výdrž mám, ale odvahu kde jsem v sobě našel nevím.... Začal jsem shánět teda to nejdůležitější k tomu aby se to pohlo a já zas mohl do roka jezdit... Z prvně plánovaného jen jednoročního stání v garáži se nakonec stala jedna pětiletka .
Bude z toho funglovka. Jen jednou jsem pochyboval a rozhodoval se jestli se tomu dál věnovat. Taky už jsem ho tady na virtu měl v inzerci. Všechno, ale rychle padlo a zůstal doma. Tam kde patří...
1. možnost jak auto rozhejbat byla- sehnat hlavu. Za novou chtěli 3 tácy.
2.- vyřešit motor z fáčka za tácy čtyři.
Bylo rozhodnuto. Začal jsem shánět nový motor. Jel jsem pro něj až do Liberce. Donutil mě k tomu rozdíl cen u nás na Moravě a v Čechách.
Po příjezdu do Liberce jsem se dozvěděl, že můžu mít motor z felicie za stejnou cenu jako z Fáčka i s jednobodovým vstřikováním.
Motor:Když jsme jej dovezli domů zjistili jsme že byla ve válcích voda takže jsou orezlé. Znamenalo to rozebrání celého agregátu do šroubku a kompletní go. Nechtěli jsme ho nechat v sériovém stavu a tak přišlo na řadu odlehčení setrváku a řemenice, vyleštění kanálků, ostrá vačka, snížená hlava, sportovní výfukové svody i s příčným tlumičem od firmy RH, sportovní sání. Komplet ja pak celej v laku. převodovka dopadla stejně jako motor.
Karoserie:už zdravá, bez jediného rezavého místa. Blatníky budou dělány na způsob škody RH. K tomu přilaminovány prahové nádstavce na Octávii, které jsem obědnal v Milotecu - měly by při pohledu z vrchu prahy rozšířit do víc do stran. Na kapotě je laminátové sání ze Subaru Impreza 95. přední světlomety jsou z eMkových parabol se střivky z porsche kryté čirým plexi. Zadní čelo osazeno světlnými moduly HELLA a přivařeno k zadním blatníkům. Blatníky v předu přivařeny k A sloupkům a přednímu čelu. Zavařeny kliky(budou odskoky), odfuky v C sloupcích, okapničky na střeše, prolis po RZ.
Podvozek: Je ve výojovém stádiu. Zatím tvrdší pružiny od Rieggera - cca 6/3cm, předek/zadek. Přeplněné tlumiče. Přední náprava po GO s fung novým řízením. Láknutá na bílo- červenou a s chlazenými kotouči. Zadní náprava vyztužená a bílá.
Brzdy: V předu chlazené kotouže ferodo a čtyřpístové třmeny. Zadní obložení bubnů ferodo racing
Kola-pneu: dělítka MTX r13- zadní pneu:Dunlop SP SPORT 2000 rozměr 205/50, přední: sliky Bridgestone 190/50
Interier: přední i zadní kožené sedačky z Fiata Coupe, ???
Audio: Rádio Alpine a dál se uvidí
Sháním: jedno škoda zpětné zrcátko s pěkným chromem...je tu na pár fotkách
září 2008 - Tak jsem se do toho zase dostal. Teda já vlastně neměl ani na vybranou. To auto je tu pro mě v dobrým i zlým. Já ho nemít.... K dokončení přední části auta mě už moc nechybí.
listopad 2008 - začal jsem si hrát s motorem: zrušil sem jednobodové vstřikování a nahodil karbec pierburg 2E3(kvůli automat. sytiči). bude to myslím živější jak s monotronikem... ještě sehnat sportovní svody a tlumič, přetryskat karbec. Pak snad konečně nebudu muset pořád tlačit, když je potřeba s ním pohnout.
21.2.2009 - Asi před čtrnácti dny se podařilo poladit předstih a nahodit motor. Po čtyřech letech už nemusím tu káru pořát a pořát ručně vytláčet. A asi za týden by mě měly dojít sportovní svody od pana Hřiciny z HR svodů. Bude těžký se uhlídát a nejet to vyzkoušet.
2.3.2009 - konečně došly ty sportovní svody... k dokončení motoru schází jen koncovej tlumič a pár drobností. Pak sem dám aktual fotky a nebo nějaký videjko jak si dáchá. no uvidí se.
26.8.2009 - došel příčnej výfuck. Mám ho už i nasazenej a zvuk s ním nemá chybu...
19.9.2009 - tak od teď by už mělo být aji na čem sedět.
Nějaky videjka
PRVNí STARTY s NEW sportovníma Svodama .... zkoukněte zde
... a taková malá manipulační jízda .... zkoukněte zde
kamošova biografie opět z mé garáže .... zkoukněte zde
psilocibin - komentáře:
10:36:11
25.11.2007
25.11.2007
Psilocibin
-> dali: čistě platníky s prahama a zadním nárazníkem, bez kapot a předního nárazníku stáli asi 11 500.
12:55:48
24.11.2007
24.11.2007
dali
pekná škodula..čo stál ten bodykit?.. možno ho aj ja dám na rapid ak bude cenovo dostupný
11:20:03
21.11.2007
21.11.2007
Psilocibin
Ne, ne Kubo. Paní nevydržela moje pracovní nasazení a strašně jí smrděl laminát. Včíl ji mám u moravských železáren za azilovým domem. A musím říct, že ta nová je lepší. Má regály tak tam nemám takovej bordel jak v té staré
23:20:03
20.11.2007
20.11.2007
Klubko_
ty woe zdaar "psicho" ty uz nemas tu garaz kousek od koblihy?
11:14:20
13.11.2007
13.11.2007
Psilocibin
-> TechniX: já to mám od p. Krajanskýho. Vím, že to dělá taky někdo na slovensku. Jméno, ale nevím. Jinak děkuju. Jsem rád, že se líbí
21:13:07
11.11.2007
11.11.2007
havlik
-> TechniX: aha tak sem tě asi lakoval neb KS to asi nedělá já nějak myslel že jo tak sorry:) jináč většina lidí co tohle vyrábí snad nemaj ani stránky natož e-shop
21:11:45
11.11.2007
11.11.2007
havlik
-> TechniX: www.ks-motorsport.cz
17:48:08
11.11.2007
11.11.2007
havlik
-> TechniX: až na to že je to lamino tak se to dobře sváří na kastli a na netu se to sehnat nechá třeba KS motor sport to dělá
11:01:09
25.10.2007
25.10.2007
Psilocibin
No nic moc. Spíš uklízím než pracuju. Dostal jsem v garáži výpověď. Tak sháním novou a moc štěstí nemám. Na začátku října jsem měl dovolenou a přilaminoval jsem zadní blatníky a prahy. Zadní a přední nárazníky budu dělat už v nové garáži pokud něco najdu. Vypadá to tak, že po zimě lakuju, ale nechci to zakřiknout
20:41:39
22.10.2007
22.10.2007
boda
jak pokračuješ
13:59:24
05.10.2007
05.10.2007
Psilocibin
-> JAroslav F: se ptáš co to bude všechno umět??
18:35:43
27.09.2007
27.09.2007
JAroslav F
pekné pozri si čo sa s tým čo máš všetko dá u mna ideš na to moooc dobre chlape
16:16:34
27.09.2007
27.09.2007
Psilocibin
-> boda: tak třeba narvanej motor z rencka v předu, dno kufru z feliny pro změnu vzadu, světla z punti ... . máš toho na autě dost. fakt smekám
20:31:32
26.09.2007
26.09.2007
boda
ten tvůj bude pěknej už ted se mi to líbí a z čeho bys měl strach?
10:25:47
25.09.2007
25.09.2007
Psilocibin
-> boda: Jsem rád, že píšeš zrovna ty. Mám tě v oblíbených hned od mojich začátků na virtu. To moje se nedá s tvím vůbec srovnat. Máš na něm tolik úprav, ze kterých bych měl strach je uskutečnit. Nevěřil bych si na to. Klobouk dolů před tebou
Kola z poslední vyjížďky už nemám. Potřebuju límce
Kola z poslední vyjížďky už nemám. Potřebuju límce