K 1981/Škoda GarPid 136 KE K 1981/Škoda GarPid 136 KE

komentáře | popis | fotky | Komár 1981 | 08.09.14 15:00 | 118x v oblíbených
Technické informace:

Škoda Rapid (120), r.v. 1986, původní barva "ořechová hněď (2094), výrobce Bratislavské automobilové závody (BAZ).
-------------
Motor (původně 1174ccm LS): 781.136 (r.v.1989), rovnaná křivá hlava, nějaké snížení tam je, ale kdo ví jaké... jinak bez úprav. Osazený karburátorem SEDR 32 pro Škodu 120 (chystá se 136 karburátor), vyrovnávací podložka. Rozdělovač pův. 120 (čiliže kontaktni zapalování) - nyní zrepasovaný, alternátor 55A (Favorit).
-------------
Převodovka: původně 4q se stálým převodem 4,22 (používaly se ve Škodě Garde), od 21.5.2004 již ale 5q se s.p. 3,90. Spojka o průměru 190mm (výr. Sachs, ale obyč.)
-------------
Karoserie: modrý metalický lak míchaný na "zakázku", chromové doplňky, čeká se na chromové nárazníky. Přední svítilny VW Golf čiré, zadní svítilny celobílé doma doupravované k obrazu svému.
-------------
Interiér: Šedé doplňky palubky, středový panel zbavený popelníku. Fialové sedáky.
-------------
Více informací na www.skodovka.info





___ 3.12.2004 ___
Změnil jsem pořadí fotek a díky Johny Death jsem získal fotky svého auta za dne. Diky JD!

___ 7.12.2004 ___
Přidávám linky do svých fotogalerií pro zvedavce:

rozebírání rapida a odvoz do lakovny
album.olympus.cz/PhotoGal lery/.../pAlbumShow.asp?id Album=44...

přvážení rapídka z lakovny na zahradu
album.olympus.cz/PhotoGal lery/.../pAlbumShow.asp?id Album=45...

kompletace (některé fotografie u zde použité)
album.olympus.cz/PhotoGal lery/.../pAlbumShow.asp?id Album=45...

___ 20.12.2004 ___
Přidal jsem fotky rapida v garáži. Že ho budu mít na zimu schovaného, v to jsem už ani nedoufal. :o))) Veselé Vánoce všem!!!!

___ 8.2.2005 ___
Rád bych Vás všechny upozornil na malý článek, který popisuje přerod mého flekouška v modrou Garpidku.
www.skodovka.info/index.p hp?co=komarig...
Tímto stanovuji oficiální název svého vozu na Škoda GarPid KE.

___ 8.6.2005 ___
Na autě je už pár škrábanců a nové nárazníky. Zatím to tedy nejsou ty konečné, ale už mám jakž takž představu, jak tam chromáky padnou. :)))

___ 9.7.2005 ___
Auto má zvlaštní úpravu na VëTëVovo přání - vnitřní vodotrysk s perlivým účinkem. ;o)

___ 6.9.2005 ___
Další drobné úpravy na autě. Konečně dorazila část zásilky od Radůze, takže auto je oblečené do nového zadního chromového nárazníku s chromovou mlhovkou a vpředu se konečně usídlilo origo lízátko (zatím v prapůvodním laku). Také byly vyměněne zadní tlumiče za "přitvrzené a také 5q převodovka po poruše za původní 4 stupňovou. Aktuální info a fotky na mých stránkách www.skodovka.info./ Vynechám nová rezavá místečka a to, že pravý práh se rozhodl nespolupracovat a "zmizet". :-/

___ 13.6.2006 ___
Nějak jsem zapomněl přihodit text k novým koleskům. Jde o puvodní plecháče láknuté matnou černou barvou. Středové pokličky jsou originál doplněk na Škodovky (akorát, že jsou pro 14" koleska užovek) a chromové obruče. Poměr efektu a investice velice příjemný, kéžby takhle šlo dělat všechno. Jinak - interiér už je polepený novým kobercem (černý) a testuju, jak bude vypadat, když i strop bude černy (natřeno štětkou - chystám se pak koupit matroš na nový strop). Zlobí zapalování, ev. je rozvoďák vytahanej o kilometr a půl... uvidíme.

___ 14.7.2006 ___
Haaa, rozvodak byl opravdu o pul kilaku delsi nez novy... :-D priznam se, ze jsem motorar-samouk zacatecnik, takze me dostala hlaska v navodu z TechWebu: "tato oprava je narocna, nemeli by ji delat zacatecnici".... O:-) Po par pokusech o sestaveni (napr. opacne nasazenej rozdelovac=>nenastarto vatelnej motour) vsechno dopadlo OK. I predstih jsem naladil jakztakz a poprve v zivote... mylsim, ze jsem ho naladil na frekvenci kolem 93.7FM.

Na chalupe probehla vymena 3 brzdovych desticek ze 4. S jednim valeckem si budu muset vazne pohovorit, asi pozvu taky pana Sikovku, pana Kladivko a pani Trpelivou.... no uvidime. Schuzi jsem svolal na pristi weekend, uvidime, zda se soudruh Valecek podvoli nasi ideologii o fungovani.

Mimochodem, nejak jsem prosvihnul Garpidovy 20. narozeniny, ktere byly v unoru. Timto se mu verejne omlouvam a kaju se.

___ 24.9.2006 ___
...dodatek ke Garpidovym 20. narozeninam. Abych vse napravil, pral jsem si ke svym 25. narozeninam pro nej nova svetylka. Dneska jsem je nasadil. :) Nektera moderna sekne i starsi existenci.

___ 10.2.2007 ___
INOVACE "OD VICHY"
...zdravim, panstvo. Menší upgrade minimálního významu. Nová zrcátka původně pro Chevrolette/Ford sporťáky a novéí bezramínkové stěrače.

Zrcátka: zrcatkachevy.skodovka.inf o/ a instalacezrcatek.skodovka .info/
Stěrače: foto.skodovka.info/sterac e

A protože jsem hříšník, jezdím s autem v zimě (Jessica je moje jediné auto). Tak jsem si dneska krapítko přivstal a umyl ji (zimni vybava - poklice na kolech misto chromu): foto.skodovka.info/cerstv eumyta

___ 19.3.2007 ___
Malý detail zvenčí - maska (viz foto) a velký detail zevnitř - rozdělovač. Nový. Je to po čertech znát :)

___ 26.3.2007 ___
Mystifikace: Je možné, že v roce 1986 nabízela Mototechna automobil Škoda Garpid??? A dokonce na vývoz?? :-D

___ 26.6.2007 ___
Přípravy na Horchárnu 2007. Lakuju jako zbesilej orezle lemy a prahy, aby to nebylo vidět na první pohled. Holt, běžné ježdění se na autě podepisuje čím dál víc. Také jsem si pohrál s matnou černou samolepicí tapetou. Jsou jí potažené B sloupky a rámy oken dveří. Snad to bude držet. Fotky později.
Taky jsem pořídil nové žárovky Osram "Cool Blue" 4000K. Svítí to o poznání lépe než předchozí madeInPoland - ikdyž mi tam chybí ten nádech do modré barvy. :]
V interiéru přibudou časem budíky ala RS, právě se lepí. Zatím jsem si pořídil "retro" palubní štít ze Škody 105 SP - takový ten s podélným tachometrem a obrkontrolkami. Panel měl najeto 2km, teď už díky cestám do Hornbachu pro tapetu tak 25km :]

___ 26.6.2007 ___
Úspěšně absolvovaný Hrocháč. Srazík pěkný, auta a ženský krásný, organizace na 1*, pivo studený a klobásky teplý. Takže přátelé, přístí rok zas ahoj naživo. ;o)

___ 5.5.2008 ___
Probíhá jarní probouzení. Baterka je na místě, motor naskočil na první škytnutí (díky bohu). Teď ještě zajistit demotáž LPG a projití STK a může se vyrazit na první srazík. Btw. zadařilo se sehnat podzemní stání, takže hurá - zas budeme chránění proti dešti, ikdyž na monáže a podobné radovánky to taky neni. :o) Ale alespoň něco.


___ 13.5.2008 ___
Jessica dnes odevzdána do LPG servisu k demontáži LPG soustavy. Přiznám se, že po půlročním nepoužívání je auto trosku v bordelu a taky... mnooooo... treba kde se pouští topení jsem dneska hledal... ta degenerace Fordy je desná :-D Ale už si zas začínám zvykat.


___ 15.5.2008 ___
Dnes udělána technická. Plyn už je venku a pak šup na další opravy.
Nekonečný příběh.....



___ TOTO NENI MUJ VYTVOR, POUZE NEKDO POUZIL MOJE AUTO ___
videa.hu/videok/.../skoda -garpidgerde-1981-auto-bal eset-8ym7ODzkxB9CgXXp


___ 10.5.2010 ___
Prvních "jarních" 300 kilometrů s pardály na GardePárty v pardubickém kraji. S novou STK, opravenými brzdami a drobné údržbě šlape jako hodinky. Začínají Zlaté Časy 2? Snad!

___ 14.6.2010 ___
V pátek při nádherném počasí jsem zajel po dvou (!) letech do wapky pořádně Garpidka vydrhnul. 2x šampon, vydrbat houbou, pak omytí vodou, dovydrbání posledních smítek a flíčků a pak voda s voskem. Potom tak dvacetiminutovka s jelenící, všechno osusit a naleštit a nebýt toho zničeného laku od kyseliny a plachty, tak je to zas fešák nad fešáky. Z dálky to taková hrůza není, takže jsem udělal pár fotek. Bylo fakt moc krásně!

___ 13.7.2010 ___
Tož mi před dovolenkou začalo krutě pískat spojkové ložisko. Ostuda s tím někde jezdit, takže jsem zase mimo provoz než našetřim nejakou tu kačku pro úplatek servismana.

___25.5.2011___
Dlouho už jsem se neozval. Aspoň ne tady, v popisu Garpida. Popíšu situaci za poslední rok.
Auto jezdí, žádný větší problém nás nepotkal. Problém se spojkovým ložiskem vyřešilo WD40, kdy jsem na popud zaměstnaného servismana nacákal tento kouzelný přípravek do prostoru, kde je ložisko s tim, že buď to pomůže, nebo se prostě spojka bude dělat tak jako tak. Jezdím s tím doteď. Ložisko trosku chroupe, ale funguje....

Alternátor mě zlobil v zimě. Narychlo jsme diagnostikovali, že je pěkně zasr... a že jsou už sjetý uhlíky. Chovalo se to divně, během jízdy se mi rozsvítila kontrolka dobíjení, přestal jít ventilátor topení, blinkry atp. Pojistka 2 taková usmažená, ale napůl evidentně fungovala. Altík jsem rozebral, očistil, koupil nový regulátor s uhlíky, vyměnil pojistku a byl klid... chvíli. Pak se to stalo znovu. Zjistil jsem, že je v čoudu větrák topení, který je nejspíš po delší odstávce zatuhnutý, bere asi moc velký proud a tím zkratuje pojistku a pojistka proste odejde do věčných lovišť. Takže alternátor je ok a větrák zatím nepoužívám a je klid.

Letos byly a ještě stále jsou zimní pneumatiky Barum Brilliantis. Chystá se změna na letní s novými disky. Uvidíme...

V kostce je to tak nějak vše, zatím občas jedeme na výlet s prckem (teď naposledy Veteráni v Roztokách u Prahy a Ženijní den v Lešanech u Benešova, fotky na www.skodovka.info)

Natočili jsme s bráchou videjko, projíždíme se Prahou a okolím, mrkněte:
http://www.youtube.com/us er/jakubjirak#p/a/u/0/wmmh 2CTExqQ

___ 20.7.2012 ___
Technická, oprava brzd a výměna sedaček za zachovalé fialové. V mezičase výměna náhonu tachometru, konzoly řazení, motoru stěračů a větráku. Ale práce je stále dost. :o))
Dodatek: úplně jsem zapomněl připsat změnu kol a obutí, přezul jsem z plecháčů s chromovými doplňky na zimních 175/70 na letní 185/60 Firehawk na kolech MeteorII

___ léto 2014 ___
změna povrchové úpravy GarPida na vinyl Carbon 3D v modré
výměna zadního čela a souvisejícího na užovkové
www-skodovka-info.rajce.i dnes.cz/Skoda_Garpid_Evo2

------------------------- -
aktualní zpravodajství bude následovat za nějaký čas.

K 1981/Škoda GarPid 136 KE - komentáře:

19:48:11
25.11.2014
Flamo
Zdravím, krásne urobené auto. Chcem sa opýtať na jednu drobnosť. Ako si urobil to chrómové olemovanie masky? Zaohnal si ten originál "T" profil, ktorý sa do masky zacvakne, alebo je to obyčajná samolepiaca chrómová lišta? Vopred vďaka za odpoveď.
07:01:30
13.11.2014
Kadelus
Týjo - krásný auto. Moc se mi líbí jak je to udělaný. Svýho voňafku předělávat nebudu ,ale brouka do hlavy jěště na jednoho takovýho jako je ten tvůj byl nasazen.
Máš to moc pěkný - chrom a kulatý světla jsou krásný .....
05:20:51
13.11.2014
Komár 1981
Minno, no asi zasadni je to, ze se z kapoty z nicehoz nic zacal lak po takovych velkych puchyrich loupat dolu. Pak jeste pred tim jsem si na auto hodil proti kroupam deku, co byla od elektrolytu, takze taky super vyzrany fleky pres celou strechu a nekde az tak hluboko, ze zacly reznout treba A sloupky v napojeni na strechu [jak tam ta kyselinka prosla skrz lak].
Ten lak obecne byl hodne tenkej, vsak taky stal tehda kdysi par penez. Na ty penize vydrzel hodne dlouho.
10:28:39
29.09.2014
minno
-> Komár 1981: a čože sa stalo laku a karosérii, že za tak krátku dobu sa to zničilo? Však ešte keď sme mali mini zrazík v Prahe pred 4 rokmi, bolo to auto pekné.
15:47:13
26.09.2014
Komár 1981
radeji byste abych jezdil s takovym flekousem? navic puvodni lak udelal papa, na kapote se udelaly puchyre tak 20 cisel v prumeru a slo to komplet dolu 10 vzhledem k tomu, ze ta metla byla silne custom odstin, v zivote by mi to za rozumny prachy zadnej lakyra nenamichal. tady je foto z drobnych kosmetickych oprav www-skodovka-info.rajce.i dnes.cz/Skoda_Garpid_Evo2

Pripadne komplet fotogalerka: www-skodovka-info.rajce.i dnes.cz/Skoda_Garpid_Evo2
15:43:09
26.09.2014
Komár 1981
Presne jak pisou, lak uz stal za prd a oprava plechariny byla docasna [vybrousenim, vytmelenim] a to nikdy nevydrzi dost dlouho. Takze by byla skoda novyho laku na to. Folie je docasny reseni [uz vzhledem k jeji zivotnosti] a je to lepsi, jak jezdit s flekousem ;o] Opet to byl low-cost project, na kterem je to znat. Kvalita folie nic moc, provedeni domorobo [chtel jsem si to proste zkusit], ale vysledek je vcelku dobry. Me to vyhovuje. 5
19:28:11
08.09.2014
MajoLR
Netrep...51 Dobré to je...157
19:09:33
08.09.2014
Tomáššš
folia zabila auto :/
18:45:14
08.09.2014
Pavel P..
Pokud si pamatuju tak Komár měl ten lak dost poškozenej, takže asi rychlejší a levnější metoda než další celolak.
18:42:33
08.09.2014
Nwkt
-> Vojťas: Jsem mu psal to samý. Navíc karbonová 8
18:41:18
08.09.2014
Vojťas
Folie? proooc ? :( ta puvodni barva se mi vzdycky hrozne libila
17:17:37
08.09.2014
Pavel P..
pěkný... vypadá to zajímavě1
16:52:32
08.09.2014
castrol
-> Tomaso435: ale jo mne sa to paci
15:21:57
08.09.2014
minno
-> Komár 1981: Wau, tak takúto zmenu som teda nečakal. Pozrel som si aj fotky na rajčeti. To už bola na tom plecharina / lak, tak zle? Muselo to dať hodne práce. Výsledok je ale zaujímavý :)
15:14:01
08.09.2014
Tomaso435
-> castrol: no nevim :)
15:05:12
08.09.2014
castrol
-> Komár 1981: ty jo vo folii , parada4
15:01:36
08.09.2014
Komár 1981
Konecne nove foto... 6
23:40:41
31.07.2013
oppik
-> Komár 1981: konečně nové foto
11:08:47
25.07.2012
TT_daniel
-> Komár 1981: akoze tie meteory by som povedal ze nieje to rave orechove k tomu autu :/ take jupitery MK3 by sa tam hodili-len moj nazor
21:33:39
19.09.2011
CannonBall136
ako kamo klobuk dole, dobra masina
Extreme Tyres