skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
18:55:38
19.01.2007
19.01.2007
Fire
-> Peca: jasne ze jo
14:56:13
18.01.2007
18.01.2007
Peca
-> Fire: Ty bydlis na Vinohradech?
15:58:58
17.01.2007
17.01.2007
Fire
-> Peca: na Pálaváku
07:33:24
13.01.2007
13.01.2007
Peca
-> Fire: Jasne, ja tam jezdim do prace a obcas misto vlaku to vezmu autem ... akorat ja si vas nevsiml ... Kde jste byli? Na parkovisti u Lidlu?
00:22:05
09.01.2007
09.01.2007
Fire
-> Peca: jsme te vcera videli tak kolem 14:15 hod na Vinohradech s Dusanem ..jsme serizovali ventily
13:09:18
30.10.2006
30.10.2006
Peca
-> Rabbit: Jasne, ze plati.
21:47:24
29.10.2006
29.10.2006
Rabbit
Peca:
Tak to je v pohodě když to nikomu nevadí . PS: Patí pořát, že máš v garáži 2 tvarovky? Že bysme se dyštak dohodly na předání.
Tak to je v pohodě když to nikomu nevadí . PS: Patí pořát, že máš v garáži 2 tvarovky? Že bysme se dyštak dohodly na předání.
18:05:15
29.10.2006
29.10.2006
Peca
-> Power of Bass: No a tos mel videt ty maniky co za mnou jeli v bavorech a medvedech ... Chvili se za mnou drzeli a pak zacali predjizdet a kdyz jeli vedle me, tak mi jeste zamavali se zdvizenym palcem Jako ze to asi necekali
18:01:11
29.10.2006
29.10.2006
Peca
-> Karel.: Zdvojeny blinkry taky ne. Ale asi mam na toto stesti ...
18:35:10
25.10.2006
25.10.2006
Power of Bass
koukam ze bys potreboval novy tachometr..aspon do 200 to mu si byt hc valit takovou šponu s rapidem
08:55:35
25.10.2006
25.10.2006
Karel.
-> Peca: a co ty blinkry? máš je zdvojený ne? 4.9.1985
08:47:15
25.10.2006
25.10.2006
Peca
-> petřík: Musis mit puvodni tlumice, co se daji rozsroubovat ... Ty pak posles do prazskyho MOTEXU, kde si to nechas pritvrdit na %, ktery si zhruba reknes. ALe uz je to par let zpet, nevim jak to funguje ted.
-> Karel.: a kolikatych?
-> Rabbit: Na technicky? Jestli myslis STK ... KAzdopadne policii nevadily - sviti predepsanyma barvama a jeste maji na krytu odlity Atest
-> Karel.: a kolikatych?
-> Rabbit: Na technicky? Jestli myslis STK ... KAzdopadne policii nevadily - sviti predepsanyma barvama a jeste maji na krytu odlity Atest
16:42:59
24.10.2006
24.10.2006
Rabbit
Sem se tě na srazu nastih zeptat co řikaj na ty zadní světla na technický.
15:01:46
24.10.2006
24.10.2006
Karel.
-> Peca: ééé ty sis dovezl rapida v den mých narozenin
14:59:04
24.10.2006
24.10.2006
petřík
-> Peca: ahoj prosimtě jak si přitvrzoval ty tlumiče?
11:13:03
16.10.2006
16.10.2006
Peca
Jasne ze to jsou starsi fotky
09:59:27
16.10.2006
16.10.2006
Karel.
-> DuriQ: ne to je stará fotka si mylí teda
08:08:08
16.10.2006
16.10.2006
DuriQ
Peca: ty woe u vas je uz sneh
20:10:20
25.08.2006
25.08.2006
Vrba
Pravy kolo je kupodivu po narovnani OK,ale levy ti vyfotim a pak do dam do profilu auta-to je nasračku.