 skoda.virt.cz
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
    Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990 
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
      Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
12:34:01
16.07.2008
16.07.2008

minno
			
				
			
		
		
-> Nwkt: -> Tuner#2: ja tiež :) ak tú moju krabicu raz dokončím, tak si spravím tiež takýto mega výlet. Strašne sa mi páčia dlhé cesty škodovkou, autom ktoré poznáš do posledného šróbika, a potom ten super pocit keď ti takéto auto na takú cestu spoľahlivo poslúži. Veď už teraz jazdím pomerne dlhé trasy, 1000 km za víkend bežná vec u mňa, nie je problém.
	11:28:33
16.07.2008
16.07.2008

Nwkt
			
				
			
		
		
-> Tuner#2: My se Synym chceme taky někam vyrazit až ty škopky doděláme 
	
11:25:56
16.07.2008
16.07.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
-> Peca: Moc hezké fotky a obdivuju, že máš chuť a odvahu na takovou cestu. Známej jezditl se 105tkou z Plzně několikrát do Bulharska ještě za totáče, já bych na to odvahu neměl
	
08:12:18
16.07.2008
16.07.2008

minno
			
				
			
		
		
-> Peca: pekná cesta bola :) cestovanie škodovkou na dlhé trasy je proste super :)
	19:24:18
15.07.2008
15.07.2008

Kapřík
			
				
			
		
		
-> Peca: gratuluju k úspěšnému dojetí do cíle a zpátky
	
22:12:29
01.07.2008
01.07.2008

Peca
			
				
			
		
		
ElKo1811 01.07.08 21:53:19 napsal: 
Inak čo to je ten komax? No prece komaxit :-)
	Inak čo to je ten komax? No prece komaxit :-)
22:08:44
01.07.2008
01.07.2008

Peca
			
				
			
		
		
Více informací o chystane ceste do Italie, fotografie a plany najdete na:
www.skoda.dobrodruh.net
	www.skoda.dobrodruh.net
22:02:07
01.07.2008
01.07.2008

Peca
			
				
			
		
		
-> MIC:  Bude, v patek odjizdime do Italie na Gargano.
	21:53:19
01.07.2008
01.07.2008

ElKo1811
			
				
			
		
		
Inak čo to je ten komax?
	21:52:40
01.07.2008
01.07.2008

ElKo1811
			
				
			
		
		
Krásne auto
	
19:51:04
30.06.2008
30.06.2008

Labros
			
				
			
		
		
-> Peca: koukám, žes na tom máknul. A že rapiďáckým poloosám už nevěříš! 
	
23:53:29
29.06.2008
29.06.2008

MIC
			
				
			
		
		
-> Peca:  bude opet nejake zahranici abys rapidka poradne projel??
	19:26:17
21.06.2008
21.06.2008

Peca
			
				
			
		
		
-> MIC:  Jeste ne, na to se chystam po dovolene.
	13:36:55
21.06.2008
21.06.2008

MIC
			
				
			
		
		
-> Peca: tak si uzivej jezdeni ..... Uz si osadil i to zadni celo s upravenyma svetlama??
	16:59:50
19.05.2008
19.05.2008

Zoki
			
				
			
		
		
Pěknej zvuk motoru, atak dále atak dále....a hotovo :-)
	00:11:23
09.05.2008
09.05.2008

Kapřík
			
				
			
		
		
-> Peca: no nápravička krásná Aspoň vím kam si na srazu přijít ukrást Lobra
Aspoň vím kam si na srazu přijít ukrást Lobra  
 
	 Aspoň vím kam si na srazu přijít ukrást Lobra
Aspoň vím kam si na srazu přijít ukrást Lobra  
 
17:16:24
23.04.2008
23.04.2008

Labros
			
				
			
		
		
-> Karel.: Vlečka je sázka do loterie, někdy tohleto dělá a nikdo nedokáže říct proč  Já nevim čím jsem si vysloužil přízeň osudu, i když po montáži vlečky jsem to měl taky vysoký jak nakopnutou kozu, než si pružiny trochu sedly.
 Já nevim čím jsem si vysloužil přízeň osudu, i když po montáži vlečky jsem to měl taky vysoký jak nakopnutou kozu, než si pružiny trochu sedly.
-> Peca: pěkný Lobra, sen mnoha škodovkářů...
	 Já nevim čím jsem si vysloužil přízeň osudu, i když po montáži vlečky jsem to měl taky vysoký jak nakopnutou kozu, než si pružiny trochu sedly.
 Já nevim čím jsem si vysloužil přízeň osudu, i když po montáži vlečky jsem to měl taky vysoký jak nakopnutou kozu, než si pružiny trochu sedly.-> Peca: pěkný Lobra, sen mnoha škodovkářů...
16:26:46
23.04.2008
23.04.2008

Zoki
			
				
			
		
		
Dobrý, hodbě peněz, hodně času a hodně trpělivosti
	
17:52:35
25.02.2008
25.02.2008

Karel.
			
				
			
		
		
-> Peca: ajo, hmmm tak jak se znám tak takoví štěstí budu mít
 tak jak se znám tak takoví štěstí budu mít Tak třeba víš jak jezdí Dušan
Tak třeba víš jak jezdí Dušan  a nic, takže bych to nehrotil
 a nic, takže bych to nehrotil
	 tak jak se znám tak takoví štěstí budu mít
 tak jak se znám tak takoví štěstí budu mít Tak třeba víš jak jezdí Dušan
Tak třeba víš jak jezdí Dušan  a nic, takže bych to nehrotil
 a nic, takže bych to nehrotil
 * Peca/Rapid 136 *
            * Peca/Rapid 136 *
          
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      




 
 




