skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
22:05:27
31.01.2013
31.01.2013
SexyStroj
Těším se, až tu masku uděláš!
21:43:25
31.01.2013
31.01.2013
Peca
-> Vrba: Me tam ty kola sednou a o brzdic to nedre. Tak k cemu podlozky, jen aby se to vic rozcaplo?
08:52:27
31.01.2013
31.01.2013
Vrba
-> Peca: Co ten předek,...nenahodiš tam alespon průchodné podložky?Mám to tak na zadku,stačí jen koupit delší kolové šrouby.
22:43:22
30.01.2013
30.01.2013
Star LC20
-> Peca: tohle bude hodně zajímací, až to doděláš jsem zvědav, jak se s tím popasuješ
13:02:29
15.01.2013
15.01.2013
Peca
-> michal.tuareg: Díky, však si dám záležet.
21:58:14
14.01.2013
14.01.2013
michal.tuareg
Ahoj, na světla jsem koukal na bazoši a psal majiteli ale pak pustil z hlavy. Bude to vypadat parádně a držím palce. Trocha práce to dá ale není to tak nedosažitelný.
23:32:08
13.01.2013
13.01.2013
Peca
-> GRED-Činpokomon :D: To bude asi tim, ze jsem to jen vytahl z krabice a zkusmo nasadil . Samozrejme to bude chtit vyresit uchyty do kastle a vic to zapustit.
23:27:04
13.01.2013
13.01.2013
gred
-> Peca: tak hledej,třeba ty novější někde najdeš ale o proti gunshovi mi přídě že tobě ty světla dost lezou z auta?
23:24:21
13.01.2013
13.01.2013
Peca
-> GRED-Činpokomon :D: Jo, asi tech variant bylo vic. Toto tipuju na starsi verzi, i ta bocni oranzova pozicka je krapet vetsi nez pak mel Gunsch. A kazdopadne byly obe svetla v jednom ramecku.
23:19:29
13.01.2013
13.01.2013
gred
-> Peca: aha...ale ten co máš neni přímo ten co se dával na gunche ne?aspon z fotek co byly v tématu gunch tuning to tak vypadá
23:16:35
13.01.2013
13.01.2013
Peca
-> GRED-Činpokomon :D: Ten z Audiny? Jo priblizne zkousel, ale je tam potreba docela dost upravit blatniky v mistech blinkru, navic je problem to napojeni originalni masky na chladici a tech plastovych brejli. Takze to budu resit pomoci hokus pokus svarovani origo masky.
23:13:47
13.01.2013
13.01.2013
Arnold
-> Peca: háásky to je bomba až to bude komplet to bude libovka
23:10:12
13.01.2013
13.01.2013
gred
dobrý,skoušel si tam přiložit ten rámeček?
13:37:57
11.01.2013
11.01.2013
Pajka
Tady mám menší galerku fotek Gunschů z netu + pár fotek soudobého "sporťáku" VW Sirocco (+ něco navíc). Udělal bych to podobně, jak to má to VW. Podobně bych nechal viditelný i origo spoiler a v takovém duchu bych udělal světla a nárazník. Samozřejmě s přihlédnutím k tomu, že Rapid má víc křivek, takže trochu víc vytvarovat :-). I ten nárazník trochu "zašpičatit".
pajkals.rajce.idnes.cz/Sk oda_Rapid_Gunsch_MTX_cabri o_Gunsch
pajkals.rajce.idnes.cz/Sk oda_Rapid_Gunsch_MTX_cabri o_Gunsch
13:30:06
11.01.2013
11.01.2013
Pajka
-> Peca: Vyvařil bych ještě rohy blatníků u blinkrů tak, aby to vypadalo jako Gunsch. Samotná světla bych ale udělal asi trochu jinak (mně osobně by se spíš líbily kulatá světla alá starší BMW, ale to je jedno). Nárazník bych posadil trochu výš (aby lícoval vrchem se světly) a jeho spodek bych dolaminoval do ztracena. Nemůžu si pomoct, ale žádné tuningové spoilery, ani ten originál Gunsch, se mi nelíbí. Originální plechový spoiler a předky blatníků se mi líbí víc.
Rapid má kvůli úložnému prostoru na "sporťáka" příliš vysoký předek (slušel by víc protáhlejší, nižší). Velká světla a prostor pod nimi ho navíc opticky akorát zvětšují. Spoiler Gunsch dělá ze předku nevzhlednou "krabici". Dopředu vytáhlejším, dolů špičatým, nárazníkem bych to prodloužil a nechal bych viditelný ten originál plechový spoiler.
Světla bych co nejvíc zapustil dovnitř a kapotu bych nadvařil tak, aby přední lem byl vystrčený ven, nikoli však jak to dělá většina tunerů - překrýval světla. Mřížku chladiče bych posadil (vyrobil) kolmo směrem k zemi (té aerodynamice to tolik neublíží) v linii se světly. Blinkry bych udělal podobně jak má Gunsch, v rozích (do nárazníku když tak úzké). Rozhodně světla z toho předku nesmí trčet! Na Gunschovi jde vidět, že to bylo bastlení a improvizace. Podle mě by to šlo udělat pěkněji.
... No tak nějak bych to asi řešil já...
Rapid má kvůli úložnému prostoru na "sporťáka" příliš vysoký předek (slušel by víc protáhlejší, nižší). Velká světla a prostor pod nimi ho navíc opticky akorát zvětšují. Spoiler Gunsch dělá ze předku nevzhlednou "krabici". Dopředu vytáhlejším, dolů špičatým, nárazníkem bych to prodloužil a nechal bych viditelný ten originál plechový spoiler.
Světla bych co nejvíc zapustil dovnitř a kapotu bych nadvařil tak, aby přední lem byl vystrčený ven, nikoli však jak to dělá většina tunerů - překrýval světla. Mřížku chladiče bych posadil (vyrobil) kolmo směrem k zemi (té aerodynamice to tolik neublíží) v linii se světly. Blinkry bych udělal podobně jak má Gunsch, v rozích (do nárazníku když tak úzké). Rozhodně světla z toho předku nesmí trčet! Na Gunschovi jde vidět, že to bylo bastlení a improvizace. Podle mě by to šlo udělat pěkněji.
... No tak nějak bych to asi řešil já...
18:35:29
15.12.2012
15.12.2012
THOMMY
-> Peca: Jestli jsou světla stejný, tak je to ok :) To co sem dal ondie je ta správná, tohle bych typoval opravdu na součást nějakýho dobovýho paketu VW. Ono těch možností jsou mraky... forums.vwvortex.com/showt
hread.php?4926328-qu...
13:13:55
15.12.2012
15.12.2012
Peca
-> MATTESS: Diky, uvitam kazdou inspiraci.
11:09:37
15.12.2012
15.12.2012
MATTESS
-> Peca: to jsou fotky NWKTho z Běšin. Určitě mam taky nějaké, tak Ti je pošlu v plném rozlišení
09:20:27
15.12.2012
15.12.2012
Peca
-> THOMMY : Laminaty mozna ne, ale ty Hella svetla jsou ono. Ostatni je vec laminatu. Uvitam kazdou fotku.
-> MATTESS: Jeje, diky za detaily, to je pokoukanicko. Jen tak dal :)
-> MATTESS: Jeje, diky za detaily, to je pokoukanicko. Jen tak dal :)
02:15:56
15.12.2012
15.12.2012
MATTESS