Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
-> dakar.cz: ano, a přesně proto je k tomu i převodovka s otočeným diferákem.
-> Eidy: Aktuálně mám nájezd kolem 2000km ročně, což by snad mělo něco vydržet, navíc půjde o vratnou změnu a až se to jednoho dne vykaší, vrátím tam zpět originál.
Spíš mě aktuálně mrzí ta koroze, to pak bere chuť cokoliv na autě vylepšovat a měnit, když to hnije pod rukama, a to pravidelně garážuju celých 10let ve studené garáži

-> Eidy 12.08.13 21:27:02: Kamarád Míla to měl v autě (modrý eMko napřed s 1,8 20V), ale pravda s Hondou toho moc nepojezdil. Mám pocit jen rok a pak se auto prodalo a nedávno ho tady někdo zachraňoval a snad i jezdilo.
-> Tuner#2: problém by mohl být, že když se to točí opačně, musíš otočit diferák. A když se to pak točí naopak, zuby na hrušce netlačí hřídel od diferáku, ale naopak do něj. Jo, závoďáky to měly. Jen nevím, co to udělá v dlouhodobém horizontu.
-> Peca: Netočí se náhodou Honda motory na druhou stranu?
-> Nwkt: V zadnym pripade, jsou to jen ty dve mista na fotkach - podlaha u podbehu spolujezdce a domek tlumice v kufru u ridice, coz rozhodne neni likvidacni vec...
Hezká hnilka, to je pomalu na jinou kastli ne?
Fúha, tak tá korózia je teda už v dosť značnom štádiu :(
Hoď fotku výšky auta so speedpro pružinami.
Prospělo

-> Vrba: Za vším hledej ženskou

-> Peca: Jak se sháněj takové SPZ?
approved

-> Peca: kukam ze si tu predbehol viac ludi co malo zaujem o tento motorcek

-> Tuner#2: Aha, takze ted to bude vlastne Swapid :-)
-> Peca: No prostě jinej motor z jinýho auta

pecka pane ;)
-> Peca: " target="_blank" >translate.google.cz/
-> Peca: Pěkný, tak budeš swapovat? Ale nejdřív teda GO. To jsem zvědavej co na tebe vykoukne.