* Peca/Rapid 136 * * Peca/Rapid 136 *

komentáře | popis | fotky | Peca | 19.09.20 11:10 | 288x v oblíbených
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990



Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.



Cestovani

Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz



Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.



Podvozek

- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).

- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon

- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita

- náboje s roztečí 4x100

- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou

- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny

- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)

- pružiny Speedpro okruhové, 220mm

- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami

- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.

- vzadu podlozky na zmenu roztece

- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen

- obě nápravy v pozinku a komaxitu

- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen

- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539

- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs



Motor

- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50

- blok 742.136

- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku

- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V

- sací koš a vana 742

- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody

- vačka Chovanec 265/265

- tesnění pod hlavou Elring

- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1

- slícované sací a výfukové kanály s těsnením

- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky

- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136

- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky

- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs

- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160

- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou

- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena

- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)



Interier

- Central na DO

- Okna v elektrice

- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)

- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.

- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny

- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy

- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou

- digitální tachometr Sigma BC906

- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat



Exterier

- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD

- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".

- Predni plastove podbehy

- vycentrovany 1 predni sterac

- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem

- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa

* Peca/Rapid 136 * - komentáře:

20:41:19
02.04.2013
Eidy
-> Peca: No tywoe. Se srovnaným nárazníkem je to daleko, daleko lepší. Teď je to supr.
20:18:28
02.04.2013
THOMMY
-> havlik: Pak by tam byla moc velká hluchá černá plocha...
20:15:37
02.04.2013
Peca
-> havlik: No v planu je dat i do narazniku oranzovy sklicko misto toho bilyho, tak to zase bude ladit o neco vic. Uvidime, prostory pro zmeny budou vzdycky 5
20:15:33
02.04.2013
THOMMY
Zrovna jsem chtěl napsat, že takhle je ten nárazník daleko lepší5 "Pozičky" jsou tam fajn, nechal bych je. Teď ještě doladit kapotu 1
20:13:28
02.04.2013
havlik
-> Peca: jop myslim si že by to bylo nejlepší a nejkompaktnější
20:11:54
02.04.2013
Peca
-> havlik: Ted je to jen odrazka. Myslis hodit do pryc ty sklicka kompletne?
20:08:42
02.04.2013
havlik
-> Peca: no vidíš jaká je to krása s tim nárazníkem když je na rovno hned o 100% lepší, ale asi bych vynechal ty pozičky na krajích masky.
20:02:27
02.04.2013
francomk
-> Peca: Krása!
20:01:38
02.04.2013
peter13789
-> Peca: krásne si to dal dokopy po dlhej dobe, a ten predok je luxusný 5
14:59:16
27.03.2013
castrol
-> Peca: tapacirung si vychytal
14:12:48
27.03.2013
Peca
-> michal.tuareg: To bude až po nahození všech koberců 4
14:12:11
27.03.2013
Peca
-> Placko: Dejme tomu - dekorativní odrazka 174
13:42:36
27.03.2013
Placko
taká malá otazočka .. načo robíš blinkri vedľa svetiel ked ich máš v nárazníku ? alebo ich učel bude ako pozičky ? 4a ináč dvere vyzerajú fakt super 2 4
11:45:07
27.03.2013
Lubes - zrušená registrace
-> michal.tuareg: hned som tušil že to je z tvojeho auta 4
11:34:06
27.03.2013
michal.tuareg
vypadá to super Peco !
11:33:14
27.03.2013
michal.tuareg
jako základ tapecu posloužily spodní části original tapecu z Issuzu Vehicross, zbytek je dodělaný z laminátu a tmele. Bylo s tím dost děláního, asi 3x předělaný do finální podoby.
11:13:03
27.03.2013
Lubes - zrušená registrace
-> Peca: to je ten interier z fialového rapida?
10:10:09
27.03.2013
Peca
-> Skury: Vic by asi rekl puvodni vyrobce, ja jsem druhomajitel, ale odhaduju ze to bude cely vlastni vyroba. A dle popisku zezadu ty madla a prepinace jsou z nejakyho japonce.



-> minno: No me se libi moc, myslim ze tam sednou az nahodim i koberce a alcantru v teto barve 36
upraveno 1x, naposled 27.03.2013 10:10:50
09:09:22
27.03.2013
minno
-> Peca: tak tie tapecy a madlá nemajú poruchy.
08:47:54
27.03.2013
Skury
-> Peca: Tapecy dost dobrý. Základ mi přijde kokta, ale z čeho jsou ty madla?
Extreme Tyres