skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
14:20:50
12.04.2005
12.04.2005
TUNER
-> Bery: Už jsi to posílal?Už mi to přijde jako docela dlouhá doba a kde nic tu nic.....
10:12:12
10.04.2005
10.04.2005
JirikXT
To asi poleti stim motorem:))) To bych chtel videt... JInak ocenuji tu praci stim, jak jinak nez 10bodiku:)
18:02:53
08.04.2005
08.04.2005
Bery
-> Pepča: melouch....kamoš,vic říkat nesmim
15:02:59
07.04.2005
07.04.2005
Pepča
A kde ti svařovali? a na kolik tě to vyšlo?
11:58:43
05.04.2005
05.04.2005
Bery
No dneska nandam na motorku kola,elektriku...atd a začnu zase trochu dělat na autě,uhánět kluky aby to už polili a já to mohl dostrojit,protože doma je to opět zase o tom,že mám krámy úplně všude...
08:14:07
05.04.2005
05.04.2005
Bery
-> Pepča: nádrž mi svářeli,já bych z toho spíš nadělal cedník...nebo bych si minimalně nebyl moc jistej 100% těsností.
12:18:06
03.04.2005
03.04.2005
Pepča
Tu přední nádrž sis dělal nebo ti to někdo udělal? Budu potřebovat asi něco podobnýho.
15:59:10
30.03.2005
30.03.2005
Bery
prozatím je v laku motorka...já nachcípanej a to je tak všechno
17:05:37
29.03.2005
29.03.2005
Boris S
Tak Bery,čo je s tým lakom.Vonku pekne teplo,všetci sa opalujeme a Ty nič.
10:37:11
29.03.2005
29.03.2005
Bery
-> Simi: me kroseni v terenu taky nelaka,ale ani me nelaka jizda po silnici,takze kdyz jde sjet nekam na obyc cestu,jedu - horsi je ze pak ty cesty konci treba tim,že motorka zustane utopena po nadrz v bahne,nebo ze kluci na kroskach krouti hlavou kde to vsude prorvu,ale o uz zalezi na kazdym na co si troufa(ono je pak taky co repasovat...).Se spotrebou na tom asi budu podobne,nevim,nemeril jsem...A co se tyka toho sexualniho vydirani-nastesti neznam,protoze jedina zenska,kterou jsem vezl byla myslim ma sestra:-) a ta si jizdu jen pochvalovala,navic nic sexualniho po sobe nevyzadujeme:-)
22:00:24
27.03.2005
27.03.2005
DOOlittle
orgazmus za 10
22:50:05
25.03.2005
25.03.2005
Tomasson
Vypada to skvele! zatim 7b!
15:10:03
24.03.2005
24.03.2005
Simi
-> Bery: Jo, na krosky prechazi hodne lidi. Asi to souvisi i s tim, ze pak kaslou na papiry a diky tomu je sezenou levnejc. Me ale nijak kroseni v terenu nelaka. Chtel jsem neco pohodlnyho na cestovani (vyjizdky, pokud mozno ve dvou) a to ta kawa, vzhledem k tomu, ze patri mezi nejvyssi docela dobre splnuje.
Jinak ad vejfuk, ja si nechal delat ladak loni v Tenaxu (nekde u lazni belohrad?) a muzu jen doporucit. Je celej z nerezu, ma naadhernej zvuk a udelali ho primo na miru (vyjimecne na pockani). Celej svod je krasne natvarovanej a vylestenej, takze neni videt jedinej svar. Sem fakt mooc spokojenej. Pri brzedni motorem z toho litaj trosku plaminky, coz je efektni hlavne v noci, kdyz se na tebe lepi naka kara :-) Horsi sou pozdni nocni navraty zkrz sidliste. Ale kdyz se necha motor jenom lehce prevalovat a neberu za to, je to i snesitelne tichy.
Jezdim v prumeru tak za 6-7l. Na vic jsem se nikdy nedostal, na min akorat jednou - na 5, ale to jsem jel s mladou na moravu, vsak to urcite taky znas. Clovek se tesi jak si zajede, ale hnedle v prvni zatacce je vyveden z omylu :-) Vyhruzky a vydirani ve forme slibene sexualni abstinence po predem nespecifikovanou dobu vetsinou zaberou :-)))
Jinak ad vejfuk, ja si nechal delat ladak loni v Tenaxu (nekde u lazni belohrad?) a muzu jen doporucit. Je celej z nerezu, ma naadhernej zvuk a udelali ho primo na miru (vyjimecne na pockani). Celej svod je krasne natvarovanej a vylestenej, takze neni videt jedinej svar. Sem fakt mooc spokojenej. Pri brzedni motorem z toho litaj trosku plaminky, coz je efektni hlavne v noci, kdyz se na tebe lepi naka kara :-) Horsi sou pozdni nocni navraty zkrz sidliste. Ale kdyz se necha motor jenom lehce prevalovat a neberu za to, je to i snesitelne tichy.
Jezdim v prumeru tak za 6-7l. Na vic jsem se nikdy nedostal, na min akorat jednou - na 5, ale to jsem jel s mladou na moravu, vsak to urcite taky znas. Clovek se tesi jak si zajede, ale hnedle v prvni zatacce je vyveden z omylu :-) Vyhruzky a vydirani ve forme slibene sexualni abstinence po predem nespecifikovanou dobu vetsinou zaberou :-)))
14:13:31
24.03.2005
24.03.2005
Bery
-> Simi: zdar,kawu znam jen jako 2takt 250 a cross - klr jsem nevodil,takze nemuzu rict.XTje dobry stroj - kdyz vemu v jakem stavu byl motor a jak to jezdilo - jen kroutim hlavou...Kdyz rikaji,ze XT je nesmrtelna,docela to muzu potvrdit.Moje moto je v totalni rekonstrukci-vcera jsme nandali výbrus,v pátek snad jde motor do rámu(rám v komaxu,kyvka taky+repase vseho...),takze se tesim jak to bude vrcet-sehnal jsem ladak - Akrapovice,tak to bude rachot.
U nas ted vetsina lidi prodala endurka a sli do krosek,coz nechapu - na to moje jezdeni je to motorka uchazejici,mozna az skoro trpi,protoze ji protahnu vsude.Jestli budu menit,pujdu do Husqarny,Kawa mi zas tolik po chuti neni-nestvala te spotreba??rikaji,ze si dost vezme...navic ji furt davas pocuc...
U nas ted vetsina lidi prodala endurka a sli do krosek,coz nechapu - na to moje jezdeni je to motorka uchazejici,mozna az skoro trpi,protoze ji protahnu vsude.Jestli budu menit,pujdu do Husqarny,Kawa mi zas tolik po chuti neni-nestvala te spotreba??rikaji,ze si dost vezme...navic ji furt davas pocuc...
10:54:04
24.03.2005
24.03.2005
Simi
-> Bery: Tak co, kolego endurkari, jak pokracujes? :-) Vidis, chtel jsem se te zeptat, jak ses spokojenej s tim xteckem? Ja sem zacinal na honde xlr a pred 2 lety presedlal na kawu klr a popravde, zas zacinam pokukovat po necem jinym... Docela me stvou ty yamahy, pac se mi zda, ze ty jejich motory maj krasne mekkej chod. S kawinou se skoro neda jezdit klidne - v nizsich tockach. Pri jemne akcelereaci z nizkych otacek ma pomerne dost neprijemnou vibraci, takze ji musim brat porad u huby a drzet v tockach - a to je o hubu :-) Myslel jsem si, ze to je problem jen te me, diky tomu, ze mam snizovanou hlavu (tesneni), ale svezl jsem se na dalsich asi 5 klr a vsechny jdou tvrde. (vsak se to o nich taky rika) :-/ Nebejt tej vibrace, tak sem nadsenej. K moji vejsce (190cm) je to proste parada. Taky bych rek, ze ty kawasacky motory maj nejvetsi chut do zivota :-)
09:19:06
23.03.2005
23.03.2005
Bery
-> TUNER: dík
Komplet sadu bych nechtěl,ty prahy se mi nelíbí - proto jsem to taky překuchával,ale co je mooc pěkný - to je ta přední haubna:-)škoda že mi došla baterka ve foťáku,když jsem tam naposledy byl...
Jinak pár už asi neaktuálních fotek z laku...
Komplet sadu bych nechtěl,ty prahy se mi nelíbí - proto jsem to taky překuchával,ale co je mooc pěkný - to je ta přední haubna:-)škoda že mi došla baterka ve foťáku,když jsem tam naposledy byl...
Jinak pár už asi neaktuálních fotek z laku...
13:28:02
22.03.2005
22.03.2005
Pepča
Ceny byly 2300 bok(1ks) prahy 1tis.(1ks) komplet sada 18tis.(kapoty+spojlery)at
d.
13:23:05
22.03.2005
22.03.2005
Pepča
Já jsem volal nějakýmu maníkovi na 607/661986
13:13:57
22.03.2005
22.03.2005
TUNER
Telefon na Dlouhána je : 603 231 905