skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
14:02:01
01.07.2005
01.07.2005
Bery
mě to dneska vůbec nešlo,takže jsem to radši zabalil...Zapojil jsem zadni celo,chvili se hrabal pod palubkou...Kdyz ja s tou elektrikou nekamaradim...
11:26:16
01.07.2005
01.07.2005
Majkl
Bery: dik
11:25:01
01.07.2005
01.07.2005
DuriQ
Bery: dik
11:01:09
30.06.2005
30.06.2005
Bery
-> Majkl: kdo všechno dělá lamináty??Určitě je nabízí Dusík,Petr Dlouhý z Ledče,pan Molčan určitě za patřičný obnos sežene vše....nevím kdo ještě.
-> DuriQ: velkoobchod s polykarbonáty a plasty - v mém případě Arkin(díky za tip,kluci:-) a cena je asi 650 za desku 45x107cm,což je jedno okno.1200+-50kaček stojí m2
Vzadu je plexi a stálo asi 600-ten polykarbonát je jednou tak dražší a i lepší-pevnost, oděr...
-> TUNER: Motor tam je,vyměnit musím hlavu,dát karbec a olejový chladič,na elektrice se maká... a pak další drobnosti jako převodovku přehodit,podvozek odladit...atd...
-> Simi: XT je stále moc nemocný,za chvíli jdu slisovat magneto,sundám cívky a jedu schánět někoho,kdo je bez navíjecího předpisu bude schopen převinout,nebo sehnat nové,jiné,funkční.Takže radost až na kost..
-> DuriQ: velkoobchod s polykarbonáty a plasty - v mém případě Arkin(díky za tip,kluci:-) a cena je asi 650 za desku 45x107cm,což je jedno okno.1200+-50kaček stojí m2
Vzadu je plexi a stálo asi 600-ten polykarbonát je jednou tak dražší a i lepší-pevnost, oděr...
-> TUNER: Motor tam je,vyměnit musím hlavu,dát karbec a olejový chladič,na elektrice se maká... a pak další drobnosti jako převodovku přehodit,podvozek odladit...atd...
-> Simi: XT je stále moc nemocný,za chvíli jdu slisovat magneto,sundám cívky a jedu schánět někoho,kdo je bez navíjecího předpisu bude schopen převinout,nebo sehnat nové,jiné,funkční.Takže radost až na kost..
16:08:57
29.06.2005
29.06.2005
Simi
-> Bery: je to bomba. Jak to vypada s XTckem? Uz jezdi?
16:05:04
29.06.2005
29.06.2005
TUNER
-> Bery: Vypadá to moc hezky,už tam máš motůrek?
15:54:16
29.06.2005
29.06.2005
DuriQ
mno mna zaujimaju tie bocne predne okna kde sa to da zohnat ? a za kolko toto riesenie sa mi celkom paci a rozmyslal som nad tym uz davnejsie len som nevedel kde najst taky bud vhodneho skla alebo plexi-skla... inac auticko je peknucke a neber to vzlom ked sa niekto pyta preco nemas predne blatase z H-cka mno proste sa ti to tak paci a je to ine ako klasicke H-cko to je natom to pekne malo kto ma presne nieco taketo hlavne by som schel vidiet ako slape ten motor
12:40:11
29.06.2005
29.06.2005
TG
-> Bery: je to super kára,fakt musím smeknout...
11:30:19
29.06.2005
29.06.2005
Majkl
-> Bery: kdo to dela?? ty celolaminaty?? i na emka??
11:13:37
29.06.2005
29.06.2005
Bery
já jsem tam tenkrát nechtěl Háčkový blatníky i vepředu z toho důvodu,že ještě nebyla forma celého blatníku,nejtovalo se to na plechový a to jsem nechtěl...teď už kluci šikovný dělají celolaminátový,ale na ty už mi zase nezby ani čas ani peníze...
10:02:10
29.06.2005
29.06.2005
Majkl
-> U-Geen: a me se tohle treba presne libi, to presne chci ja, vzadu nafoukly blatniky LR a vepredu jen vytazeny lemy...
23:03:57
28.06.2005
28.06.2005
U-Geen
-> Bery: no - treba me prijde zvlastni, ze je predni lem vystouplej jednim zpusobem a zadni uplne jinak (v postate rovnej a je vystouplej celej blatnik) :-)
22:22:58
28.06.2005
28.06.2005
Bery
on tam ten náraznív té černé docela pěkně kontrastuje,ale...taky bych ho fouknul-nebo fouknu do modra.
Nový není,ale krém na boty od kiwi dělá divy
furt pátrám proč se tolik pozastavují lidi nad těma blaťasema - mě to fakt nepřijde divný,nebo jiný - ono to možná na té fotce i víc skresluje,nebo to i blbě fotim.
Nový není,ale krém na boty od kiwi dělá divy
furt pátrám proč se tolik pozastavují lidi nad těma blaťasema - mě to fakt nepřijde divný,nebo jiný - ono to možná na té fotce i víc skresluje,nebo to i blbě fotim.
13:35:10
28.06.2005
28.06.2005
U-Geen
Tesim se az to uvidim live, takle me tam ty predni blatniky moc nepasujou, ale s tim prednim naraznikem uz to vypada o dost lip... a jako Rapid, urcite domodra :-) ... btw ten predni naraznik je novej? ze se tak leskne? ja nemuzu sehnat jednu pulku predniho :-(
13:26:08
28.06.2005
28.06.2005
Rapid
predni naraznik bych dal urcite modrej
13:02:41
28.06.2005
28.06.2005
gim
taky sem premejslel co je na tom aute divnyho a voni to byli predni narazniky... taky bych cekal LR ale i tak mas raapidka moc peknyho :-)
12:19:10
28.06.2005
28.06.2005
Bery
-> DuriQ: mě ty přední Hčkový blatníky předtím moc nezaujaly a Háčko rapid byla inspirace,není to moc věrná kopie.
Po zimě se to třeba změní,uvidíme.
jinak přední okno je klasika série a myslím,že ani nesmí být z plastu,musí to být bezpečnostní sklo,ale zbytek auta je macron a plexi.
jinak se teprve dnes přesouváme na oživení - no viz poslední fota
Po zimě se to třeba změní,uvidíme.
jinak přední okno je klasika série a myslím,že ani nesmí být z plastu,musí to být bezpečnostní sklo,ale zbytek auta je macron a plexi.
jinak se teprve dnes přesouváme na oživení - no viz poslední fota
09:02:06
28.06.2005
28.06.2005
DuriQ
Bery: mno konecne som sa dockal je to pekne ale mne osobne tam nehra jedna vec... predne blatniky keby boli H-ckove bola by to parada ale takto to vyzera aspon zaujimavo mam este otazocku kde si zohnal to predne okno? kolko stalo a je to sklo alebo plexisklo ? ma to aj aj radius ako origilal sklo alebo je rovne ? dik za odpoved
23:10:27
27.06.2005
27.06.2005
Bery
-> krul: sada(4 ks) loukotí,jedno kolo bylo dost nakoplý - tak si to nějak převeď na tržní hodnotu...nevím co stojí teď.
a pak trochu řezání a laminování,protože originály mají jinak spodky a prahy.A mě se moc nelíbily.
a pak trochu řezání a laminování,protože originály mají jinak spodky a prahy.A mě se moc nelíbily.