-> Bery: Já ti dam zelenou paštiku......
Se těšim na nějakej srazík až uvidim co udělají kila dolů...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
07:39:28
29.08.2005
29.08.2005
TUNER
14:59:55
27.08.2005
27.08.2005
Bery
-> Pavel Korbelář: až se začne ztrácet olej kolem zdvihátek budu děda:-)
Jak píše odborník se zelenou paštikou:-) neucpáváš,jezdíš.
K té měrce-nalil jsem 4 l a udělal si hladinu,ve škodovce je ten motor pod jiným úhlem,tak proto to asi nevychází mezi rysky,nebo myslím...
Na ICQ poslední dobou nestíhám být úplně pravidelně,ale lezu tam.Většinou v noci...
Jak píše odborník se zelenou paštikou:-) neucpáváš,jezdíš.
K té měrce-nalil jsem 4 l a udělal si hladinu,ve škodovce je ten motor pod jiným úhlem,tak proto to asi nevychází mezi rysky,nebo myslím...
Na ICQ poslední dobou nestíhám být úplně pravidelně,ale lezu tam.Většinou v noci...
19:54:55
26.08.2005
26.08.2005
Pavel P@nkáč
19:53:18
26.08.2005
26.08.2005
Pavel P@nkáč
-> TUNER: někde jsem četl že se tam zacpe kanálek, že to nejni nutný ale že by se tam časem mohl strácet olej
13:15:31
26.08.2005
26.08.2005
TUNER
-> Pavel Korbelář: Když se vyndavají hydroštely,tak se nic nucpává.....Prostě dáš normální a jezdíš tak jako s hydroštelama....
11:40:15
26.08.2005
26.08.2005
Pavel P@nkáč
-> Bery: a ty tam máš zacpaný ten kanálek na hydrošteli? Kde je? a jak jsi ho zacpal? na ICQ tě nemůžu chytit, a jak ti funguje měrka na olej? mě ukazuje mezi riskami až po nalití 5l oleje a to se mě nezdá, že by to mělo větší obsah než třeba felda atd což je cca 4L
12:13:50
24.08.2005
24.08.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: :o))
10:11:03
24.08.2005
24.08.2005
Majkl
-> Bery: ta vaha by me taky zajimala, pak dej vedet na kolik to kleslo...
10:09:27
24.08.2005
24.08.2005
Bery
chci dojet na váhu,protože bych taky rád věděl kolik se oškubalo kilo-i když s moc velkým rozdílem nepočítám.
Motor má najeto asi 650 km a asi si to trochu sedá,je to takový volnější-jako že se líp roztáčí,ale stejně se 50kW feldy bojim:-)
Doufám,že do konce týdne bude hotový sání z Mpi a ten karbec od Weberů bude chodit,zas by to mohlo být lepší
Motor má najeto asi 650 km a asi si to trochu sedá,je to takový volnější-jako že se líp roztáčí,ale stejně se 50kW feldy bojim:-)
Doufám,že do konce týdne bude hotový sání z Mpi a ten karbec od Weberů bude chodit,zas by to mohlo být lepší
08:37:13
24.08.2005
24.08.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: No tak to jo, tak to Ti to musí slušně zrychlovat - lehký auto a tahle převodovka...
23:31:17
23.08.2005
23.08.2005
Bery
4,22 a krátký 5ti kvalt!!!
S 3,9,to by byl asi cvrkot,před přestavbou jsem to zkoušel a tomu autu,co mě mělo pro kontrolu měřit jsem ujel
S 3,9,to by byl asi cvrkot,před přestavbou jsem to zkoušel a tomu autu,co mě mělo pro kontrolu měřit jsem ujel
11:24:51
23.08.2005
23.08.2005
Majkl
-> Tuner#2: to by bylo slusny vid?
11:19:51
23.08.2005
23.08.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Co tam máš za stálý převod? Jestli 3,9, tak to už jsi jel přes 200km/h Pokud Ti nekecá otáčkoměr.
08:58:06
23.08.2005
23.08.2005
Majkl
-> Bery: "5ti litrům....na 25 km...."
...musel sem...
...musel sem...
00:12:30
23.08.2005
23.08.2005
Bery
-> Pavel Korbelář: Po ICQ nic nedorazilo!A jelikož jsem na něm takřka denně tak vím,že je funkční,protože od jiných lidí mi to chodí.Tu hydraulický nadzdvihátka jsem vyhodil,s ventily si to dělalo co chtělo a mám tam klasiku a zlatý!Jinak co je jediný jiný je vačka a prsa-spodek z fabie(to čerpadlo tlačí víc) vršek ze š120 - kvúli rozdělovači.Kdyžtak ještě napiš.To ICQ mi vrtá hlavou,zkus to ještě,třeba už pofachá.
JInak dneska projížďka - paráda - vlhko po dešti a do auta jako když kopne,čerpadlo už chodí-stačilo udělat větší díru nad jehlovým ventilem-z 1,15 na 3 mm.5ku jsem držel na 6200ot/m asi 40 vteřim a bez problému.Ručku už jsem taky překopal,ale ten zadek se mi na brzdy pořád ještě nelíbí.Se spotřebou se blížím k 5ti litrům....na 25 km....
JInak dneska projížďka - paráda - vlhko po dešti a do auta jako když kopne,čerpadlo už chodí-stačilo udělat větší díru nad jehlovým ventilem-z 1,15 na 3 mm.5ku jsem držel na 6200ot/m asi 40 vteřim a bez problému.Ručku už jsem taky překopal,ale ten zadek se mi na brzdy pořád ještě nelíbí.Se spotřebou se blížím k 5ti litrům....na 25 km....
15:37:02
22.08.2005
22.08.2005
Pavel P@nkáč
Psal jsem ti pár otázek ohledně tvýho motoru po ICQ, ale nějak jsi mi neodpověděl, máš tam zacpanej kanálek na Hydrošteli? co tam máš za vahadla, atd.
09:24:10
16.08.2005
16.08.2005
Boris S
No ako to všetko čítam tak máš ešte čo robiť.Takže veľa zdaru do dalšej práce.A hlavne sa nevzdávaj,veď to máš už teraz super len to dotiahnuť.
23:29:12
14.08.2005
14.08.2005
Bery
aktuální stav:sedačky venku,nádrž venku(propouští pravá výpusť..)ručka venku(pruží držák,takže ještě vyztužit a trochu odvrtat)olej z motoru venku,z převodovky taky a zadek na heveru,baterka venku,nebyl držák,tak něco smolím....Já vypadám nasraně!!!:-)a praskla jedna manžeta na řízení..
18:10:52
14.08.2005
14.08.2005
Vita ze Sudet
Díky.... No Bery tvůj rapidex se mi páčí very. Vypadá to velmi nasraně!
22:30:44
10.08.2005
10.08.2005
Bery
se bojim,že budu mít o 150 kilo míň než serie...No ale i tak je to odtučněný..
Jsem dneska vykopnul i nádrž,buď jsem jelito a neumím nasadit hadičku benzínu(i když je tam místa jako v hodinkách) nebo ta nádrž slzí,takže ji musím ještě jednou odtlakovat...Smrdim od benzínu,až je mi z toho blbě.
No a to není poslední věc,žejo:-)
Jsem dneska vykopnul i nádrž,buď jsem jelito a neumím nasadit hadičku benzínu(i když je tam místa jako v hodinkách) nebo ta nádrž slzí,takže ji musím ještě jednou odtlakovat...Smrdim od benzínu,až je mi z toho blbě.
No a to není poslední věc,žejo:-)