skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
11:43:23
06.10.2005
06.10.2005
TUNER
-> Bery: Ky kwááávo,to je dělník......a rozdělovač ze Zlatky,tak ještě žijéééééé,sice jen po dílech ale přece.....Ještě někde jezdí zadní čelo....
10:47:05
06.10.2005
06.10.2005
Majkl
-> Bery: jééé to je kráásný, s tema svetlama na aute...
akorat bych obtahnul ty cislice na spzce, je to takovy vybledly a kazi to dojem z auta
akorat bych obtahnul ty cislice na spzce, je to takovy vybledly a kazi to dojem z auta
10:40:14
06.10.2005
06.10.2005
Bery
-> TUNER: Nápodobně
To bude ostuda...Až se zjistí,že neumim řídit...
To bude ostuda...Až se zjistí,že neumim řídit...
06:10:41
06.10.2005
06.10.2005
TUNER
-> Bery: Už se těšíme....
15:37:51
05.10.2005
05.10.2005
Bery
dneska jsem to cvaknul na autě a včera v noci zkoušel jak to svítí a jako když jedeš ve dne:-)
Do Běšin zatím jedu - i s autem:-)
Do Běšin zatím jedu - i s autem:-)
11:43:40
05.10.2005
05.10.2005
fine_ray
-> Bery: týjo dlouho sem tu nebyl, a musim pochválit ty světla dobrý. Budeš v Běšinech Rapidem?
08:11:52
05.10.2005
05.10.2005
Bery
-> lpepsi: kdyby to bylo tak jednoduchý,tak se tu o tom nebudu šířit a seštelujem to klidně i s prstem v prdeli...
22:11:55
04.10.2005
04.10.2005
lpepsi
jak nejde, sak na karbecu pridas volnobeh, a jj pumpa si dej silnejsi, nebo jsem videl ze mivaji dve
20:44:26
04.10.2005
04.10.2005
Bery
pro svody jedeme v neděli večer,nedělají se jen pro mě:-)
Vrčí,ale nejede-nebo jede,ale nelze vyladit volnoběh a nestíhá podávat pumpa,takže plnej na 2přeřadit na 3 a čekat až se dopumpuje...to už tu dlouho nebylo...
Vrčí,ale nejede-nebo jede,ale nelze vyladit volnoběh a nestíhá podávat pumpa,takže plnej na 2přeřadit na 3 a čekat až se dopumpuje...to už tu dlouho nebylo...
20:30:16
04.10.2005
04.10.2005
lpepsi
vrci? i s novyma svodama? hod foto :) jsem nateseny uplne brutelne moc ;)))
22:28:26
02.10.2005
02.10.2005
Bery
dneska přišla milá zpráva,výfuk svody jsou už k odběru,ale jinak se s tím pěkně seru(doslova).Taková blbost jako nandat prsa a vanu a ejhle,budeme zase 2 dny pasovat komínek rozdělovače a i samotný rozdělovač.Zlatý nepřevařovaný prsa...A odešla mi baterka,jeden článek vaří,ale už mi teda zase svítí všechna světla...
10:06:04
18.09.2005
18.09.2005
lpepsi
rapid: diky moc jsem nevedel, tak nic, zase jsem pro jednou zatrapasil :)
00:01:20
18.09.2005
18.09.2005
Rapid
tohle jsou blatniky 130R/H a ne LR
22:53:36
17.09.2005
17.09.2005
lpepsi
-> Bery zdarec, urcite se nekdo na to uz ptal, nejspis sem to prehledl, ale ty zadni blatniky jak to tam mas udelane? ten nabeh na ne (to za dverma)? to jsou obyc blatniky na 130lr ne? a ty tam maj uz dvere a ten blatnik je pro to vybrany, jeslti nemas nekde aspon foto jak si to tam vymifikundoval?
16:03:28
14.09.2005
14.09.2005
Bery
když je člověk nepojízdnej má čas na takový věci jako otřít hadrem nápravy,vypucovat kola z obou stran,okouknout brzdy,mrknout na vůle na kolech a sundat řízení a konečně tam dát strmý řízení.Už bych pozici mechanika vyměnil za funkci pilota...
13:04:25
12.09.2005
12.09.2005
Majkl
-> Bery: ta rampa vypada dost dobre... hodila by se lepsi fotka primo zepredu
12:57:56
12.09.2005
12.09.2005
Bery
-> TUNER: ještě veřejně jednou díky!!!
A kopnul jsem tam fotky z čumáčku-za tu výztuhu pod nárazník si asi vysloužím kritiku,ale chtěl jsem ubrat to,co přidám tou rampou a na výztuze je tolik zbytečnýho železa,že dopadla jak dopadla...
No a na cestu si posvítíme,akorát že z místa,když jsme teď bez funkčního agregátu:-(
Ani z garáže s tím nevyjedu abych udělal lepší fotku...
A kopnul jsem tam fotky z čumáčku-za tu výztuhu pod nárazník si asi vysloužím kritiku,ale chtěl jsem ubrat to,co přidám tou rampou a na výztuze je tolik zbytečnýho železa,že dopadla jak dopadla...
No a na cestu si posvítíme,akorát že z místa,když jsme teď bez funkčního agregátu:-(
Ani z garáže s tím nevyjedu abych udělal lepší fotku...
06:02:51
12.09.2005
12.09.2005
TUNER
-> Bery: Vemu ti celej rozdělovač na ND...Jestli chceš...Ten malej bez podtlaku...
22:47:25
11.09.2005
11.09.2005
Bery
v rozdělovači se urvalo jedno ze závaží,je to docela slušně pošramocený a není jistý jestli to půjde porovnat.Takže sehnat víčko je řešení,ale jen z poloviny...uvidíme jaxe zadaří.
23:47:45
09.09.2005
09.09.2005
Bery
-> Tuner#2: Sixta řikal,ze po každý težší projížďce olej z převodovky ven,setřít z magnetu ten prach,co se nachytá,nechat sednout olej(bordýlek,co v něm bude) a nylýt z5 - a doplnit hladinu novým.Tak to dělám cca po 300-400 km.
-> Pepino RS:
Docela bych se pro něj zastavil,ozvu se-snad tu někde vyštrachám telefon,díky
-> TUNER: Jestli necháš, jedno do rezerva bych vzal,do doks dorazím asi zase fávem v sobotu večer.:-)
vypadá to,že se kousnul rozdělovač,jestli se rozletělo něco vevnitř...když jsem s nim točil rukou najednou se kousnul a trochu člověk musel zabrat...trochu víc...uvidíme jak to dopadne...
-> Pepino RS:
Docela bych se pro něj zastavil,ozvu se-snad tu někde vyštrachám telefon,díky
-> TUNER: Jestli necháš, jedno do rezerva bych vzal,do doks dorazím asi zase fávem v sobotu večer.:-)
vypadá to,že se kousnul rozdělovač,jestli se rozletělo něco vevnitř...když jsem s nim točil rukou najednou se kousnul a trochu člověk musel zabrat...trochu víc...uvidíme jak to dopadne...