skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
19:14:47
09.11.2005
09.11.2005
Ivan,C - zrušená registrace
Z čeho jsi použil ty zadní kotouče?
22:46:29
05.11.2005
05.11.2005
Boris S
á človeče to je parada,škoda že to nevyšlo s tym turbom a že som to nemohol vzhliadnuť osobne.Ja viem aj ine akcie sú dôležité
12:59:44
02.11.2005
02.11.2005
Baghira
-> Bery: Přesně tak, já nad tím přemejšlel, protože na tom plánovaným autě někdy...bych taky chtěl zrušit topení.
12:52:27
02.11.2005
02.11.2005
Bery
-> Baghira:
sláva český poště,snad ti karbec poslouží líp než mě!
člověče,to není špatnej nápad!udělala by se na trubce zavírací klapka a mohlo by se ofukovat,nebo topit..No to se vykoumá:-)
sláva český poště,snad ti karbec poslouží líp než mě!
člověče,to není špatnej nápad!udělala by se na trubce zavírací klapka a mohlo by se ofukovat,nebo topit..No to se vykoumá:-)
12:03:01
02.11.2005
02.11.2005
Baghira
-> Bery: A co udělat nějakou vrapovou trubku od toho vedení od předního chladíče, tak jde celkem teplej vzduch a napojit ji na rozvod co je pod palubkou. Lehký, levný a na ofuk zamlženejch oken by to případně mohlo stačit.
Jinak karbec dorazil, díkec.
Jinak karbec dorazil, díkec.
12:00:11
02.11.2005
02.11.2005
Bery
-> sep: znatelný přínos...těžko říct - takhle asi - není to horší což je někdy taky důležitej parametr...
Asi to jde od spoda lepší,nepocítil jsem problémy v přechodu mezi nízkýma a vysokýma ot.
dost práce se slícováním a kdyby mě to celý nevyšlo na lahev ferneta a 200 za sfrézování asi bych zůstal u origo rapida sání,který už mám slícovaný a vyleštěný.
Asi to jde od spoda lepší,nepocítil jsem problémy v přechodu mezi nízkýma a vysokýma ot.
dost práce se slícováním a kdyby mě to celý nevyšlo na lahev ferneta a 200 za sfrézování asi bych zůstal u origo rapida sání,který už mám slícovaný a vyleštěný.
11:05:40
02.11.2005
02.11.2005
sep
-> Bery: :ahoj,jak se chová to sací v kombinaci s karburátorem?znatelný přínos a žádné problematické přechody nebo tak ?
22:50:20
01.11.2005
01.11.2005
Bery
Zatím mi zima nebyla,to odvětrání bude mít zavírání,ale zatím je to permanentně otevřený.
Jezdím s tím vůbec večer??Spíš nee
Jezdím s tím vůbec večer??Spíš nee
20:32:27
01.11.2005
01.11.2005
lpepsi
Bery -> aha ale jako treba kdyz jedes ted nekdy k veceru, da se ta kaplicka zatahnout, nebo ti tam porad fouka?
17:37:43
01.11.2005
01.11.2005
Bery
-> lpepsi: se neomlouvej,topení tam fakt není,ale já tohle auto nemám na běžný ježdění.Občas se projet jedu,ale to většinou bývá hezky.Většinou používám auto s topením než tohle
16:22:56
01.11.2005
01.11.2005
lpepsi
Bery -> omlouvam se, sem tu fotku moc nekooumal, jsem tam nevidel topeni, tak jsem si myslel ze ho tam nemas :) omlouvam se
11:03:03
01.11.2005
01.11.2005
MATTESS
-> Tuner#2: No jistě, byl jsem línej to psát a namáhat ručičky
09:37:23
01.11.2005
01.11.2005
Bery
hlavně se nepoperte
09:00:31
01.11.2005
01.11.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS: Já Ti dám svojí - tak max. fotku z Tvého foťáku, ale fotil jsem to já v pátek
08:13:41
01.11.2005
01.11.2005
Bery
-> lpepsi: teď nevím jak to myslíš....ale jezdí se mi normálně,jako s každým jiným autem a když je zima,zatopím si-tady u nás auta mají topení
06:53:15
01.11.2005
01.11.2005
MATTESS
-> Bery: jsem rád, že tě potěšilo. JOJO, svojí fotku jsem poznal
21:33:56
31.10.2005
31.10.2005
lpepsi
Bery -> jak se ti ted jezdi? Myslim v te kose co venku panuje ;)
15:32:16
31.10.2005
31.10.2005
Bery
-> MATTESS:
to video je supr jaxem už psal a díky!!Přidal jsem sem jednu fotku od tebe:-)
Už se ani nedivím,že jsme měli druhý průjezd opár vteřin rychlejší,když jsem před retardérem brzdil už tak brzo
to video je supr jaxem už psal a díky!!Přidal jsem sem jednu fotku od tebe:-)
Už se ani nedivím,že jsme měli druhý průjezd opár vteřin rychlejší,když jsem před retardérem brzdil už tak brzo
18:07:23
29.10.2005
29.10.2005
Bery
-> Radis130: svody 4500,- a není to jen na vzhled - teda tyhle co mám:-)
Rám určitě nabídnu k prodeji a dám vědět až bude venku!
Rám určitě nabídnu k prodeji a dám vědět až bude venku!
23:18:05
28.10.2005
28.10.2005
Radis130
co budes delat s ramem...pokud by jsi jed daval pryc tak dej vedet.....vzal bych ho....samozrejme za financni obnos.....
tel 731 115 914
mail.: radomir.v@tiscali.cz
tel 731 115 914
mail.: radomir.v@tiscali.cz