skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
15:59:11
21.11.2005
21.11.2005
Bery
aby se neřeklo,že kecám,ten vrchní plech má 8,2kg,rám cca 6,1kg,ale do zítra ho ještě trochu odlehčím,než na to přijde to lamino...
15:12:17
21.11.2005
21.11.2005
Majkl
-> U-Geen: to je taky fakt... ale aby to nejak nerezonovalo nebo neco...
15:03:56
21.11.2005
21.11.2005
U-Geen
-> Majkl: no ja bych to resil jako to maj ty klici s BMW motorem vepredu.. proste jenom sundavaci kus laminatu bez pantu atd, drzici tema kapotovejma pojistkama :-)
13:23:32
21.11.2005
21.11.2005
Majkl
-> Bery: 10kilo jo? jak tu kapotu budes ted resit? tencim plechem nebo lamino?
13:22:12
21.11.2005
21.11.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Ty jo, Ty makáš jak čert :o)
13:17:05
21.11.2005
21.11.2005
Bery
-> Fifa: jasný...pořád je na čem dělat...
Někteří kucí se mi furt smějou že do auta furt rejpu vrtákem,tak aby vás -některé přešel humor,k vrtačce jsem přidal karboflex a budou se dít věci:-)
Fakt bych nečekl,že ten vrchní plech na haubně má přez 10 kilo....
Někteří kucí se mi furt smějou že do auta furt rejpu vrtákem,tak aby vás -některé přešel humor,k vrtačce jsem přidal karboflex a budou se dít věci:-)
Fakt bych nečekl,že ten vrchní plech na haubně má přez 10 kilo....
12:17:37
21.11.2005
21.11.2005
Fifa
-> Bery: Ano myslel jsem samozrejme setrvak,asi jsem moc velka konzerva na takovy radikalismy.Odlehceni auta je podle me ok, chapu to jako vyrovnani vahy po montazi ramu.Ale u motoru je to zytecny.Ale na druhou stranu aspon tu je na co koukat a tuzeri maji na co otvirat pant;-)
08:13:46
21.11.2005
21.11.2005
Majkl
-> Bery: pekny blatniky... je videt ze kdyz nekdo chce tak jde vsechno
sem zvedavej na celkovej vzhled
sem zvedavej na celkovej vzhled
06:51:17
21.11.2005
21.11.2005
REMIX
Tak ten setrvák je ovšem hustýýý
06:37:03
21.11.2005
21.11.2005
TUNER
-> Bery: Hmm hmm hmmmmmm,pěkný pěkný.....To určitě budeš dávat pryč i ty dvojitý zadní blaťáky coooo,to bude taky pár kilo dolů....No bude to pěknej masakr...
21:46:53
19.11.2005
19.11.2005
eRkař
to vidim poprve ze ty predni blatniky jsou takhle komplet.Jinde vzdycky mely jenom takovy nastavce ktery se pridelavaly na cast origo blatniku.Jinak pekna zavodnicka!!
19:14:22
18.11.2005
18.11.2005
Bery
včera jsem přivezl široký lamináty na předek
18:52:00
16.11.2005
16.11.2005
Bery
-> TUNER:
Fifa chtěl napsat málo odlehčený - si myslim..proto chci jít s váhou ještě o metráček dolů...
Nebo jestli myslel jen ten setrvák,nevím,ale je to z auta co jezdilo kopce,tak to asi fungovalo.Chci to vyzkoušet-asi takhle..A nebudu jediný,kdo to má v autě a funguje mu to..
Fifa chtěl napsat málo odlehčený - si myslim..proto chci jít s váhou ještě o metráček dolů...
Nebo jestli myslel jen ten setrvák,nevím,ale je to z auta co jezdilo kopce,tak to asi fungovalo.Chci to vyzkoušet-asi takhle..A nebudu jediný,kdo to má v autě a funguje mu to..
13:23:06
16.11.2005
16.11.2005
TUNER
-> Fifa: Co blázníš s timhle jooooooo,to má jeho manželka na nákupy......
13:06:30
16.11.2005
16.11.2005
Fifa
-> Bery: Clovece nemylis ze je to az zbytecne moc odlehceny?Ty s tim zavodis?
11:09:30
16.11.2005
16.11.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: No a teď aby se v tom pes vyznal :o))
08:12:17
16.11.2005
16.11.2005
Bery
To je bystrý chlapec!!!! -> Tuner#2:
Víš jak je to se mnou a s Tomem - minulý týden přijel s nějakými kamarádíčky z plzně,zmlátili mě v garáži,rozebrali mi auto a odjeli...
Víš jak je to se mnou a s Tomem - minulý týden přijel s nějakými kamarádíčky z plzně,zmlátili mě v garáži,rozebrali mi auto a odjeli...
18:00:18
15.11.2005
15.11.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Nemá ten setrvák nějak moc - ještě by šel navrtat a třeba by to i lépe zabíralo (něco jak když máš vrtané kotouče :o))
BTW: jak to máte s Tomem s těma kolama - to je má jen půjčený a nebo je koupil a Ty plánuješ nějaký racing hořčíkový?
BTW: jak to máte s Tomem s těma kolama - to je má jen půjčený a nebo je koupil a Ty plánuješ nějaký racing hořčíkový?
16:52:12
15.11.2005
15.11.2005
havlik
-> Majkl: aha a ja sem si rikal co to je za divnou vec
15:17:57
15.11.2005
15.11.2005
Majkl
-> Bery: to ani neni poznat ze to je setrvák