Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

11:37:28
11.01.2006
Bery
-> Tuner#2: A pak kdo se činí:-)

Já chci jít na pružinách taky trochu níž a na přední nápravě potřebuju vyhodit ty podložky kvůli odklonům...Ale to už nebude tak šílená lopota.-> Majkl: uvidíme jak to dopadne6
11:17:02
11.01.2006
Majkl
-> Tuner#2: jinak koukám že máš taky spoustu práce 9 tak ti přeju aby se to všechno vydařilo..



-> Bery: koukám že pořád něco vymýšlíš, ten most vypadaá fakt zajímavě..

taky přeju hodně úspěchů
11:15:46
11.01.2006
Majkl
-> Tuner#2: a není lepší zkrátit u dorazů ty gumy? myslím tu horní čast aby byly pořád do špičky
10:50:43
11.01.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Mám venku pořád tu přední nápravu, převařoval jsem misky dorazů - dával jsem tam rovný plech, protože když jsou otočený, tak jde doraz do díry a je tam k ničemu, takže teď to bude lepší, dělal jsem jiný odklon, budu dávat malou podložku pod pružinu, aby se vyrovnalo auto. Na kabel k baterce jsem dával husí krk kvůli ochraně, natáhnul jsem novou hadici na podtlak se silnější stěnou, mám venku zadní pružiny, které jsem zkracoval a už měsím jim zabarvuju konce :o)) abych je mohl dát zpět no a pak celý interiér mám venku a bude se tvořit muzika a čalounění. jen nevím, kde na to vemu čas.4
10:43:27
11.01.2006
Bery
-> Tuner#2: Tak já bych ho tředa jen taky očistil,provařil a udělal uchycení zvrchu a bylo by po problému.Ale Pavel mi to rozmluvil-ať to k něčemu vypadá a ať to neco vydrží...no a dopadlo to takhle.Taky od toho půjde výztuha pod chladič a na tom bude ta lyžina...

Co ty by jsi dělal-už máš hotovo,jen doladit,ne4
10:38:36
11.01.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Jinak moc hezká práce, je vidět že se činíš. Já už na auto skoro dva měšíce pořádně nešáhnul, ale musím teď začít.4
10:37:48
11.01.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Mě ten most taky trochu popraskal, ale bylo to tím, že do něj mlátil stabilizátor při propružení, tak jsem mu tam udělal místo a je to OK i s 20 mm, ale zas nejezdím takovou kládu jako Ty :o))
09:52:02
11.01.2006
Bery
-> TUNER: když někde to nejde udělat z papíru...jako třeba tady.Ale spočítaný to mám a na 100% to těžší nebude.i když +-nejaký to deko asi nemá cenu řešit.Hlavně aby mi to někde neupadlo:-)
09:25:06
11.01.2006
TUNER
-> Bery: Z jak silnýho je to matroše? aby jsi nenabral nějaký kila nahoru.....2

Ale ty to máš určitě spočítaný aby tomu tak nebylo ....4
09:17:48
11.01.2006
Bery
vyřízli jsme most,co drží stabilizátor a nápravu protože nám popraskal...takže se to asi pěkně kroutí s tím silným stabíkem.Nový most bude posunutý trochu výš a bude asi o dost pevnější(aby se o něj nechala opřít i lyžina)

jinak vnitřek už je asi komplet-ty potažený trubky na vodu takhle nevypadají zas tak zle:-)

Komplet co se týká mé praáce....
08:26:13
09.01.2006
Majkl
-> Bery: takže flock ano nebo ne?5
23:34:43
08.01.2006
Bery
když tam už toho moc nebude...vlastně tou palubkou je to komplet...kdo šetří4
21:04:25
08.01.2006
fine_ray
-> Majkl: jo tak do tohodle auta si určitě bude něco nechávat flockovat ;-) tomu věř :o)
00:14:02
07.01.2006
Majkl
-> Bery: fuck flock jo? tak s tebou asi prestanu kamarádit pane 1

tak je nebo neni to flock?
11:28:05
05.01.2006
Bery
-> Dvordy: jj,aspoň tady u nás.A je to plast:-)
10:03:29
05.01.2006
Dvordy
-> Bery: ty plastové držáky (jestli to je tedy plast) na ty měděné trubky se dají koupit normálně u instalatérů?
22:56:37
04.01.2006
Max
-> Bery: tak to jo...aby ti to někdo nechtěl uřiznout...kradou se i kabely pod napětím 1
22:11:24
04.01.2006
Bery
-> Max: už jsou schovaný v izolaci aby nelákaly zloděje mědi:-)
16:55:15
04.01.2006
Max
-> Bery: no máš to pěkný...někdo používá měděný trubky doma k topení,někdo je má v autě 1
11:29:15
04.01.2006
Bery
-> Martin/rapid: sefe,když nečteš,tak nevíš,ale ptal jsi se mě na to samé po vánocích....jen dopíšu cenu-cca9-10000 samotné blatníky
Extreme Tyres