-> Pavel Korbelář: i zadní okno a i doma:-)
Akorát že jedno okno v průměru vyjde na 600.Za trojku do oken spadneš lehce
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
16:37:44
24.08.2006
24.08.2006
Bery
16:35:30
24.08.2006
24.08.2006
Bery
-> jerrom: já vim...vypadá to pořád stejně,až bude poznat nějaká změna dám to sem
16:27:06
24.08.2006
24.08.2006
jerrom
-> Bery: Já myslel nový!
16:07:32
24.08.2006
24.08.2006
Pavel P@nkáč
-> Bery: me to taky zajime ten marlon, kolik to vyjde? a to z tuho vyrezes i zadni okno? a to jde jako doma v poho vyrobyt? kuwa to cííí
12:50:53
24.08.2006
24.08.2006
Bery
-> jerrom: ty jsou o kousek výš
12:09:29
24.08.2006
24.08.2006
jerrom
-> Bery: A fotečky auta?
11:41:00
24.08.2006
24.08.2006
Bery
-> Nwkt:
na vyžádání u prodejce,ale je to v podstatě lepší plexi.Nepraská,špatně hoří,odolnější proti škrábancům.Co víc si přát....
na vyžádání u prodejce,ale je to v podstatě lepší plexi.Nepraská,špatně hoří,odolnější proti škrábancům.Co víc si přát....
11:28:48
24.08.2006
24.08.2006
Nwkt
-> Bery: Nemáš nějaký bližší info k tumo marlonu? Zajímalo by mě z čeho to je vyrobený a tak
11:19:04
24.08.2006
24.08.2006
Bery
takže aktuálně z garáže - včera jsem tam napasoval přední čílko,začal trochu brousit,ale zjistil jsem,že to radši nechám odborníkům...A do běšin jedu bez laku.Apple má moc ostrý motor,tak ho budu muset dohnat na brzdách...:-)Lak by mohl být zbytečný...A není důležité přijet jako leštěnka,ale zůčastnit se!
Taky jsem včera začal řezat marlon do oken,takže o víkendu by to mohlo zase o trochu víc vypadat jako auto.A chci tam usadit motor..abych nezapoměl...:-)
Taky jsem včera začal řezat marlon do oken,takže o víkendu by to mohlo zase o trochu víc vypadat jako auto.A chci tam usadit motor..abych nezapoměl...:-)
16:06:38
19.08.2006
19.08.2006
Bery
já jezdil na racing pro,mám dobrýho dodavatele:-)
jinak asi záleží na penězích...olejů je moc a já spíš garážuju,než jezdím....
jinak asi záleží na penězích...olejů je moc a já spíš garážuju,než jezdím....
15:56:19
19.08.2006
19.08.2006
Majkl
-> Sweety: Mogul gfx e pro 10w-40 bude stacit bohate a neni moc drahej.
14:45:41
19.08.2006
19.08.2006
Sweety
zdarec neporadíš mi nějakej pořádnej olej do motoru favorit? mám tam vačku 320, od.setrvák,ojnice i klika vyleštěnná,50kw hlava a 4do 1
13:32:27
17.08.2006
17.08.2006
Bery
se taky těším i když nevím za co a HLAVNĚ jak tam pojedu...
12:40:33
17.08.2006
17.08.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Hmm, tak to je víc z ruky pro mě :o) no těším se na Běšiny.
12:08:11
17.08.2006
17.08.2006
Bery
-> Tuner#2: sice je to metalex,ale sehnal jsem ho u Humpolce:-)
11:18:39
17.08.2006
17.08.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Jasně a těším se na info!
Tak motor od náš jo? To jsi mohl něco říct a ušetřil bych Tě tý dálky :o)
Tak motor od náš jo? To jsi mohl něco říct a ušetřil bych Tě tý dálky :o)
10:58:01
17.08.2006
17.08.2006
Bery
konečně jsem objevil,že to tu funguje,huráááá!
-> Tuner#2: My jsme domnluvený,jsem si vědom,že to visí na mě,myslim na tebe!!!
-> Majkl: mrtvo??By jsi viděl jak to žije,Mám novou střechu na baráku,vyzděný hlavní příčky a dozděný štíty,uff.Vyjetý komíny a budu připravovat podlahy.
To co ušetřím za zedníky samozřejmě putuje do garáže.Takže jsem minulý týden přivezl předek LR,sehnal rezervní pneu a mám NOVÝ motor.Je z z Plzně z nějakýho METALEXu...Tak uvidíme co to umí
A běšiny jsem dneska i platil...
-> Tuner#2: My jsme domnluvený,jsem si vědom,že to visí na mě,myslim na tebe!!!
-> Majkl: mrtvo??By jsi viděl jak to žije,Mám novou střechu na baráku,vyzděný hlavní příčky a dozděný štíty,uff.Vyjetý komíny a budu připravovat podlahy.
To co ušetřím za zedníky samozřejmě putuje do garáže.Takže jsem minulý týden přivezl předek LR,sehnal rezervní pneu a mám NOVÝ motor.Je z z Plzně z nějakýho METALEXu...Tak uvidíme co to umí
A běšiny jsem dneska i platil...
07:41:17
16.08.2006
16.08.2006
Majkl
-> TUNER: Tak to jo, aspon se bude na co koukat
06:56:36
16.08.2006
16.08.2006
TUNER
-> Majkl: Nevim jak Doksy,ale na Běšiny je už registrovanej.....