skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
15:28:10
16.11.2006
16.11.2006
TUNER
-> Bery: Taky bych potřeboval aby to víc tahalo....Mno uvidíme,třeba se přes zimu něco vylepší....
08:18:17
16.11.2006
16.11.2006
Bery
Tak snad příští týden vyrážím na technickou s fáčkem - úctyhodných 407 tisíc km mu dalo zabrat,ale projít bychom mohli.Včera jsem měnil blinkry v blatníkách-to co tam bylo předtím nebudu ani komentovat,ještě lanovody,zatřít místa opravená montážní pěnou a snad to klapne.
Chystám se zazimovat rapida,mám chuť se ještě projet,když je tak hezky,ale když už jsem vypustil převodovku a vyndal baterku....No,možná by neškodilo probudit okolí před zimním spánkem,je u nás až velký klid
Jinak bych se potřeboval pustit i do Barkase,ale musím zazimovat barák....Mám dohodnutý menší úpravy na spojce a motoru,výfuku... aby líp tahal,taxem zvědav - to aby toho nebylo málo
Chystám se zazimovat rapida,mám chuť se ještě projet,když je tak hezky,ale když už jsem vypustil převodovku a vyndal baterku....No,možná by neškodilo probudit okolí před zimním spánkem,je u nás až velký klid
Jinak bych se potřeboval pustit i do Barkase,ale musím zazimovat barák....Mám dohodnutý menší úpravy na spojce a motoru,výfuku... aby líp tahal,taxem zvědav - to aby toho nebylo málo
14:45:56
30.10.2006
30.10.2006
Max
-> Bery: ty kolesa rapidovi moc slusej
11:18:04
30.10.2006
30.10.2006
Bery
začíná se ochlazovat,absolvoval jsem poslední myčku,nalil fridex,baterku dáme do kotelny a budeme čekat na jaro,možná se pojedem sklouznout na nějakou školu smyku(když seženu nějaký drapáky na R)
Musím si napsat seznam věcí,co chci a potřebuju udělat abych to na jaře nedělal na poslední chvíli...
Včera jsem ve fáčku konečně zapojil topení,takže hurá,bude se topit,fridex musím ještě nalít do Barkase,na něj nějak nezbýval zatím čas.Ale střecha je,jabka už jsou dotrhaný,takže podzimní úklid zahrady a pak - asi dlouhé podzimní večery v garáži!
Musím si napsat seznam věcí,co chci a potřebuju udělat abych to na jaře nedělal na poslední chvíli...
Včera jsem ve fáčku konečně zapojil topení,takže hurá,bude se topit,fridex musím ještě nalít do Barkase,na něj nějak nezbýval zatím čas.Ale střecha je,jabka už jsou dotrhaný,takže podzimní úklid zahrady a pak - asi dlouhé podzimní večery v garáži!
18:39:16
29.10.2006
29.10.2006
favo110lrs
peknej vozovej park fakt pekný pekný!
21:53:15
28.10.2006
28.10.2006
Max
těšim se na barkase v barvách týmu :-)
21:03:14
28.10.2006
28.10.2006
angela
-> Bery: No a co já,mě se neodepisuje nebo co?!Já nejsem chlapec.Brzy se zastavim v Kutný Hoře.
17:00:55
26.10.2006
26.10.2006
TUNER
-> Bery: Hlavně si kup nějaký membrány do zásoby....
08:50:15
26.10.2006
26.10.2006
Bery
-> Majkl: to 100pro!
Doufejme,že najdu lepší karbec než ze sériový 105ky
Včera jsem byl na projížďce s R-byli jsme v KH na myčce opláchnout prach a doma jsme pak vypustili olej.Ještě předtím jsem ale cvaknul nového třínápravového bratříčka společně s Rapidem a kdyby mi táta dneska neodvezl kameru,byla by galerie o nějakou tu foutku bohatší...když už jsem dneska v práci sám,aspoň bych něco udělal:-)))
Doufejme,že najdu lepší karbec než ze sériový 105ky
Včera jsem byl na projížďce s R-byli jsme v KH na myčce opláchnout prach a doma jsme pak vypustili olej.Ještě předtím jsem ale cvaknul nového třínápravového bratříčka společně s Rapidem a kdyby mi táta dneska neodvezl kameru,byla by galerie o nějakou tu foutku bohatší...když už jsem dneska v práci sám,aspoň bych něco udělal:-)))
13:19:16
25.10.2006
25.10.2006
Majkl
-> Bery: fakt jo? takze rychlejsi casy na jare na besinach?
12:31:25
25.10.2006
25.10.2006
Bery
v neděli s padající tmou jsem slezl ze střechy....do toho ještě češeme jabka,takže hnus.Skoro bych řekl,že jsem i zhubnul....
11:01:30
25.10.2006
25.10.2006
Majkl
-> Bery: jj mrtvo
08:41:52
25.10.2006
25.10.2006
Bery
Nic se tu neděje,co...
Mám hotovou střechu na baráku,huráá,takže před zimou finálně uklidím,odvezu poslední 2 vozejky suti,vozejk šrotu a konečně budu mít čas zase dělat něco na autech.Po Běšinách musim v R udělat oleje,fridex nalít a přetěsnit držák motoru abych měl čisté svědomí a pak časem dozapojit elektriku a dodělat pár věciček....A samozřejmě začít pucovat Barkase,hodit ho do týmových barev:-)Už aby to bylo!
V pondělí jsem asistoval u převozu š130 LR pro rallycross,pokusim se naházet nějaký fota až se dostanu doma k pc...
Mám hotovou střechu na baráku,huráá,takže před zimou finálně uklidím,odvezu poslední 2 vozejky suti,vozejk šrotu a konečně budu mít čas zase dělat něco na autech.Po Běšinách musim v R udělat oleje,fridex nalít a přetěsnit držák motoru abych měl čisté svědomí a pak časem dozapojit elektriku a dodělat pár věciček....A samozřejmě začít pucovat Barkase,hodit ho do týmových barev:-)Už aby to bylo!
V pondělí jsem asistoval u převozu š130 LR pro rallycross,pokusim se naházet nějaký fota až se dostanu doma k pc...
08:40:02
17.10.2006
17.10.2006
MATTESS
-> Bery: ty jsi lumpík
08:36:55
17.10.2006
17.10.2006
TUNER
-> Bery: Paráda,až mi to někde klekne vim komu zavolat....
08:20:39
17.10.2006
17.10.2006
Bery
TAk pánové,týmové vozidlo je doma.Včera jsem absolvoval 170 km v Barkasu,21 l speciálu s olejem mi stačilo,ručička tachometru se kolíbala mezi 60 - 80 km/h.Kdyby neklouzala spojka,tak bych dal v Jihlave 4ku a pelášil bych domů,protože motor má víc síly,než rozumu:-)Jinak jsem řadil uplně minimálně,svítí to,TOPÍ TO!!vrčí to,takže nějaká údržba,je slyšet jedno ložisko na kole,tu spojku a měl by to být vítr a fešák.
Blbý je,že jsem v noci neměl náladu parkovat jinde,taxem to dal za barák....a doma samo nic netuší....ajaj...
Blbý je,že jsem v noci neměl náladu parkovat jinde,taxem to dal za barák....a doma samo nic netuší....ajaj...
20:00:14
12.10.2006
12.10.2006
Max
-> Bery: hustej stroj....chtěl bych to někdy vidět naživo. hlavně s tim vyvařením jsi to dost vychytal.....za ty prachy...dobrej kup
09:48:45
12.10.2006
12.10.2006
Pavel P@nkáč
-> Bery: tak to je pohoda s tou pojistkou a STK a RJ
08:27:04
12.10.2006
12.10.2006
Bery
já jsem z toho taky ještě na větvi.Ušetřim za rozšíření řidičáku,protože si s tím můžu jezdit s Béčkem,což je luxus:-)
Pojistka je 1400,- na rok,technická klasicky jednou za 2 roky,prostě to není jako u náklaďáků,je to normální:-))osobák.
Barkas je před 4mi lety vyvařený,ale už to zase chce tu a tam poopravit,ale bouda je v super stavu,šasí v dobrém(co jsem koukal jinde,tak v dost dobrém)Jezdilo to do rakous pro auta,takže aby to pustili a na druhý straně nezabavili,musí to být v pořádku...jo a technická ještě rok a něco,takže pohoda:-)
ten naviák je dobrý zlo,vypadá to že to utáhne cokoliv,pokud je ten barkas dobře zabržděnej!
Pojistka je 1400,- na rok,technická klasicky jednou za 2 roky,prostě to není jako u náklaďáků,je to normální:-))osobák.
Barkas je před 4mi lety vyvařený,ale už to zase chce tu a tam poopravit,ale bouda je v super stavu,šasí v dobrém(co jsem koukal jinde,tak v dost dobrém)Jezdilo to do rakous pro auta,takže aby to pustili a na druhý straně nezabavili,musí to být v pořádku...jo a technická ještě rok a něco,takže pohoda:-)
ten naviák je dobrý zlo,vypadá to že to utáhne cokoliv,pokud je ten barkas dobře zabržděnej!
21:15:55
11.10.2006
11.10.2006
Max
no barkásek je hustej.....
docela bě ma zajímaly další fotky. Jestli je budeš dávat někam na web....a hlavně by mě zajímal ten naviják poháněnej od převodovky To jsem ještě neviděl. Jak je na tom ? je schnilej ?
docela bě ma zajímaly další fotky. Jestli je budeš dávat někam na web....a hlavně by mě zajímal ten naviják poháněnej od převodovky To jsem ještě neviděl. Jak je na tom ? je schnilej ?