Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

11:36:10
21.03.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> balu: A to je právě ten důvod toho odskakování na nerovné cestě...4
20:57:50
20.03.2007
balu
bery předk je tvrdy ale zadek moc ne

20:56:01
20.03.2007
balu
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
13:04:43
19.03.2007
deathcat
-> Bery: Dík
11:40:14
19.03.2007
Bery
-> balu: jednou jsem viděl borce s golfem a měl tak tvrdý podvozek,že auto skákalo jen na profilu pneu....A jezdit se s tím nedalo...třeba to je něco podobného...na super silnici to sedí,protože tlumiče skoro nepotřebudeš a na hrbolech to díky tomu jak je to tvrdý netlumí a jen to skáče....

-> deathcat: cca 5 cm u lemu v nejvyšším místě...
08:23:41
19.03.2007
deathcat
Bery neměřil si někdy o kolik jsou širší RH blatníky oproti sérii? Docela by mě to zajímalo
19:53:03
18.03.2007
balu
no a ja nemam měkké tlumiče
19:51:20
18.03.2007
balu
no take stim moc nelitam moc podirach ty kola jsou jak z papiru
23:27:58
17.03.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> balu: Pokud máš o dost tvrdší pružinu, tak k ní musíš mít i o dost tvrdší tlumič, jinak pružina díky tomu, že je tvrdší víc kmitá, tím zahřeje olej v "měkké" tlumiči, který to neukontroluje a proto se to chová blbě. Pokud neznáš parametky pružin, tak se k dobrému výsledku nedopracuješ. Jestli je tvrdší o hodně, tak tam musíš mít k tomu i adekvátní tlumiče4
12:15:25
17.03.2007
Bery
-> balu: já to mám taky tvrdý,na hrbolech se to zaky roztancuje,ale jestli ty to máš tvrdý jak šutr,taxe nediv.I když s těma kolama co tam máš bych moc do děr nejezdil..
22:17:23
16.03.2007
balu
no na dobrém asvaltu to sedi jak přišite
22:07:37
16.03.2007
balu
tuner2 nojo hp už neděla jen na LR a to je 22 tacu bez dph
22:00:58
16.03.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> balu: Myslel jsem "měkčí" než mám teď, protože mám přitvrzené HPčka přímo od Huška a je to tak na dobrý asfalt, ale jezdit s tím na šotolině a nebo vymlácených cestách by nebylo ono.
21:59:37
16.03.2007
balu
tumer2 tak to se moc ptaš ? tvrdši jsou ale o dost vict
21:57:18
16.03.2007
balu
TUNER: no na relly bych nedaval měkčí tlumiče
21:57:07
16.03.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> balu: Co je to za pružiny - jakou mají charakteristiku a o kolik jsou tvrdší než série?
21:51:04
16.03.2007
balu
no ja take moc prašuli nemam , pružiny V-MAXX jinak tlumiče předek hustči olej zadni speedpro no a ty nej jsou nic moc
19:37:31
16.03.2007
Bery
-> balu: A co tam máš??

když hodně brzdím a jsou na cestě díry,taxe to kroutí,ale který auto ne...S tím co mám a za ty peníze si nemůžu dovolit nadávat na podvozek.7
23:40:41
13.03.2007
balu
no na normalni ježdeni to stači i na okruhy ale na obyčejne cesty vplne rychlosti to je horši.Každou chvili musim dělat geometrii
13:22:38
13.03.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: Jenže rally a okruhy vyžadují úplně jiné nastavení a pokud bych jezdil rally, tak to mám vyšší a měkčí tlumiče, pokud bych to měl na okruhy, tak to mám nižší a tvrdší tlumiče a pružiny. Já jsem se svým spokojenej pro svezení na našich ne moc slavných silnicích a to mě stačí1
Extreme Tyres