jj,bude to asi na kartářku:-))
bud tyhle co mám ve 13"-6J13 et kolem tech 15 - 18...protože to je moc pěkný kolo - a nebo se začít pídit po nějakých křížích atp a vrátit se k 4x130
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
06:19:25
22.06.2007
22.06.2007
Bery
19:15:46
21.06.2007
21.06.2007
Vita ze Sudet
-> Bery: toť otázka ale jaký disky
11:45:37
21.06.2007
21.06.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: Na rally bezpochyb ano.
11:38:51
21.06.2007
21.06.2007
TUNER
-> Tuner#2: Neříkam že nevíš,víš.Jen jsem chtěl naznačit že to je asi ideální na tyhle auta....
11:37:23
21.06.2007
21.06.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: Jééé já asi nevím, co jezdilo na RS a LR za kola Ta první půlka byl džouk Mě pak něco piš, že nechápu, jak to myslel fine ray
11:35:03
21.06.2007
21.06.2007
TUNER
-> Tuner#2: A co myslíš že má Dipi na RSku...taky 13" a guma je tam dost široká pro adhezy i dost vysoká aby to tolik nedrncalo a myslim že to je na soutěžní ježdění akorát...Jinak teď o víkendu jede zase nějakej závod,někde pod Prahou... ;-)
Ale já budu dělat převodofku,tak mam smolíka... :-(
Ale já budu dělat převodofku,tak mam smolíka... :-(
11:23:56
21.06.2007
21.06.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: A gumy s profilem 80 - neblázni a tom se zabiješ ale je fakt, že na těch dnešních rozbíječkách je už profil i na 50 dost drsnej a to nemluvím o šlupkách co mají méně, s tím bych se u nás ani nesvezl
06:08:53
21.06.2007
21.06.2007
Bery
-> Vita ze Sudet: ale...jde to,budeme muset přezout...
a nejlíp asi na 13"
a nejlíp asi na 13"
16:32:41
20.06.2007
20.06.2007
Vita ze Sudet
-> Bery: hodně v řiti D"Y"SK co? To máš z toho věčnýho závodění
15:28:51
20.06.2007
20.06.2007
Bery
kucí,převodovky,to je věc...co já bych tam cpal za jinou špajzku,když mám udejchanou 1,3....
jo a v pneuservisu mi pogratulovali.....radši no comment
čekám,že ještě něco bude na předku
jo a v pneuservisu mi pogratulovali.....radši no comment
čekám,že ještě něco bude na předku
11:23:47
20.06.2007
20.06.2007
TUNER
-> Vita ze Sudet: To že nebude pasovat na stávající komponenty je jeden problém a to že jí nebudu mít za litr nebo kolik a repasy za 1500,- je problém druhej...
10:55:53
20.06.2007
20.06.2007
Vita ze Sudet
-> TUNER: Co je na jiný převodovce drahýho? Dneska dám foto mé nové getriebe
06:33:15
20.06.2007
20.06.2007
TUNER
-> Bery: Hele tak pokud by byl za 300,- tak vem kartonek a určitě si to tu nějak rozdělíme...Já vemu 3 litry a můžu poslat prachy na účet.Olej bys mi pak dal v Hrocháči...
06:27:44
20.06.2007
20.06.2007
Bery
mě zatím drží převodovka v poho...i když já měním po 400km olej,tak snad ještš držet bude..
s tím olejem to není tak hrozný,oni ho tu mají ,ale 600 za litr jim nedám,když jsem minule kupoval za 400...A můžu mít za 300-možná 275....ale karton 12 l a to ted jaxi dávat jen tak za olejík nechci.
LZ kolo je nakopnutý,musíme něco vymyslet-respektive přezout,tenhle profil pneu je málo:-( i když tomu docela sluší...
s tím olejem to není tak hrozný,oni ho tu mají ,ale 600 za litr jim nedám,když jsem minule kupoval za 400...A můžu mít za 300-možná 275....ale karton 12 l a to ted jaxi dávat jen tak za olejík nechci.
LZ kolo je nakopnutý,musíme něco vymyslet-respektive přezout,tenhle profil pneu je málo:-( i když tomu docela sluší...
06:05:05
20.06.2007
20.06.2007
TUNER
-> Vita ze Sudet: Bohužel pořád i kdyby ta repase jednou za rok,tak to vyjde nejlevnějš....
15:45:02
19.06.2007
19.06.2007
Vita ze Sudet
-> TUNER: -> Bery: to chce pořádnou špajsku a ne takovej louskáček co máme za převodovky
13:23:19
19.06.2007
19.06.2007
TUNER
Hmmm,taky budu muset litr koupit....Až tenhle přefiltruju,tak budu muset něco přilejt....V Plzni snad no problemo...
13:20:39
19.06.2007
19.06.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Musíš takovou projížďku pro olej (který nemají :o)) dělat holt častěji
21:29:39
18.06.2007
18.06.2007
Max
-> Bery: důležitý je k tomu přistupovat pozitivně
20:18:45
18.06.2007
18.06.2007
Bery
dnes jsem po čase oprášil rapida-že udělám nějakou fotku v západu slunce,koupím někde na benzínce litr oleje do převodovky a trochu se projedu a zkusím si pár startů...
Olej tu nikde nemají(nebo TAF-X)foťák jsem nechal doma,klouže mi spojka a kously se mi brzdy - desky na ručce....
Krásná projížďka:-)
přilepují se gumičky ve válečku u ručky a na brzdiči možná taky....jaxe s tim tolik nejezdí-asi...a pěkně ubyly desky,takže budeme asi měnit....
takže jsem v garáži....
Olej tu nikde nemají(nebo TAF-X)foťák jsem nechal doma,klouže mi spojka a kously se mi brzdy - desky na ručce....
Krásná projížďka:-)
přilepují se gumičky ve válečku u ručky a na brzdiči možná taky....jaxe s tim tolik nejezdí-asi...a pěkně ubyly desky,takže budeme asi měnit....
takže jsem v garáži....