Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

20:42:09
21.08.2007
Bery
jo a včera jsem se dokopal,že si předělám nastavení sedačky..a dalších pár věcí...3 hodiny jsem se s tím mordoval..jen s tou sedačkou....O půlnoci jsem šel teprve z garáže.Ale už nejsem tak dlouhý na 5ku,je to lepší...ale dneska(promiň,Rapídku)na Tě seru:-)))
20:35:58
21.08.2007
Pavel P@nkáč
to je dalka skoda8
20:34:33
21.08.2007
Bery
-> CHIP: tak to bude mazec:-)OK



vitamín jede taky,Bauerovic jedou se speciály-to z mého nejbližšího okolí.nemám dodělaný olej chladič-nebo dodělaný....zapojený.a pár drobností okolo,není jistý,jestli mě tam s tímhle autem pustí,to budu vědět až později...navíc tu ted nějakou chvíli nebudu a tak to bude s přípravou o prsa...Barkas je připravený,kola,slicky jsou,no uvidíme,ale rád bych vyrazil
14:36:13
21.08.2007
CHIP
Skutecne Sternberk, je to moc pekna podivana ... stoji za to dojet ..
13:38:46
21.08.2007
MATTESS
-> Tuner#2: 135
13:37:16
21.08.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS: Že by jsme konečně vyrazili, když tam pojede i Bery? 1
12:14:07
21.08.2007
MATTESS
-> Pavel P@nkáč: Štemberk
11:40:24
21.08.2007
Pavel P@nkáč
-> CHIP: kde se jede to ece homo? jestli to neni daleko tak bych se taky prijel podivat..
10:25:22
21.08.2007
CHIP
-> Bery: Pojedes na ecce homo, tak to se tam potkame. Pracuju v parkovisti zavodnich stroju, ja si te tam najdu ...6
11:01:35
20.08.2007
Bery
-> eRkař:

svody zatim nic,ale asi budu prodávat ty svoje,co jsou ted na autě,ale to až po ECCE HOMO-jestli nás tam pustí.

jinak ladíme nové olejové hospodářství,přivezli jsme slicky na předek...
19:35:05
17.08.2007
eRkař
-> Bery: Dej mi pak tedy vedet co a jak s temy svody dik
20:55:06
05.08.2007
Pavel P@nkáč
-> Bery: Jo uz na ne cumim:) no moc se me nelibej ale maji peknej rozmer:) cenofka?
20:53:34
05.08.2007
Pavel P@nkáč
-> Bery: neznam foto? popr. cena?
17:54:03
05.08.2007
Bery
-> Pavel P@nkáč: no....ale ty ATSa nejsou na prodej.

prodal bych ty Mattigy SSL-asi- 7x13 ET 02
02:06:44
04.08.2007
Pavel P@nkáč
-> Bery: mozna bych te tech ATS zbavil ale ty jsi za ne dal 5-ku nebo kolik?
22:59:12
03.08.2007
Bery
-> black_dragons:

15 mám taky,právě se jich chi zbavit,

-> Max: ty shánim už 2 měsíce a nemůžu je sehnat....skoro se mi chce křičet proč jsem to zjistil až teď...je to 10 minut,co jsem vyložil z auta ATSa 7x13....

co za ně budeš chtít???
21:35:39
03.08.2007
Max
skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...



tedka je chci dát opískovat a bílej komaxit
21:32:20
03.08.2007
Max
-> Bery: hele měl bych na prodej 13" 2 kousky 6J a 2 6,5J. ET 18 a 12. Jsou taky z alpiny
19:28:50
03.08.2007
black_dragons
-> Bery: cus ja mam na prodej moje alpiny ale 15ky
16:43:00
20.07.2007
Bery
-> Tuner#2: budu muset zaktualizovat:-)

jsou to kolečka jako nic,asi si nechám oboje - i ty alpiny 15"...ale spíš bych potřeboval ještě jednu sadu 13" na druhý slicky na rally...



takže kdyby někdo měl pěkný 13" s ráfkem cca 7 palců a rozteč 4x 100,nebo 130...nabídněte,díky
Extreme Tyres