skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
16:47:21
23.12.2007
23.12.2007
drasni
muze te mi nekdo poradit, kde bych sehnal ty LR plasty? teda laminaty?? dik moc
11:46:07
27.09.2007
27.09.2007
Bery
-> lubor: starý PAL z 1000MB bez podtlaku
11:00:15
27.09.2007
27.09.2007
lubor
--Bery:Jaký prosím používáš typ rozdělovače?Potřebuji nějaký bezpodtlak na 136Rapid a tak hledám něco co funguje a nejsou s tím problémy.Díky.
11:44:34
26.09.2007
26.09.2007
Bery
-> deathcat:
čus,je znát ta hustota,když je motor ohřátý,tak na volnoběh tlačí pořád 2atm.předtím na plnou syntetiky,nebo ty racing pro oleje to padalo po1,víc se i odlejval olej.když bylo na teploměru 120 a víc,tak už mi s oleji používanými dřív dost lítala ručička na budíku tlaku-pokud poklesly otáčky.Ted s tím čerpadlo nemá problém.
čus,je znát ta hustota,když je motor ohřátý,tak na volnoběh tlačí pořád 2atm.předtím na plnou syntetiky,nebo ty racing pro oleje to padalo po1,víc se i odlejval olej.když bylo na teploměru 120 a víc,tak už mi s oleji používanými dřív dost lítala ručička na budíku tlaku-pokud poklesly otáčky.Ted s tím čerpadlo nemá problém.
11:23:47
26.09.2007
26.09.2007
deathcat
-> Bery: Čau Martine, chtěl jsem se zeptat jaký zkušenosti máš s olejem co používáš v motoru? Chtěl použitý také 10W60, tak scháním poznatky. Běhá to na něj v pohodě, maže jak má?
17:01:00
25.09.2007
25.09.2007
Zazaa
-> Bery: kopec je fajn ... akorat za provozu se musi kopatrne :)
19:29:12
24.09.2007
24.09.2007
PetrDNX
-> Bery: Ten kopeček je tam fakt nádhernej
11:26:48
24.09.2007
24.09.2007
Bery
-> Zazaa: tam bych se chtěl podivat i na kopec:-)
ale to je docela přijatelná cena!víc než přijatelná:-)
ale to je docela přijatelná cena!víc než přijatelná:-)
11:22:10
24.09.2007
24.09.2007
Zazaa
-> Bery: vim o brzde :) uciliste v Usti nad Orlici
zmereni je za 500,- a po uprave +200,- takze vejfuky, trysky a kdovico sebou a ladit a ladit :)
zmereni je za 500,- a po uprave +200,- takze vejfuky, trysky a kdovico sebou a ladit a ladit :)
07:47:29
13.09.2007
13.09.2007
TUNER
-> Bery: No možností je spousta ne? Třeba v tom Děčíně.... kde jsem byl já.
07:26:44
13.09.2007
13.09.2007
Bery
-> TUNER: někdy až bude vyladěno,vačka má na víc,ale pružiny v hlavě jsou měkké,takže řadím v 6300+-,po 6500 mi to za zády zarachotí a jsem bez výkonu...a tech 1000 otáček mi strašně chybí,nebýt převodovky a toho odstupňování,takjsem se z některých zatáček plazil jako bych jel na kole...máš možnost mě někde odbrzdit??
07:01:19
13.09.2007
13.09.2007
TUNER
-> Bery: Super,kdyby nebyl čas je sem dát,tak mi je prosím pošli na mejla,nebo nějakej odkaz ...dííík
A co brzda,neláká tě zjistit nějaký číslo...?
A co brzda,neláká tě zjistit nějaký číslo...?
06:59:03
13.09.2007
13.09.2007
Bery
-> TUNER: dojel jsem..a na výsledky jsem ani nečekal,pádil jsem domů,takže tam mám asi jeden pohár a celkově asi 12.místo.Jezdili jsme v autě 2.takže jsme byli těžký a zvykal jsem si na ty zatáčky a slicky.Mám tu nějaký videa,tak snad to dám sem
06:51:19
13.09.2007
13.09.2007
TUNER
-> Bery: Hezký svody.....jak jsi dopadl na ecce?
06:45:25
13.09.2007
13.09.2007
CHIP
-> Bery: No jasne minibus .. z venku bych na to namaloval kyticky .. na strechu zasadil travu a bylo by z toho luxusni vozitko ...
06:09:44
12.09.2007
12.09.2007
Bery
-> CHIP: dodávku-jako ten takový minibus??Tady pán prodával za 3000 pojízdného-i záclonky to mělo na oknech:-))
14:43:47
11.09.2007
11.09.2007
CHIP
-> Max: Taky bych si koupil Barkase .. ale asi dodavku .. kamarad to ma .. a koupil to za 10000 .. a docela peknyho ...
18:37:19
10.09.2007
10.09.2007
Kapřík
tak tohle je fantazie!!!!!!!!!!! Nádhera fakt!!!!!
15:00:25
10.09.2007
10.09.2007
Max
-> CHIP: no já jsem se taky divil...chtěl bych mít aspon poloviční štěstí co bery a sehnat takovej stroj. Barkasy co jsem viděl já byly většinou totální vraky za nekřestanský prachy....
07:32:34
10.09.2007
10.09.2007
CHIP
-> Bery: Mlady holky ? No vlastne mas pravdu ..
Jinak si myslim ze Barkas ma skutecne netusenou hodnotu, slysel jsem tam nejakou nabidku a byl jsem docela prekvapen.
Hele, tak vychytavej mouchy at se pristi rok muzes ukazat v tom pravem veteranskem svetle.
Jinak si myslim ze Barkas ma skutecne netusenou hodnotu, slysel jsem tam nejakou nabidku a byl jsem docela prekvapen.
Hele, tak vychytavej mouchy at se pristi rok muzes ukazat v tom pravem veteranskem svetle.