Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

16:24:25
27.02.2008
TUNER
-> Bery: No na výběr z asi 7 olejů co mi vylezlo to určitě stačí....Stejnak myslim že 10W-60 je pro tunerdvojku zbytečný.....4
16:23:17
27.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Tak na ten můj nafťák (když porovnám Tvoje a moje max. otáčky) by ta 50tka stačila bohatě.



-> TUNER: JJ už jsem koukal a hledal. Tu Q8 mě i jeden známej doporučoval a umí sehnat kolem 1000,- za 4l, což už celkem jde. Prý jsou to dobré oleje.
16:08:22
27.02.2008
Bery
jo plechová vana,přesně tak...



jenže v 10w 60 už toho zas tolik není
16:05:17
27.02.2008
TUNER
-> Tuner#2: Olejů je spousta...stačí si vybrat... ;-) www.zbozi.cz/?q=10w-50&a. ..
15:43:07
27.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Tak to je slušná cena, mě ho nabízeli za skoro 400,- Jinak o plechové vaně - hned když jsem jí vyměnil za Alu, tak na prvním sraze mě řekl jeden člověk, že plechová je lepší, protože v tom hrbu bude vždycky olej a nikdy si to nesosne vzduch narozdíl od Al. Je jasné, že to je extrém buď při přetížení a nebo hodně málo oleje.1
15:08:42
27.02.2008
Bery
-> Tuner#2: litr kolem 300Kč..

já jdu zase asi z5 do plechový vany..tahle alu co tam je mi prdla,tak hodim na auto plechovou..Ne že bych neměl jinou hliníkovou,ale když je chladič,testnu jak na tom bude teplota v plechový.
14:19:59
27.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Za kolik scháníš ten ojel do motoru? Taky uvažuju zda ho tam nedát, když jezdím jen v létě a motor je vzadu blbě chlazený.
08:32:03
22.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: V pohodě, jak jsem byl poučen, tak výběr svíčky je závislý i na tepelné hodnotě a tu budeš mít asi jinou než já, protože máš předpokládám větší KP. Jinak hezky namotaný hadice.4
11:44:52
21.02.2008
TUNER
Svody vypadají moooc hezky... ....jo a aby Ti ta kapota neulítla....1
09:12:47
21.02.2008
Eidy
-> Bery: 3
23:42:45
20.02.2008
PetrDNX
-> Bery: Koukám,že si to odlehčování vzal vážně.1
23:41:24
20.02.2008
Bery
-> Tuner#2: se ti podivám...přesně si to nepamatuju...respektive vůbec,krabičky asi už nemám,ale hlavička půjde dolů a svíčky ven,tak mrknu..

-> Eidy: píšťalka není potřeba,tohle jsou krotký hadice)jsem zvědavej jestli to stihnu letos nastříkat,to jsou samý vejmysly a na lak zas nezbyde..vůbec se totiž netěšim na to až mi to připomeneš)))
23:04:56
20.02.2008
Eidy
-> Bery: kde máš píšťalku na ten hadinec? 1
17:51:18
18.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Psal jsi v diskuzi, že jezdíš taky NGK svíčky. Jaký máš typ, protože pro Š136, Favorit až po Felicii mají asi 5 druhů a to beru jen v potaz 136tky :o) Já jsem koupil na radu NGK BCP 6 ES.
21:26:24
14.02.2008
Mantrabeach
-> Bery: ahoj,prosím tě tvůj kamarád prej dělá svody.Kolik by prosím tě asi stály svody 4-2-1 na škodovku 136 s motorem z fabie?nebo i klidně cena 4-1.pokud bys mi mohl odpovědět byl bych ti vděčen,případně za jak dlouho by je třeba i vyrobil.dík Mantra
07:05:22
12.02.2008
Bery
-> JAroslav F: to je ono,když to není vidět,tak to vyřežem.

Podobný je to i s motorama...když to není vidět,uděláme 15ku a budem trhat slabší motory(aspon někteří v to doufají)))

jedna výztuha je vyřízlá,ale psst...



Takhle ty dveře pořád drží svůj tvar,nekroutí se a tak ještě trochu aspoň plní svůj učel.Jestli jsou zvláštní,tak asi zaujaly,jsou lehký,já nemám šoukár,takže dveře plní svůj účel a ještě nad nima kroutí lidé hlavou - já jsem spokojený))
Extreme Tyres