-> TUNER: já nevim na co je tam tolik matroše))zvrchu je pořád celá,to lamino se nevyplatí šťourat..-> Eidy: to co přiberu na pupku,ořežu z auta-jednoduchá úměrnost))
jako ted je auto bez hauben,sedaček,pásů,dveří
,hlavy motoru,váha super,akorát to svezení na h....
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
15:41:39
05.03.2008
05.03.2008
Bery
10:45:09
05.03.2008
05.03.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> Eidy: Na rally tam myslím musí být.Alespoň pod laminátovou kapotu.
-> Bery: Nepletu-li se :) je to tak?Nevíš jak je to třeba u kopců?Musí vždy být pod laminátovou kapotu plechové výstuhy?
-> Bery: Nepletu-li se :) je to tak?Nevíš jak je to třeba u kopců?Musí vždy být pod laminátovou kapotu plechové výstuhy?
08:08:37
05.03.2008
05.03.2008
Eidy
taky by mě zajímalo kde pořád bere ty kila. Hele, kdybys jí tam nedal vůbec tak ušetříš ještě víc, napadlo tě to?
21:06:19
04.03.2008
04.03.2008
TUNER
-> Bery: To už jí bereš skrz a děláš z toho cedník na špagety co...)))
14:50:05
04.03.2008
04.03.2008
Bery
Sice z včerejší akce mám ještě zalepené oko,protože mi vyndavali šponu,ale do půlnoci jsem lítal po dílně kolem haubny a povedlo se mi ji o pár deka odtučnit)vrtačku jsem odložil,pracoval jsem s flexou...mazec...
17:15:04
27.02.2008
27.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: Na netu... A za poštu dám 100 - 150,- takže jsem zas na svých...
17:06:31
27.02.2008
27.02.2008
Bery
-> TUNER: no tak joooo,no-))a když seženu RS Castrol za 250,tak potom neřešim ostatní značky...howg)
16:58:06
27.02.2008
27.02.2008
TUNER
Jo daj se pořídit od 220,- vejš,tak Ti ani nikdo nemusí tu cenu dělat... ;-)
16:48:41
27.02.2008
27.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Přesně tak, to jsem psal teď Lubošovi i ve fóru.
16:41:18
27.02.2008
27.02.2008
Bery
-> TUNER: jj,výděr jde,mě jde o to,že v převodovce mám taf-x,na něj mi udělají cenu,v motoru 10w60 a tu mi nechají taky za dobře.takže výběr máme,ale cenu mi každý na každou značku neudělá.
16:24:25
27.02.2008
27.02.2008
TUNER
-> Bery: No na výběr z asi 7 olejů co mi vylezlo to určitě stačí....Stejnak myslim že 10W-60 je pro tunerdvojku zbytečný.....
16:23:17
27.02.2008
27.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Tak na ten můj nafťák (když porovnám Tvoje a moje max. otáčky) by ta 50tka stačila bohatě.
-> TUNER: JJ už jsem koukal a hledal. Tu Q8 mě i jeden známej doporučoval a umí sehnat kolem 1000,- za 4l, což už celkem jde. Prý jsou to dobré oleje.
-> TUNER: JJ už jsem koukal a hledal. Tu Q8 mě i jeden známej doporučoval a umí sehnat kolem 1000,- za 4l, což už celkem jde. Prý jsou to dobré oleje.
16:08:22
27.02.2008
27.02.2008
Bery
jo plechová vana,přesně tak...
jenže v 10w 60 už toho zas tolik není
jenže v 10w 60 už toho zas tolik není
16:05:17
27.02.2008
27.02.2008
TUNER
-> Tuner#2: Olejů je spousta...stačí si vybrat... ;-) www.zbozi.cz/?q=10w-50&a.
..
15:43:07
27.02.2008
27.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Tak to je slušná cena, mě ho nabízeli za skoro 400,- Jinak o plechové vaně - hned když jsem jí vyměnil za Alu, tak na prvním sraze mě řekl jeden člověk, že plechová je lepší, protože v tom hrbu bude vždycky olej a nikdy si to nesosne vzduch narozdíl od Al. Je jasné, že to je extrém buď při přetížení a nebo hodně málo oleje.
15:08:42
27.02.2008
27.02.2008
Bery
-> Tuner#2: litr kolem 300Kč..
já jdu zase asi z5 do plechový vany..tahle alu co tam je mi prdla,tak hodim na auto plechovou..Ne že bych neměl jinou hliníkovou,ale když je chladič,testnu jak na tom bude teplota v plechový.
já jdu zase asi z5 do plechový vany..tahle alu co tam je mi prdla,tak hodim na auto plechovou..Ne že bych neměl jinou hliníkovou,ale když je chladič,testnu jak na tom bude teplota v plechový.
14:19:59
27.02.2008
27.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Za kolik scháníš ten ojel do motoru? Taky uvažuju zda ho tam nedát, když jezdím jen v létě a motor je vzadu blbě chlazený.
08:32:03
22.02.2008
22.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: V pohodě, jak jsem byl poučen, tak výběr svíčky je závislý i na tepelné hodnotě a tu budeš mít asi jinou než já, protože máš předpokládám větší KP. Jinak hezky namotaný hadice.