Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

23:14:59
01.04.2008
Bery
čím víc se to datum blíží,tím víc je to rozebraný...dneska jsem nalaminoval prahy a blatníky (aby se mi Eidy nesmál,že jsem na to ještě nehrábnul))),shodil dveře,všude prach a smrad z lamina...zas to bude letos asi s odřenýma patama)

Barkase snad začnu strojit o víkendu...
20:54:25
14.03.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Super, teď už to je poskládat a hurá na Běšiny.4
20:37:25
14.03.2008
Bery
uff,prošli jsme technickou!
23:02:36
13.03.2008
Bery
-> Apple: vápno,štetec a jedem....
00:25:54
13.03.2008
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Apple: tak mám vše v plniči, zejtra když zbyde čas tak to obrousim a pak hurá do barvy
18:56:17
11.03.2008
Bery
-> Apple: nechci slevu zadarmo)))
22:10:39
10.03.2008
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: dveře jdou zejtra do špricu, kapota taktéž-tu kapotu beru jako tvoji pomstu lakyrníkovi....4
14:19:44
09.03.2008
Pavel P..
-> Bery: ok tak napiš4
11:42:15
09.03.2008
Bery
-> Pavel P.: no to jsem hlava...ale ve středu budu v praze..no,domluvíme se po SZ
18:49:14
08.03.2008
Pavel P..
-> Bery: nazdar... jen ti chci připomenout aby sis tu vyzvednul ty paraboly.. jinak letej do smetí..4
18:37:22
08.03.2008
Bery
-> pistaa: človíčku,ne,čekám na pásy a na tepelnou bandáž na výfuk,hlava jde dolů,sání jsem byl vyměnit,ale musím počkat až bude ofrézováno,pan Bauer ted nedělá,protože honí zdraví...přemýšlím o těch sedákách od Němce a tlumiče chci ještě pořídit..,ale..no uvidim..a haubny a dveře jsou na laku.Ted ještě řešim baterku - gelovku...a Barkase brousim a připravuju novou korbu,boudu už mám v základovce.Dneska od rána jsme repasovali komplet přední nápravu na fávu,protože to vypadalo že když mi neupadne kolo,tak celý řízení,takže přez rozvod brzd až po nový tlumiče a poloosy..a včera jsme s kámikem vypili 6 lahví vína,takže..je to náročný))
00:29:49
08.03.2008
pistaa
-> Bery: Mno ako chlapec moj... uz to jazdi??? verim ze hej... a ako to vyzera na vahe??
17:31:51
05.03.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> Bery: Děkuju za vysvětlení.
15:44:31
05.03.2008
Bery
-> Bedřich: na to moje ježdění bych řekl že je to jedno,ale kdo má tu s velkým násosem od chladiče,tak tu jsem ještě s železnou kostrou neviděl.Ty pravidla mi přijdou co komisař,to jiný inštrukce..
15:41:39
05.03.2008
Bery
-> TUNER: já nevim na co je tam tolik matroše))zvrchu je pořád celá,to lamino se nevyplatí šťourat..-> Eidy: to co přiberu na pupku,ořežu z auta-jednoduchá úměrnost))

jako ted je auto bez hauben,sedaček,pásů,dveří ,hlavy motoru,váha super,akorát to svezení na h....4
10:45:09
05.03.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> Eidy: Na rally tam myslím musí být.Alespoň pod laminátovou kapotu.

-> Bery: Nepletu-li se :) je to tak?Nevíš jak je to třeba u kopců?Musí vždy být pod laminátovou kapotu plechové výstuhy?
08:08:37
05.03.2008
Eidy
taky by mě zajímalo kde pořád bere ty kila. Hele, kdybys jí tam nedal vůbec tak ušetříš ještě víc, napadlo tě to?
21:06:19
04.03.2008
TUNER
-> Bery: To už jí bereš skrz a děláš z toho cedník na špagety co...)))
14:50:05
04.03.2008
Bery
Sice z včerejší akce mám ještě zalepené oko,protože mi vyndavali šponu,ale do půlnoci jsem lítal po dílně kolem haubny a povedlo se mi ji o pár deka odtučnit)vrtačku jsem odložil,pracoval jsem s flexou...mazec...
Extreme Tyres