Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

22:10:18
28.07.2008
havlik
-> Bery: mno to je fakt ono bylo nějaký takový slabý3
21:26:48
28.07.2008
Bery
-> havlik: do tebe to pivo padalo samo,ty))ale naštěstí bylo dost všeho

Kdyžtak musíme říct Majklovi aby zas odlehčil svému domácímu baru...



Jinak jsem dneska v HP byl a zadní těla tlumičů jsou v zinkovně,akorát mi tam točili misky,takže by je měli do konce týdne složit a zkompletovat.

Pružiny mi motal k tlumičům-já mu posílal akorát nějaký údaje co a jak a do čeho a uchycení atd...
06:28:14
28.07.2008
havlik
-> Pavel P@nkáč: bery to má vůbec celej komplet zakázkovej4
23:19:08
27.07.2008
Pavel P@nkáč
-> Bery: to jsou ty HP racing? to me poreferujes jak se na tom jezdi do toho chci taky jit, a pruziny jsi si nechal motat u HP na zakazku?
22:24:42
27.07.2008
Pavel P..
-> Bery: jooo takže havlikovi též dlužíš aspoň sodovku.. on pivo prej nepije40 1
22:19:47
27.07.2008
havlik
-> Bery: a mě nepoděkuje já co už asi půl roku pavla přesvědčuju aby je nevyhazoval a pak sem ti je schovával u mě v autě a žádný uznání4 3 3
22:18:14
27.07.2008
Pavel P..
-> Bery: dobře píšu si.. hrocháč 2015, pivo od Beryho3
22:11:15
27.07.2008
Bery
-> Pavel P.: no,dlužim ti pivo!



Jinak - chodba - slyšim T,píšu D...to byl zas víkend....Uff
22:07:11
27.07.2008
Pavel P..
-> Bery: tak hlavně že se to konečně vyřešilo1
22:03:08
27.07.2008
Bery
Přišly mi pneu,ale nemám zaplaceno,takže smolík,aktualizovat se nebude)



Jo a DÍKY Pavlovi P. za nové oči na Barušku...ještě jsou v chotbě,protože nestíhám(klasicky) ale už se těšim až je namontuju
11:56:04
03.07.2008
Bery
-> Pavel P.: v sobotu tam přiletim,díky..
10:46:07
03.07.2008
Pavel P..
-> Bery: tak OK vezmu to na hrocháč, ale jestli si to nevyzvedneš tak to tam někomu rozdám nebo vyházim.4
09:56:33
03.07.2008
Bery
-> Pavel P.: to by jsi byl moc hodnej...já jsem do dlouho v práci a pak makám po večerech doma...přiznám se,že v praze jsem včera byl,ale na tak prudkou otočku,že jsem neměl čas...
07:42:41
03.07.2008
Pavel P..
-> Bery: kdybys přijel třeba náhodou do hrocháče tak ti tam můžu vzít ty světla když nejsi schopnej si pro ně přijet sem...
23:00:48
02.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: 8
22:36:07
02.07.2008
Bery
-> Tuner#2: nechci tě nijak rozhodit,ale vypadá to,že zůsttanem u klasiky - když na hrocháč,tak něčim jiným.Motorku už nemám,tak tu budu muset něco najít.Rapid bude v pátek ještě asi na jámě a bez náprav,budou se páchat ty HPčka.Ale rád bych hodil oko!!
17:02:45
02.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Zdar pane, tak doufám, že máš už auto nachystané na Hrocháč na sprint a slalom, jsem zvědavý na nějaký čas, když sprinty v Běškách pravidelně vypouštíš 40
18:55:26
25.06.2008
Bery
přesně tak
18:06:41
25.06.2008
havlik
-> Bery: takže něco na objednávku a ty pružiny ti taky dělali v HP nebo respektive sou od nich?
13:08:48
25.06.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Díky pane za info.
Extreme Tyres